Nieuw abbo, hoe zit het met belminuten e.d?

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na lang informatie zoeken over cashback acties e.d ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb altijd een prepaid kaartje gehad en kocht iedere maand wel voor zo'n € 20 aan beltegoed. Het lijkt mij daarom beter een abbo af te sluiten.

Nu heb ik al Internet & Telefonie - policy en FAQ en hier gekeken en ben ik al een beetje wijzer geworden.
Als ik naar dit abbonnement kijk (http://www.telecomvergeli...=348&sms_abo_id=1&nsms=75) dan komt het erop neer dat ik 10.42 per maand betaal, voor een abbo ter waarde van 17.50 en die korting komt vooral door de cashback actie als ik het goed begrijp.

Kijk ik hier (http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/348/) dan staat er dat je 100 belminuten per maand krijgt, maar als ik 17.50 door 0,25 deel kom ik toch echt op 70 minuten uit. Nu doe ik vast iets verkeerd maar goed.....

Ben namelijk op zoek naar een abbo onder de 20 euro, met ongeveer 70 smsjes per maand, bellen doe ik niet erg veel en ik wil er ook een telefoon bij. Liefst 1 jaar en zo goedkoop mogelijk natuurlijk (liefst met cashback actie) :Y)

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
jij moet dit eens lezen.
kijk dan verder links in het menu van deze site, bijv. bij populairste... Misschien is meteen de bovenste wat voor jou... doormiddel van een cashback betaal je maar 85 euro, terwijl je elke maand 35 euro beltegoed krijgt van orange.

Verwijderd

Waypoint schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:13:
Kijk ik hier (http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/348/) dan staat er dat je 100 belminuten per maand krijgt, maar als ik 17.50 door 0,25 deel kom ik toch echt op 70 minuten uit. Nu doe ik vast iets verkeerd maar goed.....
Deze vraag krijgen we wel vaker (ik werk bij TelecomVergelijker); de tarieven die daar vermeld zijn per minuut zijn de tarieven buiten de bundel. Verder, vul even het Geavanceerde zoekformulier in als je je belgedrag weet.

Het KPN Mobiel 20 voor 70e per 2 jaar is misschien ook wel een goede.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Epafroditus schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:44:
jij moet dit eens lezen.
kijk dan verder links in het menu van deze site, bijv. bij populairste... Misschien is meteen de bovenste wat voor jou... doormiddel van een cashback betaal je maar 85 euro, terwijl je elke maand 35 euro beltegoed krijgt van orange.
Ik kan deze niet vinden? http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/288

Ik weet eigelijk ook nog weinig tot niks van mijn belgedrag. Ik sms ongeveer 70 keer per maand, bellen doe ik sporadisch. Wil er eigelijk wel een leuk toestel bij. Maar als ik hier http://www.gsmweb.nl/vodafone/index_abo.htm kijk dan kan ik voor € 5,95 150 minuten of 150 smsjes sturen! Dan zou ik dat toch nog beter kunnen doen en dan zelf een toestel regelen? Of vergeet ik een adder onder het gras? :)

Hoe zit dat bij Vodafone, daar zitten sms en belminuten ook in 1 bundel toch? Staat dan een smsje voor een aantal minuten bellen ofzo? Ik bedoel als je nou 10 smsjes stuurt, hoeveel belminuten hou je dan over? Zal toch wel een tarief voor zijn. En neem je alleen met orange je tegoed mee naar een volgende maand? Bij de rest (in mijn geval vodafone) ben je gewoon je minuten kwijt die je niet gebruikt hebt?

[ Voor 19% gewijzigd door Waypoint op 15-09-2005 23:16 ]

Verwijderd

Hij bedoelt deze aanbiedingen.

Die aanbieding van gsmweb.nl is niet echt speciaal hoor... Probeer het zoekformulier van TV eens.

En nee, dit is geen spam, ik heb geen baat erbij als je iets afsluit bij een webwinkel (op de paar views na dan :)).

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:15:
Hij bedoelt deze aanbiedingen.

Die aanbieding van gsmweb.nl is niet echt speciaal hoor... Probeer het zoekformulier van TV eens.

En nee, dit is geen spam, ik heb geen baat erbij als je iets afsluit bij een webwinkel (op de paar views na dan :)).
Ok bedankt! Alleen ik vind er niks over terug in de FAQ over abbonementen, vind het allemaal nogal vaag :P . Als ik dus in dit geval 7.21 per maand betaal, heb ik een 32.50 orange abbonement voor 1 jaar zonder toestel. Maar die 32.50 die is weer niet in belminuten opgedeeld? De tarieven die http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/288 staan zijn buiten je bundel? Hoe weet ik dan de tarieven in de bundel (oftewel hoelang kan ik er mee bellen en hoeveel kost een sms?)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 03:03
Heb ik meteen ook een vraagje (nu hier toch iemand zit van TV :P)
Als ik het dus goed begrijp krijg je dus zoveel euro terug, na een x aantal maanden?
dus je betaald wel 20 euro in de maand bv, maar je krijgt dan een x bedrag in een keer terug? of begrijp ik het nou verkeerd?

Ook wil ik graag weten hoe het zit met sms-en. Stel je hebt 100 bel minuten en je smst 10 x, gaat het dan van die 100 minuten af? zelfde verhaal voor gprs/vodafone life/orange world/ i-mode enz.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Waypoint schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:20:
[...]
Ok bedankt! Alleen ik vind er niks over terug in de FAQ over abbonementen, vind het allemaal nogal vaag :P . Als ik dus in dit geval 7.21 per maand betaal, heb ik een 32.50 orange abbonement voor 1 jaar zonder toestel. Maar die 32.50 die is weer niet in belminuten opgedeeld? De tarieven die http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/288 staan zijn buiten je bundel? Hoe weet ik dan de tarieven in de bundel (oftewel hoelang kan ik er mee bellen en hoeveel kost een sms?)
Oke, zal de FAQ even aanpassen binnenkort :)

Tarieven binnen de bundel zul je zelf even moeten opzoeken. Is wel een goed idee om deze erbij te vermelden, zal even overleggen met de Crew.

Bellen bij Orange:

- Naar mobiel & voicemail: 22 ct/min
- Naar vast: 11 ct/min
- SMS: 22 ct

SMS-voorraden van 60, 150 en 300. Die van 300 heb ik en dat kost 18 euro (gaat van je belbundel af).

Het is trouwens abo... :)

Verwijderd

messi schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:27:
Heb ik meteen ook een vraagje (nu hier toch iemand zit van TV :P)
Als ik het dus goed begrijp krijg je dus zoveel euro terug, na een x aantal maanden?
dus je betaald wel 20 euro in de maand bv, maar je krijgt dan een x bedrag in een keer terug? of begrijp ik het nou verkeerd?

Ook wil ik graag weten hoe het zit met sms-en. Stel je hebt 100 bel minuten en je smst 10 x, gaat het dan van die 100 minuten af? zelfde verhaal voor gprs/vodafone life/orange world/ i-mode enz.
Je eerste vraag staat gewoon in de TV FAQ ja... Je hebt het in ieder geval goed :).

Vraag 2: hangt af van je abo-soort. Bij de oude abo's met puur belminuten geldt dit niet, maar bv. bij de Vodafone Bel & SMS Tegoed klopt dit inderdaad. Datakosten komen bijna overal bovenop, behalve bij de Vodafone UMTS abo's en natuurlijk de btg-abo's (Orange & KPN Mobiel).

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:30:
[...]

Tarieven binnen de bundel zul je zelf even moeten opzoeken. Is wel een goed idee om deze erbij te vermelden, zal even overleggen met de Crew.

Bellen bij Orange:

SMS-voorraden van 60, 150 en 300. Die van 300 heb ik en dat kost 18 euro (gaat van je belbundel af).
Dus ik kan met dat 32.50 abo, 295 minuten naar vast bellen (3250/11) of 148 smsjes kopen (als ik geen smsbundel koop). Begrijp ik het zo goed?

Want dat zou ik dus beter deze actie kunnen doen, die van gsmweb heeft 200 minuten of 200 smsjes voor 7 euro.

Verwijderd

Die kun je beter doen ja :) Je kunt goed rekenen, het klopt namelijk :>.

GSMWeb is bijna nooit de goedkoopste...

Hier staan alle populaire aanbiedingen:

http://www.telecomvergelijker.nl/cat/61

Staan nog wel meer leuke tussen, zoals de Telfort 200/100 en de KPN Mobiel 20 (2 jarig).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 23:40 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:40:
Die kun je beter doen ja :) Je kunt goed rekenen, het klopt namelijk :>.

GSMWeb is bijna nooit de goedkoopste...

Hier staan alle populaire aanbiedingen:

http://www.telecomvergelijker.nl/cat/61

Staan nog wel meer leuke tussen, zoals de Telfort 200/100 en de KPN Mobiel 20 (2 jarig).
Hmm je maakt het mij er niet makkelijker op zeg :P / Iig heel erg bedankt voor je hulp. Bij dat telfort abo heb je dus 200 belminuten EN 100 smsjes (er staat immers "+")?

Bij het KPN abo betaal je ook maar 2.92 voor een 20 euro abo. Maar hoe weet je dan hoeveel belminuten je hebt? Als ik gewoon http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/385/ kijk, weet je toch nooit hoeveel minuten/smsjes je daarvoor hebt? 8)7

Kan je mij niet gewoon stiekem een goed advies geven welke jij zou nemen.O-) Wil wel een goede dekking, kpn, vodafone en orange hebben mijn voorkeur

[ Voor 12% gewijzigd door Waypoint op 15-09-2005 23:51 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:09

sphere

Debian abuser

offtopic:
Ga je ook over de ads? Want als je daar op klikt kom je niet uit op de geadverteerde prijs. Maar goed, zal wel weer iets verkeerd gelezen hebben. Zie bijv. de Motorola V3. :>

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Waypoint schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:49:
[...]

Hmm je maakt het mij er niet makkelijker op zeg :P / Iig heel erg bedankt voor je hulp. Bij dat telfort abo heb je dus 200 belminuten EN 100 smsjes (er staat immers "+")?

Bij het KPN abo betaal je ook maar 2.92 voor een 20 euro abo. Maar hoe weet je dan hoeveel belminuten je hebt? Als ik gewoon http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/385/ kijk, weet je toch nooit hoeveel minuten/smsjes je daarvoor hebt? 8)7

Kan je mij niet gewoon stiekem een goed advies geven welke jij zou nemen.O-) Wil wel een goede dekking, kpn, vodafone en orange hebben mijn voorkeur
Tja, ik ben geen helpdesk hoor. Dat TF abo werkt dus niet zo en de specs van dat KPN abo kun je zelf ook wel opzoeken.

Wat ik zou doen? Dat KPN Mobiel abo had ik een tijdje terug gratis, ik heb een paar maand terug dat Orange abo voor 1 jaar afgesloten voor 95 euro. Er werd toen gezegd dat het echt gebeurd was met de cashbacks, maar dat wordt al jaren gezegd en nu was het weer niet waar dus... Hangt echt af van je belgedrag. Voor mij is dat Orange abo + sms voorraad van 300 wel goed. Is een van de weinige abo's waar ik met 350 - 500 smsjes per maand binnen de bundel blijf.

Advies? KPN voor het bereik, als 20e per maand genoeg is.
sphere schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:53:
[...]

offtopic:
Ga je ook over de ads? Want als je daar op klikt kom je niet uit op de geadverteerde prijs. Maar goed, zal wel weer iets verkeerd gelezen hebben. Zie bijv. de Motorola V3. :>
offtopic:
Je bedoelt de midboven-banner? Die van Vodafone? De link wisselt met het 'afspelen' van de banner... Als je dus een halve seconde te laat drukt, kom je al bij de volgende aanbieding uit :).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 00:04 ]

Verwijderd

Bellen bij Orange:

Bellen kost naar vast, mobiel en voicemail € 0,16 per minuut plus, niet te vergeten, € 0,06 starttarief per gesprek.

Verwijderd

Oh dan is dat veranderd...

Zie hier inderdaad.

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 20:28
[...]

Bellen bij Orange:

Het is trouwens abo... :)
Jij zegt dat je sms voorraad/bundel van je Belbundel afgaat? Is dit bij alle operators zo?? Want wil misschien een telfort 150 voor 1 jaar nemen icm SE k750i. Maar dan kan je er ook een sms bundel bijnemen... komt dat dus bovenop de maandkosten of worden deze verrekend?

Ook snap ik de Data bundel niet helemaal, is dit ook een maand abbo boven op je standaard maandkosten? Of kan je telkens zeggen ik wil even een 5mb bundel... en gaat die dan ook van je maandbundel af of komt dat er boven op?

Alvast bedankt

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Verwijderd

Banjy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:32:
[...]
Jij zegt dat je sms voorraad/bundel van je Belbundel afgaat? Is dit bij alle operators zo?? Want wil misschien een telfort 150 voor 1 jaar nemen icm SE k750i. Maar dan kan je er ook een sms bundel bijnemen... komt dat dus bovenop de maandkosten of worden deze verrekend?

Ook snap ik de Data bundel niet helemaal, is dit ook een maand abbo boven op je standaard maandkosten? Of kan je telkens zeggen ik wil even een 5mb bundel... en gaat die dan ook van je maandbundel af of komt dat er boven op?

Alvast bedankt
@Punt 1: Dit geldt alleen bij Orange... Bij andere providers komt een sms-bundel eroverheen. Echter, bij de meeste nieuwe abo's zitten smsjes in de bundel.

@Punt 2: Hier heb ik geen ervaring mee, helaas.

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 20:28
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 06:58:
[...]

@Punt 1: Dit geldt alleen bij Orange... Bij andere providers komt een sms-bundel eroverheen. Echter, bij de meeste nieuwe abo's zitten smsjes in de bundel.

@Punt 2: Hier heb ik geen ervaring mee, helaas.
Ok toch bedankt :)
Dan zal ik telfort eens een mailtje sturen.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Verwijderd

Banjy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:32:
De databundel sluit je af tot het einde van je contract en komt iedere maand bovenop je belbundel.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Na lang wegen en wikken ga ik denk ik voor deze aanbieding. Dit omdat mijn siemens toch steeds meer en meer kuren krijgt. Lijkt mij een leuke aanbieding, voor 12 euro dacht ik een 27.50 abo voor een jaar en bij vodafone (daar zit ik al bij en bevalt mij goed).

Hoop dat het mobieltje meevalt, maar een vriend van mij heeft hem en bevalt hem goed dus dat zal wel loslopen :)

Bovendien is bij vodafone je tegoed ook nog 2 maand geldig, da's ook wel beter vind ik :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Waypoint op 18-09-2005 03:18 ]

Verwijderd

Sorry, maar die telefoon vind ik écht te lelijk... En je krijgt maar 135 euro terug en je betaalt 275 euro, ben je 140 euro kwijt. Echt veel te veel geld.

En overal is je tegoed 2 maand geldig (bij Debitel volgens mij nu ook)... Je mag het dus 1 maand meenemen, het is dus 2 maanden geldig :).

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 23:21 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:19:
Sorry, maar die telefoon vind ik écht te lelijk... En je krijgt maar 135 euro terug en je betaalt 275 euro, ben je 140 euro kwijt. Echt veel te veel geld.

En overal is je tegoed 2 maand geldig (bij Debitel volgens mij nu ook)... Je mag het dus 1 maand meenemen, het is dus 2 maanden geldig :).
Maar dan heb ik ook een Vodafone bel&sms tegoed € 27,50 voor 11.67 voor 1 jaar. En Vodafone zit ik nu ook bij (prepaid) en bijna overal dekking. Ik zie vooral veel aanbiedingen van Telfort. Een vriend van mij heeft ook die mobiel en bevalt hem wel goed. Ik vind het vooral belangrijk dat hij lang standby kan staan, redelijk veel smsjes kan onthouden en deze heeft ook nog een radio is ook wel leuk. Ziet er ook wel een beetje robuust uit. Camera's en shit geef ik niks om. Mijn oude heeft ineens ciemens c60 is ook lelijk, maar doet wel wat ik moet doen (nouja, deed :P ).

Wat ik wil zeggen; ik ben hier absoluut n00b in, maar waarom zou het te veel geld zijn dan? Kan zijn natuurlijk dat ik niet goed kijk, maar voor de rest zie ik alleen maar telfort aanbiedingen of sim only's.

Trouwens iedereen (nogmaals) bedankt voor alle feedback _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 19-09-2005 00:07 ]

Verwijderd

Je betaalt 11 euro per maand voor een verouderd toestel. Ik vind dat teveel geld, ik betaal max 70 euro per jaar voor een abo + een toestel. Als KPN met Flexibel goede aanbiedingen heeft, krijg je meestal een toestel gratis + een gratis abo. Aan dat abo heb je niets, dus moet je 2 abo's afsluiten (nog 1 om mee te bellen). Aangezien je daar dan een hogere cashback krijgt, omdat je er geen toestel bij neemt, ben je meestal goedkoper uit.

De aanbiedingen icm toestel zijn niet echt geweldig deze maand. Ongeveer een maandje terug had Debitel mooie aanbiedingen. Bv. 60e per jaar voor een Debitel VF 22,50 icm een 6610i.

Je moet het echter helemaal zelf weten, maar voor dit toestel wordt meestal veel minder gevraagd.

Verwijderd

Zie hier, als je de speciale constructie bekijkt, zie je dat je 20e voor dat toestel betaalt... Neem je een ander goedkoop abootje erbij (bijv. die Orange 32,50), ben je mijns inziens goedkoper uit.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:09:
Zie hier, als je de speciale constructie bekijkt, zie je dat je 20e voor dat toestel betaalt... Neem je een ander goedkoop abootje erbij (bijv. die Orange 32,50), ben je mijns inziens goedkoper uit.
Okee daar heb je gelijk in zo kan je het natuurlijk ook doen! Maar dan zit je wel 2 jaar aan iets vast + dat je dan al het extra papier werk krijgt.

Ik ga zaterdag (maat woont op kamers ver weg) ff kijken of die mobiel wat voor mij is en dan zie ik wel.

Bedankt allemaal _/-\o_

Verwijderd

Tja, ik heb op die manier ook gemiddeld 5 abo's... Het is wat extra werk, maar dan bel je ook goedkoper :). Je moet bv niet vergeten dat Flexibel Allround abo om te zetten naar een Economy.
Pagina: 1