Ik heb een nieuw mobo geinstalleerd omdat de oude kapot was, maar nu heb ik ineens andere elektrische spanningen...
Met name de -12Volt en de -5 Volt lijken niet goed, maar ik heb de voeding zelf niet gewisseld.
Zou het kunnen komen doordat de frontpanel connectors +/- verkeerd omzitten of zo? Dat zijn toch alleen leds, pulse schakelaars (aan/uit en reset), en een speakertje?
Verder andere videokaart: de oude paste niet meer op dit mobo. (helaas hierdoor temperaturen ook veel hoger, dus extra fan aan mobo gehangen, die zat er eerst ook niet op.
Mobo's: Asrock K7VT2 eruit, Asrock K7VT4 PRO erin.
VideoKrt: oude was AGP2-4x, dus op 3,3Volt, nieuwe is AGP8x, en draait dus op 1,5 Volt
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Is dit erg, wat draait er op die - spanningen, en wat is hier aan te doen.
Met name de -12Volt en de -5 Volt lijken niet goed, maar ik heb de voeding zelf niet gewisseld.
Zou het kunnen komen doordat de frontpanel connectors +/- verkeerd omzitten of zo? Dat zijn toch alleen leds, pulse schakelaars (aan/uit en reset), en een speakertje?
Verder andere videokaart: de oude paste niet meer op dit mobo. (helaas hierdoor temperaturen ook veel hoger, dus extra fan aan mobo gehangen, die zat er eerst ook niet op.
Mobo's: Asrock K7VT2 eruit, Asrock K7VT4 PRO erin.
VideoKrt: oude was AGP2-4x, dus op 3,3Volt, nieuwe is AGP8x, en draait dus op 1,5 Volt
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Is dit erg, wat draait er op die - spanningen, en wat is hier aan te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door teake op 15-09-2005 07:23 . Reden: gegevens mobo en vidkrt toegevoegd ]