Toon posts:

Beheerprobleem; verschillende laptops consolideren *

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een, denk ik, luxe probleem, maar ik vind niet meteen een oplossing.

Situatie:
Door de week (ma-vr) zit ik in Gent op kot.
In het weekend (za-zo) ben ik thuis.

Momenteel heb ik twee laptops die ik elke keer moet meezeulen.
1. Laptop voor school en vrijetijd.
2. Laptop van het werk.
3. Externe Hardeschijf

Deze twee moeten gescheiden blijven, want ik mag met mijn privé laptop niet in het netwerk van het bedrijf, en de laptop van het werk is te licht voor mijn schoolwerk (graf.&digi.vormgeving)

(Thuis staat ook nog een vaste PC)

Probleem:
Twee laptops is te veel om elk weekend mee op en af te nemen.

Zelf gezocht:
Ik neem elke week enkel mijn bedrijfslaptop op en af, samen met de externe HD.

Pluspunten:
- scheelt behoorlijk veel in gewicht
Minpunten:
- Mails beheren
- Webcreaties die op de C:\Inetpub\wwwroot staan
- Sunbird agenda

...

Mensen die me kunnen verderhelpen met eventueel de minpuntjes weg te werken, of mijn pc's/laptops anders te beheren? Nog vragen of zaken die niet duidelijk zijn, laat maar weten, ...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met ideetjes ?

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 09:41
1) Met werkgever gaan praten over een betere laptop
2) Ontslag nemen
3) Stoppen met studeren

Ik moet toegeven dat ik er wel even over nagedacht heb. Maar in de door jou omschreven context zie ik geen "eenvoudige" oplossing. Dacht even aan Remote Desktop, maar dat werkt niet omdat je met zwaar grafische toepassingen werkt.

Verwijderd

Topicstarter
hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:40:
1) Met werkgever gaan praten over een betere laptop
2) Ontslag nemen
3) Stoppen met studeren

Ik moet toegeven dat ik er wel even over nagedacht heb. Maar in de door jou omschreven context zie ik geen "eenvoudige" oplossing. Dacht even aan Remote Desktop, maar dat werkt niet omdat je met zwaar grafische toepassingen werkt.
En dan moet ik ook al met vaste IP-adressen op mijn Kot en/of Thuis werken ...
Ik dacht eerder aan kleine hardware trucs ... Ik heb een externe HD, en het enige wat ik eigenlijk wil verhuizen is de data ... want beide computers zijn krachtig genoeg. (laptop en pc) Maar het gaat niet om simpele data zoals prentjes en filmpjes en muziek, maar ook om mijn mails, mijn agenda, ...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58
De locatie van je Outlook PST file kan je gewoon laten verwijzen naar je externe harddisk. Dat is geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:55:
De locatie van je Outlook PST file kan je gewoon laten verwijzen naar je externe harddisk. Dat is geen enkel probleem.
Ik werk met Dondervogel en Zonnevogel. En ik werk ook met verschillende accounts, die instellingen van de accounts zouden dan ook ergens op een externe schijf moeten kunnen staan...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 17:57 ]

Verwijderd

Voor emails overstappen naar imap protocol?

Kan je toch op verschillende locaties er mee werken en dat ze op de server blijven staan...

Bestanden die op C:\ etc staan, op je vaste pc delen waar webserver op draait?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:11:
Voor emails overstappen naar imap protocol?

Kan je toch op verschillende locaties er mee werken en dat ze op de server blijven staan...

Bestanden die op C:\ etc staan, op je vaste pc delen waar webserver op draait?
Imap gaat niet van alle accounts, en ik hou héél lang mijn mails bij.
Nu al +2 jaar van de oudste account. Soms wat gaten er tussen natuurlijk
door een falend backup gevolgd door gewenste of ongewenste opkuis van de pc.

En wat bedoel je met die webserver ? Dat heb ik tegenwoordig niet. En een Webserver voor + 100 GB
vind ik niet direct, zeker niet in samenspraak met mijn portemoné. Zelf een webserver opzetten gaat ook niet onmiddelijk want ik heb geen vast IP-adres, of kost een vast IP-adres geen geld meer ? Dan zou ik eventueel wel thuis een webservertje kunnen opzetten waar ik alles op smijt.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-05 19:46
Met een ADSL account heb je meestal wel een vast IP. Zeker als je 24 uur online bent.

Maar 100GB aan web (in je C:) ? :| Heeft die laptop wel genoeg ruimte ervoor?
Wat je ook kunt doen is om je data op de C van beide laptops een kopie te laten bevatten op je portable HD. En dan elke keer een kopie maken/terugzetten.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
SPee schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:28:
Met een ADSL account heb je meestal wel een vast IP. Zeker als je 24 uur online bent.

Maar 100GB aan web (in je C:) ? :| Heeft die laptop wel genoeg ruimte ervoor?
Wat je ook kunt doen is om je data op de C van beide laptops een kopie te laten bevatten op je portable HD. En dan elke keer een kopie maken/terugzetten.
Nee, en achteraf bekeken is die 100 GB ook wel teveel. Maar momenteel neem ik elke keer mijn ext.HD mee, als het enkel dat was dat ik moest verhuizen, dat geen probleem zijn. Mijn muziek wil ik Thuis en op Kot, al mijn bestanden: vrije tijd, school, werk wil ik ook altijd bij de hand hebben.

Anderzijds, als ik dan met een webserver bij mij Thuis ga werken, kom ik wel aan heel hoge download als ik mijn mp3's op Kot begin te beluisteren vanop mijn webserver thuis. Dus ik denk wel dat die HD op en af blijft gaan tussen Thuis en Kot.

Verwijderd

Titels houden ervan uit meerdere woorden te bestaan. Dat komt tevens de duidelijkheid ten goede.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.