Ik had twee Twinmos pc3200 reepjes op mijn mobo (ic7max3) geplaatst en het systeem wilde niet booten, ook niet na een cmos clear. Geheugenlatjes er één voor één uit gehaald en één reepje leek problemen op te leveren. Ik stopte ze opnieuw erin, maar in andere geheugenslots en het systeem kwam weer in Windows terecht. Om de stabiliteit te testen startte ik prime95 en het systeem liep vast op default instellingen. Ik haalde het ene reepje er weer uit en bij inspectie zat er een koperen stripje los. Deze zijn hier duidelijk te zien:

Het stripje heb ik weggeveegd en ik zag dat er nog één al weg was. Ik heb het reepje weer in een geheugenbank gestopt en het systeem draaide nu wel stabiel.
Mijn vraag is natuurlijk: Leidt het missen van twee van deze koperen stripjes tot instabiliteit?

Het stripje heb ik weggeveegd en ik zag dat er nog één al weg was. Ik heb het reepje weer in een geheugenbank gestopt en het systeem draaide nu wel stabiel.
Mijn vraag is natuurlijk: Leidt het missen van twee van deze koperen stripjes tot instabiliteit?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 00:03 ]