Bridged werkt niet op Speedtouch 510 icm Belkin Router

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik heb echt nooit problemen gehad met mijn verbinding maar laatste tijd heb ik het juist weer wel: als ik wat meer torrents aan het down- en uploaden ben via Azureus wil mijn internet (in het hele huis) wel plat gaan liggen en zijn er nog een beetje gaten over voor msn, email e.d. maar webserven wil niet (Kan ***.com niet vinden, en dat per direct op elke pc)
Misschien zijn het de global connecties oid, maar die heb ik al op een lousy 150 staan.

Mijn huidige situatie is dat de standaard server op 10.0.0.150 is ingesteld (de uitgang van mijn modem die als WAN op de router is aangesloten). Mijn router regelt de rest: dwz: hij routert het allemaal :) .
MAar nu ik deze problemen heb wil ik mijn setup in Bridged mode zetten. Dat heb ik al geprobeerd dmv de ini op de Alcatel CD-rom. Ik stel alles in op mijn modem zoals het hoord, maar hij wil niet connecten. Ik krijg een fout melding welke dat is kan ik helaas niet zeggen, want dan ligt mijn internet er weer helemaal en kan mijn pa niet internetten, en die moet nu internetten en dus moet ik dat morgen even doen.
Wie weet wat de fout is? Hij dialt zeg maar niet in , en internet doet het helemaal niet: pingen oid ook niet..

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even een edit er aan zodat hij wat duidelijk wordt (ofzo):
ik ben er achter dat het door de ingebouwde firewall van mijn router komt , hij ziet alle connecties op eens als DoS attacks, en dat kun je zien: oppeens een hele waslijst aan ip's in mijn firewall logs.
ik wil deze uit zetten, maar ben ik dan niet vulnerable voor hax0rz attacks? Ik heb geen zin om op elke computer een firewall te gaan runnen, en ik denk ook inet meer dat mijn 510 mij beschermd gezien de std. server mijn router is geworden?
Maar ik route wel, dus misschien zit ik toch wel weer veilig (naar mijn pa's pc is bijv. geen enkele port geroute)
Dit staat er bij de firewall functie van mijn router:
Firewall >

Your Router is equipped with a firewall that will protect your network from a wide array of common hacker attacks including Ping of Death (PoD) and Denial of Service (DoS) attacks. You can turn the firewall function off if needed. Turning off the firewall protection will not leave your network completely vulnerable to hacker attacks, but it is recommended that you turn the firewall on whenever possible.

Firewall Enable / Disable > Disable Enable
PS: Hopelijk vraag ik nu niet te veel in het zelfde topic? Waardoor de topic title niet meer klopt ? :)