Athlon 2800+ Mobile in Asus A7V8X-MX SE overklokbaar?

Pagina: 1
Acties:

• MikkieMaus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 12:48
Ik overweeg een Athlon 2800+ Mobile in mijn Asus A7V8X-MX SE moederbord te zetten. Helaas heeft dit moederbord nauwelijks mogelijkheden om over te klokken behalve dan dat je de FSB via jumpers kunt instellen (100, 133 en 166 MHz). Ik vermoed dat een 2800+ Mobile (FSB 133) zonder al te veel problemen op 166MHz FSB draait. Mijn vraag is echter of dit mobo dit ook daadwerkelijk toelaat of dat het de CPU herkent en vervolgens weigert op te starten omdat de standaard' FSB niet overkomt met de ingestelde FSB. Of misschien zelfs wel gewoon de jumpers negeert en de FSB op 133 zet?!??
Heeft iemand hier al ervaring mee?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer het zou ik zeggen. Als het mobo en de CPU de snelheden aankunnen, zal hij het gewoon doen. Je moet wellicht het voltage iets verhogen van je CPU, maar dat is niet zo'n probleem. Je hebt een unlocked CPU dus volgens mij kan je hem zelfs ook zonder jumpers hoger zetten, door gewoon de multiplier in de BIOS te verhogen.

• MikkieMaus
Standaard voltage van het Mobo is al hoger dan nodig voor de Mobile CPU (volgens mij 1.65 vs 1.45V) dus dat zal wel helpen. Ik had gehoopt dat iemand dit al had geprobeerd op dit Mobo... Dat scheelt mij weer wat uitzoekwerk... De A7V8X-MX SE staat nml niet bekend als overklokker, al is het alleen al omdat je de FSB niet kunt veranderen anders dan 100/133/166 MHz en je met de desktop (gelockte) Athlons niet de multiplier kunt veranderen. Ik neem aan dat voor een ge-unlockte CPU deze mogelijkheid wel aanwezig zal zijn... (is er echt niet iemand die dit al heeft getest?).

MikkieMaus

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mobile is volgens mij unlocked (dacht ik toch). Ik zou je toch een beter mobo kopen hoor, als je wil overklokken. Nu ga je heel wat winst gewoon weggooien doordat je mobo je cpu limiteert.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MikkieMaus
Een nieuw mobo kan ik altijd nog aanschaffen... ik wil t eerst met mn oude mobo proberen maar was benieuwd of iemand dit al had geprobeerd.