Toon posts:

Dos-scandisk geeft error (hoe te fixen)?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jo guys,

ik heb laatst me HD gef-disked naar 4x 2GB partities. Nou gaf ie bij 't formateren van de laatste partitie F: aan bij 93% ofzo dat er beschadigde clusters waren en dat ie ze 1 voor 1 probeerde te repareren. Dat af laten lopen, hij geeft gewoon aan formateren voltooid. Ik windows installeren bla bla, alles goed, hij zit partitie goed, ik heb er gewoon vcd's en mp3tjes opgezet geen probleem, totdat win98se keertje hangt en hij bij 't opstarten dos-scandisk gaat uitvoeren en bij de F-partitie gaat zeuren over dat de HD niet te scannen valt en of de instellingen (LBA/Normal..) wel goed staan in 't bios...
ik met scandisk in windows eroverheen, geen probleem gevonden, Partition Magic6 geeft geen probleem voor de F aan.. :?

wat nu:? is er nog een andere manier om dit op te lossen? of hoe zet ik anders die dos-scandisk uit bij een crash van windows, want dis erg iri dat ie niet doorstart (zonder op een toets te drukken..) :(

Verwijderd

Probeer een Norton DisDoctor te krijgen. Is kwa harde waren wat krachtiger.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

Ik heb gisteren avond een .avi-tje van 700MB gewist waardoor er weer 850MB vrij zou moeten zijn op de F, maar nou geeft hij in windows nog maar 150MB vrij aan :(
In Partition Magic6 geeft hij wel gewoon 850MB vrij aan, hoe kan dit nou weer :?:?

ps. zal Norton proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik d8, ik geformateer die F gewoon ff met Partition Magic 6, die zal 't dan wel beter doen. Nou niet dus :( Hij hing bij 86% en ik probeerde daarna maar weer in DOS te formateren, maar daar krijg ik precies hetzelfde als de vorige keer, dat ie probeert de kapotte clusters te repareren, maar als die dan voltooid is, krijg ik nog steeds dos-scandisk gezeik.... :'(

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
Dit probleem heb ik vandaag ook gehad: Lo-level format via je BIOS doen. Dit duurt even... :z Daarna met Norton Disk Doctor de zooi weer even scannen... Ik heb er geen bad clusters meer! :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Topicstarter
Lo-level format met Bios doen.. uh.. mm ok, ik zal ff zoeken en daarna Norton erover draaien, thanks iig!

Verwijderd

Topicstarter
Ok...

ik krijg nu met DOS-scandisk meteen een foutmelding dat ie de HD niet kan scannen :(

Daarnaast kan ik die Low-Format niet vinden.. :? is er nog een andere manier om dat uit te voeren dan in 't bios:?

Want als laatste heb ik vandaag Norton Disk Doctor over die F-pratitie heen gegooid, maar die hing weer lekker bij 82% :'(

ik wordt er een beetje |:( van, dus iemand nog ideeën:?

Verwijderd

Ironisch dat Scandisk een error geeft..het is gemaakt om fouten op te sporen..maar ja, ze hadden er al vast een blauw achtergrondje achter gezet.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ghehe.... je hoeft niet aan míj duidelijk te maken dat Windows zuigt met dit soort dingen :*, maar iemand dan nog goede ideeën ipv, natuurlijk te zeggen dat die hele scandisk zuigt :P

nee maar serieus, er is wel iets mis met dat stuk van me HD... :(

Verwijderd

Topicstarter
jzs niemand? (ps. niet zeuren over dat ik snel antwoord wil, ik zie talloze reply's op andere topics... :P)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Iemand er misschien aan gedacht dat die hdd 'rot' is? Klinkt anders niet echt gezond die pericelen die jij hebt met die hdd....

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Bad clusters=nieuwe hdd kopen. ben je van het gezeik af.

aAarGhh

Verwijderd

Draai effe spinrite 5.0 erover dan is die zo goed als nieuw!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ie rot is, is me wel duidelijk, maar hijs nog lang niet 'rot' genoeg om hem weg te gooien ofzo... :o, volgens mij issie nog wel wat te fixen. Ik ga nu opzoek naar spinrite 5.0...

Verwijderd

Topicstarter
Met Spinrite 5.0 geeft ie aan dat het probleem waarschijnlijk 'm niet in de HD zit, maar dat er in 't bios aan de instellingen wat veranderd moet worden..

ik dus naar 't bios. Spinrite gaf aan dat ik ipv +- 1000 cyclels (schrijf je dat:?), je +- 250 er aan moest geven, maar in 't bios kan ik dus alleeb LBA/Normal/Fast mode instellingen, waarvan er geen één die ongeveer 250 cyclussen heeft.. :?:? hoe stel ik dit wel goed in :?

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 23:13

zaadstra

Überprutser

Vertel eens wat meer over je BIOS, de leeftijd van de pc (ouder biossen hebben problemen met hs's>8GB of 7.8GB).
Bij nieuwere biossen LBA instellen.
Heeft de hd bad sectors?
Hoe heb je de partities gemaakt? 1 primary en de rest in een extended?
Ik heb wel eens meegemaakt dat fdisk fouten maakte bij berekenen van de grootte van de partities, gevolg was dat inderdaad dos-scandisk ging klagen over fouten in de laatste sectoren... Oplossing was de laatste partitie wissen en opnieuw aanmaken maar dan 8MB kleiner.... Maar bij jou errors bij 93% is wel wat vroeg, da's geen 8MB foutje...

Verwijderd

Topicstarter
Uh.. ik heb Asus P2F-B mobotje met ff in Sandra opzoeken welk bios...:z....:z...
Award Bios van 03/03/2000,
daarnaast heb ik dit probleem pas nadat ik 4x 2GB partities heb gemaakt, dus 1 primary en rest in Extended ja.. en daarnaast denk ik intussen dat 't vooral komt door badsectors op 't laatste stukkie van de F-disk, omdat ie dit ook bij 't formateren in dos aangeeft na 93%..

maar zoals ik dus ook al zei liep Norton Disk Doctor dus ook al vast aan 't eind :(

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Maak dan de extended partitie 200MB kleiner, en dus ook de laatste partitie, dan blijft die bad sector rommel buiten gebruik....

Verwijderd

Topicstarter
sja, dus dan weet je wel zeker dat die erbuiten valt? want met Norton Discdoctor liep ie ergens bij 82% vast :(

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

nja test en reken maar uit >:)
Pagina: 1