poortmappen help

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 20:04
jongens ik heb een vraagje ,

ik wil een server draaien dus moet er een poort open gezet worden moet je daar nu persee een router voor nodig hebben ? als dat zo is weet ik genoeg;)
me broer zecht van niet maar geloof het niet echt .
als iemand me kan helpen graag

groetjes. :X |:(

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
persee een router
Natuurlijk niet een poort zet je open als deze geblokkeerd wordt, of niet doorverwezen wordt naar je computer in een (lokaal) netwerk. Dit doorverwijzen doe je in een router ..., als de poort geblokeerd wordt en je hebt geen router wordt hij geblokeerd in je firewall en zet je hem daar open.

De meeste adsl/kabel modems functioneren ook als router (zo dat er meerdere computers aangekoppeld kunnen worden), dus waarschijnlijk moet jij hem daar in doorverwijzen naar jou computer...

[ Voor 15% gewijzigd door djexplo op 15-09-2005 00:47 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• richardwassink
ik heb een modem van bbnet mijn provider is demon
want ik wil een server opzetten maar dan moet je je poort open zetten als als het goed is poort 21

dus je wil zeggen dat ik die van mijn modem een modem/router in 1 kan maken?

8)7 >:)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je modem is zeer waarschijnlijk al een modem en router in één. Zoek maar eens op het type-nummer en merk met google, dan kan je waarschijnlijk wel een handleiding vinden, hoe je die port kan openzetten...

Zie ook de faq : Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 16% gewijzigd door djexplo op 15-09-2005 00:50 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
als je nou es wat concretere info zou geven zoals een type/merk van je modem
en als je dan es gaat googlen op de site van de fabrikant van je modem, misschien kun je daar wat meer vinden, tenminste als het een router is
maar loop je nu tegen problemen aan? hoeveel pc's zitten er in je netwerk?

PSN: djmurcielago

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 18:40
Als je al niet weet of je modem je wel of niet route, lijkt het je dan erg nuttig om een server te proberen op te zetten? Het instellen van een ftp server vereist ook nog enige kennis en moeite...

• richardwassink
maar een router hoort toch meerdere ethernet aansluitingen te hebben op mijn modem zit 2 phone aansluitingen een adsl aansluitng en ethernet aansluitng dat was het lijkt me sterk als het een modem /router is maar ff kijekn;) had al gezocht maa rkon niks vinden :)

Verwijderd

Is het een Zyxel modem ? enzo ja... welke !

Check vervolgens je type op de volgende site, en volg de juiste stappen..... kan niet mis gaan.

Portforwarding pagina !!!!

• richardwassink
ik heb nu die modem op mij alleen op mijn pc aangesloten voor info over poort mappen te zoeken.
op me modem staat niks geschreven ook geen type nummer alleen het is een oranje kleurige modem van bb net .
probleem is dat ik via easyftp een een private ftp server wou opzetten via internet voor bestanden te delen .maar daar moest ik dus poort 21 voor openen .en ik neem aan dat je een poort moet openen in een router .de vraag was of je dus perssee een router nodig hebt voor een server te laten draaien.

• richardwassink
weet niet of het een zyxl modem is er staat bbnet op :P :)

• richardwassink
gevonden ik heb een Allied Data Copperjet 816 2P modem .
http://www.demon.nl/support/dslexpress/copperjet816.html

iemand ervaring mee?

• Murcielago
heb je al getest of je ftp-tje bereikbaar is over vanaf je vriendje?
als je 1 pc hebt aangesloten heb je geen router nodig, en zeker geen portmapping
portmapping is pas nodig als je specifieke servers gaat draaien die op meer dan 1 computer binnen je netwerk bestaat, dus als je bijvoorbeeld op 2 computers een ftp-server hebt draaien, maar daar zit je nog niet aan

ik zou zeggen, test het en je weet het
kun je daarna je kennis gaan bijspijkeren

[edit]
op ftp://ftp.allieddata.nl/p...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf is de handleiding te vinden, daaruit blijkt dat je geen portmapping kan instellen, dus je hebt maar 1 pc, dus je hoeft niks te doen
de volgende keer mag je het eerst zelf gaan proberen, want hier was je erg snel achter gekomen

[ Voor 31% gewijzigd door Murcielago op 15-09-2005 01:08 ]

• richardwassink
er komen 4 computers in het netwerk en moeten zoiezo nog een poort open voor me pa voor e donkey ofzow:S
maar je hebt dus een router nodig zoiezo voor een poort t eopenen? :O

• Murcielago
je hoeft niks te openen, lees dan, tenzij je een firewall hebt, want dan wordt ie geblockt, dus dan moet je em wel openen

dus je hebt een router of switch nodig, maar ga eerst even de faq van dit forum doorlezen, mocht je dan nog vragen hebben, stel ze pas na het lezen, let op NA het lezen van de faq

• richardwassink
heb op de faq gezlezen maar der staat niks bij ...
hij word dus wel geblokt poort 21
denk dan door me firewall .
als ik nu van modem naar router doet en van router naar verschillende computers ieder ze eigen ip adress dan kan ik toch per ip een poort open zetten in de router .want een router ken toch bepalen welkde poorten er open of dicht kunnen

dan ben ik toch klaar of zit er weer een addertje onde rhet gras |:( ;(

• cryforhelp
djmurcielago schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:09:
je hoeft niks te openen, lees dan, tenzij je een firewall hebt, want dan wordt ie geblockt, dus dan moet je em wel openen

dus je hebt een router of switch nodig, maar ga eerst even de faq van dit forum doorlezen, mocht je dan nog vragen hebben, stel ze pas na het lezen, let op NA het lezen van de faq
minus de typfouten moet ik me hier wel een beetje bij aansluiten:
Zie een poort als een pad door het bos, als je niks doet kun je er gewoon overheen. Als je bijzondere maatregelen gaat nemen, firewalls en routers dus, dan wordt je pad geblokkeerd en moet je dat specifieke pad ontruimen.

Je kan ze ook wel allemaal ontruimen (alle poorten/paden dus) maar dat is meestal een beetje onnuttig met het gebruik van die software of hardware.

Maar er was hier vroeger een heel poortmap gedeelte in de FAQ, zoek dat eens op.

• cryforhelp
richardwassink schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:16:
heb op de faq gezlezen maar der staat niks bij ...
hij word dus wel geblokt poort 21
denk dan door me firewall .
als ik nu van modem naar router doet en van router naar verschillende computers ieder ze eigen ip adress dan kan ik toch per ip een poort open zetten in de router .want een router ken toch bepalen welkde poorten er open of dicht kunnen

dan ben ik toch klaar of zit er weer een addertje onde rhet gras |:( ;(
Als je firewall blokt, dan kun je hoog of laag springen met of zonder router, maar dan kan iemand anders er inderdaad nooit inkomen.
En van het cursieve gedeelte snap ik echt niet wat je bedoelt, leg je zelf eens beter uit.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
volgens mij bedoeld ie:

als ik nu mijn modem op de router aansluit en mijn 4 pc's aan de router en die verkrijgen dan een ip van de router, kan ik dan naar elke pc een bepaalde portforwarden?

en dat klopt volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door itons op 15-09-2005 01:24 ]

• richardwassink
ik wil dus me modem aan me router koppellen dat de router naar elke computer een eigen ip adress krijgt.
op elke computer moet een andere poort open hebben zoals ik poort 21 en me pa wil een andere poort open hebben weet nog nietw at voor .

ik vind beetje moeilijk om uit te leggen ..
maar me broer komt nu met een actie dat ik die modem ook op een 3com hup8/tpc kan zetten dat je dan ook me tmeerdere mensen tegelijk kan internetten .en dan zecht ie dat op de achterkant van de hup een knop zit die heet mdi/x heet dat je dan ieder een eigen ip heeft :S

iemand ervaring mee ?

• richardwassink
jah dat bedoel ik ;)

Verwijderd

richardwassink schreef op donderdag 15 september 2005 @ 01:27:
ik wil dus me modem aan me router koppellen dat de router naar elke computer een eigen ip adress krijgt.
op elke computer moet een andere poort open hebben zoals ik poort 21 en me pa wil een andere poort open hebben weet nog nietw at voor .

ik vind beetje moeilijk om uit te leggen ..
maar me broer komt nu met een actie dat ik die modem ook op een 3com hup8/tpc kan zetten dat je dan ook me tmeerdere mensen tegelijk kan internetten .en dan zecht ie dat op de achterkant van de hup een knop zit die heet mdi/x heet dat je dan ieder een eigen ip heeft :S

iemand ervaring mee ?
Een hub deelt geen IP adressen uit 8)7 .
Dus OF je modem heeft router functionaliteit, OF je dient er een router achter te zetten om meerdere pc's ( = meerdere IP's) aan te kunnen sluiten.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kijk eens of je hier iets mee kan:

Wat zijn je eisen precies? Zoals ik het nu lees wil je het volgende:
- meerdere computers tegelijk op internet
- ftp server, vrienden moeten iets bij jou kunnen downloaden. (indien je bedoelt dat je zelf van FTP wil downloaden dan hoef je geen poorten te forwarden)

Dit is eigenlijk vrij simpel te regelen. Het beste is om inderdaad een router te kopen. Je broer sprak over een pc, die doet dan eigenlijk hetzelfde als een router maar het nadeel is dat die pc ALTIJD aan moet staan. Een router is dan veel efficienter: kleiner kwa omvang en minder stroomverbuik.

Als je een router hebt volg je onderstaande dingen uit:

- De router (WAN kant) sluit je op het modem aan zoals is aangegeven in de handleiding

- Vervolgens moet je een IP adres in stellen op de LAN kant van je router (het interne netwerk)

- Daarna geef je alle computers een IP adres in die range met als gateway adres het IP nummer van je router.
Voorbeeldje: de router is 192.168.0.1, vervolgens begin je de pc's vanaf 192.168.0.2 te nummeren. De gateway die je in de pc instelt is dan 192.168.0.1 (hetzelfde voor DNS)

- Als je inderdaad een ftp server gaat draaien dan moet je in de router poort 21 doorsturen naar het ipadres van de computer die de ftp service draait. Daarna kun je vanaf een vriendje testen of het werkt.

Voor emule kan je op dezelfde wijze poorten doorsturen. In de documentatie van het programma staat welke poorten er nodig zijn. De meeste programma's gaan automatisch al zonder probleem door je router. (b.v IE, Outlook, etc)

Klaar is klara :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Sorry hoor, maar hier maak ik ECHT niets van. Ik zou maar eens een nieuwe poging proberen waarin je in helder Nederlands duidelijk maakt wat je nou precies wil, wat de situatie is en wat je probleem is. Zoals je ziet kan niemand hier iets mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.