Toon posts:

Asus Extreme AX800XT koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds gisteren heeft de koeler van mijn Asus extreme AX800XT grafische kaart behoorlijk veel kuren.
Dan doet ie het wel, dan weer niet. Datzelfde probleem heb ik ook gehad met het koelertje van mijn Asus A8N SLi Deluxe mobo, daar heeft ie helemaal de geest opgegeven...maar goed dat is een ander verhaal!

Nu ben ik dus voornemens om die koeler van de grafische kaart te vervangen voor een andere maar welke past er eigenlijk op? Ik dacht aan die ATi Silencer 4, rev.2 maar wil dus graag zekerheid of ie er wel op past. Of weet iemand anders een betere koeler voor deze kaart, gelet op het oogpunt van hogere clocksnelheden?

Verwijderd

De silencer is op zich een goede keuze zeker omdat hij de warme
lucht gelijk naar buiten blaast.

Een andere goede koeler is de Zalman ZF700Cu/Alcu. Volgens
mij is deze stiller dan de Silencer. Ik heb hem zelf ook en ben er erg
tevreden over.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Ik heb zelf ook een VF700 CU werkt prima. De Artic heeft idd het voordeel dat hij de warme lucht de kast uit blaast. Maar de kaart core en mem zijn ietsjes warmer dan met de VF700 CU.

Je moet de laatste atrix uit de serie hebben dat is volgens mij idd de 4. Maar je kunt het zo opzoekken @ de site van atric ff met google zoeken en je bent er ook.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je zo graag zekerheid hierover wilt kijk je natuurlijk op de site van Arctic Cooling.
Aldaar zul je zien dat de ATi Silencer 4 rev. 2 op de volgende kaarten past:

• ATI X800 SE (R420), PRO, XT, XT PE
• AGP: FireGL X3
• PCIe: FireGL V5100, FireGL V7100

Ook de eerder genoemde Zalman VF700-(Al)Cu is een geschikte kandidaat.
Deze past volgens de compatibility list ook prima :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09
Kwa performence maakt het weinig uit of je de cooler van Arctic neemt of die van zalman. Mocht je voor die van zalman gaan, zou ik voor de ZF700/Alcu gaan, want het verschil met de ZF700Cu is maar enkele graden, maar de prijs is wel een stuk hoger.

Maar zoals eerder gezegt is het grote voordeel van de cooler van Arctic dat hij de warme lucht meteen naar buiten blaast en wat ook een voordeel is dat je fan van de cooler op je videokaart kan aansluiten ( en niet zoals bij de zalman direct op je voedigskabel) en dat hij dan op meerdere snelheden kan draaien.

Persoonlijk zou ik voor de cooler van arctic gaan, maar de keuze is aan jouw

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb de Artcic op mijn X850XT draaid als een zonnetje en is vrijwel onhoorbaar.
Ik hoor alleen mijn cpu fan :P

Verwijderd

Hier ook een Arctic op mijn X800 Pro. Bevalt me erg goed en beter nog: Niet al te moeilijk te monteren. Ook de handleiding is duidelijk.
Succes met je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik denk dat mijn keuze gaat vallen op die ATI Silencer 4, rev.2
Alleen moet ik kijken of het achterste gedeelte van die koeler neit in aanraking komt met het mobo koelertje van mijn Asus A8N SLi Deluxe.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 12:57

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb de zalman op mijn EAX850XT en dat draait ook perfect en scheelt soms dik 10 graden!
Dit is tov de originele cooler.
Pagina: 1