Toon posts:

nieuwe bios ASUS K7M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik de bios geprobeerd te flashen, alleen kreeg ik met de nieuwe bios problemen. Bij het opstarten ging mijn computer dus gillen als een sirene! Dus constant 2 piepjes achterelkaar van verschillende tonen. Klonk net als een alarm.

Ik had toen weer de oude bios opgezet en de piepjes gingen weg.

Onlangs kwamen weer wat piepjes terug onder WinNT en Win98. Dus ik dacht ik probeer weer die nieuwe bios erop te zetten, maar nee hoor...precies hetzelfde probleem als eerst. Het "alarm" ging weer af.

Heeft iemand een verklaring hier voor? En hoe ik 't kan oplossen?

Greetz.

Verwijderd

Als je een cpu fan hebt die groter is dan een standaard maar op minder RPM draait en onder een bepaald toerental komt geeft de bios een klere signaal. Check even je "health monitoring" en zet CPU fan op Ignore. Dat hielp bij mij altijd..

• Hades-333-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 21:35

Hades-333-

Het komt zoals het komt

Zelfde probleem hier, maar al meteen toen ik hem in een ver verleden voor een vriend had ingebouwd. Zat i.d. wel een nerdcooler op. Naar Comptech terug gegaan en toen hebben zij iets in de bios gedaan waardoor het ophield. Nu is laatst de bios geflashed en doet ie het dus weer. Maar die vriend heeft een nieuw moederbord en ik zit met een piepend k7m plankje |:( |:(|:(

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Idd fan monitoring uitzetten. He ik ook last van gehad met een nieuwe bios, omdat deze alle monitoring functies weer aan zet.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

jep idd heppik oowk gehad met un computernerd FAK, ik w8 trouwus al un hele tijd op un nieuwe bios van de asus!!

I see dead pixels...

Verwijderd

dat kreng van mijn blijft maar piepen als een mijs hep toen maar de speakerstje los gekoppelt nooit meer last van gehad
tenslotten ik heb ook geen temparatuur sensor op zitten
mobo is 1 jaar oud in die helen jaar blijft hij maar piepen booit me toch niet want ik hoor het toch niet hahahahahaha
Pagina: 1