[Safari] Tabs sluiten soms erg langzaam*

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
... en da's zeer irritant, ik heb meestal een stuk of 3 tot 6 tabs in Safari open staan.

Wanneer ik een willekeurige tab sluit (appeltje-w) dan duurt het soms tot anderhalve (!!!) minuut voor de tab gesloten is en ik verder kan Safari'en. Zeer frustrerend zoiets, op 't zelfde moment hoor je 'm swappen oid als een malle, het lijkt wel Windows.

Nu zul je zeggen; meer geheugen erin! Wil ik ook, maar voorheen had ik dit probleem ook niet.
Normaal heb ik alleen Mail, Safari, Adium en iTunes aan, en een enkele keer Photoshop erbij.
Maar ook wanneer ik een hele rits aan zware programma's zoals Dreamweaver, Word, FontAgentPro, iPhoto er bij open heb levert 't normaalgesproken ook weinig problemen op.

't Probleem is dus ook redelijk willekeurig, en ik kan geen oplossing bedenken.

Specs:
iMac G4 1.25 ghz
512 MB
OS X 10.4.2

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik heb de titel heel even aangepast zodat deze een beetje normaal te lezen is ;).

Zou je nog even willen vermelden over welke versie van Safari we het hebben? En een screenshot van de Activiteiten Monitor zou ook handig zijn (geheugen gebruik).

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik moet zeggen dat ik regelmatig last heb van hetzelfde probleem. Ik vraag me alleen af of er een oplossing voor mogelijk is. Het lijkt mij gewoon een combinatie van een niet al te snelle mac (ik heb een mac mini 1,42GHz met 1GB geheugen), wat andere programma's op de achtergrond en mogelijk een efficientieprobleem in Safari.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Heb je dit probleem ook als je Private Browsing inschakelt?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Martin Sturm schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:07:
Ik moet zeggen dat ik regelmatig last heb van hetzelfde probleem. Ik vraag me alleen af of er een oplossing voor mogelijk is. Het lijkt mij gewoon een combinatie van een niet al te snelle mac (ik heb een mac mini 1,42GHz met 1GB geheugen), wat andere programma's op de achtergrond en mogelijk een efficientieprobleem in Safari.
Volgens mij is Safari inderdaad niet erg efficient met geheugen. Ik laat Safari geregeld een aantal dagen open staan met een stuk of vier tabs open, en als ik na een paar dagen merk dat safari trager wordt blijkt in de Activity Monitor dat mijn geheugen (1,25 GB, dus niet bepaald te weinig) op een MB of 10 na vol zit en dat Safari daar zo'n 300 a 400 van gebruikt. Safari afsluiten en opnieuw opstarten en alles werkt weer.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik merk er op mijn ibook G4 1GHz anders weinig van, browsen gaat prima, ook met 5+ tabs tegelijk open. Wat ik echter wel merkte is dat ik als ik op GoT topics bekijk met de instelling dat ik 999 replies te zien krijg, Safari erg slecht gaat werken. Lange lappen HTML met plaatjes erbij kost gewoon erg veel tijd, en de rest van de browser (andere tabs), is dan ook onbruikbaar. De instelling terug zetten naar 50 replies per pagina gaf mij dan ook geen enkel probleem meer.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kurkentrekker schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:39:
Ik merk er op mijn ibook G4 1GHz anders weinig van, browsen gaat prima, ook met 5+ tabs tegelijk open. Wat ik echter wel merkte is dat ik als ik op GoT topics bekijk met de instelling dat ik 999 replies te zien krijg, Safari erg slecht gaat werken. Lange lappen HTML met plaatjes erbij kost gewoon erg veel tijd, en de rest van de browser (andere tabs), is dan ook onbruikbaar. De instelling terug zetten naar 50 replies per pagina gaf mij dan ook geen enkel probleem meer.
Laat je Safari dan draaien als je je iBook uitzet (laat slapen) of sluit je het programma zelf iedere dag af?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00
Vol geheugen geeft niet, macjes gebruiken dat graag. Zolang hij maar niet hoeft te swappen zijn mac's erg lui met het opschonen van geheugen (je zou iets maar nog eens nodig moeten hebben, dan is het wel fijn dat het daar nog staat.

Met "top -u" kan je in de terminal kijken naar wat er draait, (-u: op processorgebruik). Zolang je geen pageouts hebt ben je nog niet aan het swappen, en ligt het dus niet aan het geheugen.

Safari heeft er ook bij mij wel eens moeite mee als een webpage erg lang laadt, de rest van de browser is dan niet echt bruikbaar meer :(

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ook dat idd, of als je bijv. een mailtje verstuurt van een paar mb, heeft Safari 't ook moeilijk mee vaak.

Overigens heb ik versie 2.0.1, gewoon de nieuwste.
Maar dat een machine niet al te snel zou zijn vind ik een beetje onzin, mijn G3/400/128mb met 10.3 heeft nergens problemen mee, en voorheen had ik dit ook niet.
Ik sluit Safari ook vrijwel nooit af.

Wat is trouwens private browsing, en hoe schakel je 't in ?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Een mail versturen van een paar mb heeft natuurlijk nagenoeg niks te doen met Safari ;)

Private Browsing vind je onder het Safari menu.

Ik kan je problemen niet onderschrijven; ik gebruik Safari al enige tijd als enige browser en hij draait rustig 2-3 weken achter elkaar zonder te sluiten en diverse sites.

Het swappen kan een aantal redenen hebben, er staat me bij dat mensen deze problemen ook al eens gehad hebben: probeer eens Empty Cache (cmd-alt-E) of Reset Safari en zie of het verlichting geeft; andere kan je nog proberen, na een reboot, de ~/Library/Caches/Safari weg te gooien.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Kheb momenteel vrij weinig tijd, maar ik zal eens wat proberen.
M'n installatie is redelijk vers, en normaal deed ik idd ook weken met 'één' Safari.

Ik moet er ff bij vermelden dat m'n router/modem ook enigsinds obstinaat begint te worden, wellicht dat 'ie daar op de een of andere wijze last van heeft. (Packetloss/collision oid, en daarop vastlopen)
De keren dat Safari moeilijk doet is namelijk net zo selectief als dat m'n modem fuckt.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Laat je Safari dan draaien als je je iBook uitzet (laat slapen) of sluit je het programma zelf iedere dag af?
Mijn iBook heeft recent nog een uptime van 69 dagen zien verdwijnen door wat updates, maar ik kan me niet heugen dat ik in die tijd Safari heb moeten killen of herstarten. Hoogstens wanneer ik de oude HvU site bezoek, als ik richting Faculteiten, en dan FNT surf, dan crasht Safari, maar da's een ander verhaal.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Safari heeft er zonet dik 3(!!) minuten over gedaan om een tabje te sluiten :r

Van 't weekend ff een reinstall als ik tijd heb. Tiger is voor mij echt geen vooruitgang meer op Panther, bah. Al liep 't de 1e maand prima, het lijkt wel alsof 't vervuilt, terwijl mijn Panther installatie van 1.5 jaar nergens last van had.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Ook geen plugins voor Safari geinstalleerd? Of andere memory resident progjes?

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1