Toon posts:

Andere cooler op 6600GT AGP mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha Mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik half jaartje geleden een Palit 6600 GT gekocht.
Paltit ? 8)7 Ja Palit ... jaja; ik weet het; dat is niet geweldig, maar was goedkoper :)

Nu ben ik de laatste tijd bezig mijn pc'tje wat stiller te krijgen. Videokaart maakt behoorlijk wat herrie en dat is dus mijn volgende slachtoffer :P
Maarrrr nu zag ik bijvoorbeeld op de Zalman site, de VF700-Cu.
Maar daar staat een *tje bij 6600GT AGP. Daar wordt wat verteld over de ruimte, wat geen probleem is maar ook over een heatsink. Die heatsink hoort er volgens hen op te zitten voor hun cooler. Die heb ik er dus niet vast opzitten, want die zit om de huidige cooler heen. Zie plaatje hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://www.palit.com.tw/en/products/images/155_agp_nv6600gt.jpg
Nu is mijn vraag ... is er helemaal geen andere mogelijkheid om hem STILLER te koelen ? Passief of actief maakt me niet uit ... als het maar kan !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 23:27 ]

Verwijderd

er zal onwaarschijnlijk wel iets oover staan in het 6600 topic, daar is het probleem vaker langsgekomen, en een stukje uit de koeler zagen en hem dan vastlijmen met geleidingslijm is geen optie? (stuk uit oude koeler zagen die er nu op zit)

Ik weet niet of dit is voorgekomen in dat topic.

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15
Heb hier ook een 6600GT en een vf700 en het past wel met enige moeite het probleem is de heatsinkjes voor het geheugen.
Deze zijn zo hoog dat de cooler niet meer volledig contact maakt met de gpu.
Oplossing: Haal een stuk van geheugen heatsinkjes af.

Kijk hier.
Upp3rd0G in "Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 3"

[ Voor 17% gewijzigd door StaticZ op 14-09-2005 23:42 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:09
Wat dacht je van een cooler van Arctic cooling.

De silencer serie is erg stil en coolt ook erg goed en is het koop voor rond de 20 euro

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 13:58

jotheman

Was like that when I got here!

Had je met zoeken ook makkelijk kunnen vinden idd. Een VF700 op je kaart past prima, hebt dit zelf ook op een AGP-versie. Ze zetten 'm niet op de site zodat ze een disclaimer hebben als iemand 't niet lukt.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
chrisborst schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:41:
Wat dacht je van een cooler van Arctic cooling.

De silencer serie is erg stil en coolt ook erg goed en is het koop voor rond de 20 euro
Ja dat lijkt me een goed optie.

Moet ik dan deze hebben ?
Staat namelijk niet bij of AGP ook kan, maar als ik het goed bekijk zitten hier dus ook al de heatsinks ingebouwd ?

Heb jij of iemand anders ervaring met het plaatsen van deze fan ? Is dat lastig ... of ?
jotheman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:43:
Had je met zoeken ook makkelijk kunnen vinden idd. Een VF700 op je kaart past prima, hebt dit zelf ook op een AGP-versie. Ze zetten 'm niet op de site zodat ze een disclaimer hebben als iemand 't niet lukt.
Ja dat snap ik, maar ik wil TE grote risico's vermijden eigenlijk. Niet veel trek in lijmen en gedoe.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 16:18 ]

• SneaZy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:12

SneaZy

Don't Panic!

Arctic heeft (nog) geen koelers voor de 6600GT AGP. Heb zelf een 6600GT AGP van Leadtek + een Zalman vf-700b-cu. Past perfect, heb alleen de memory koelblokjes er niet op. (hoeft niet per se)

edit: Zalman heeft ook een passief koelblok voor de PCI-e to AGP bridge.

[ Voor 17% gewijzigd door SneaZy op 15-09-2005 16:25 ]

Spekkies

Verwijderd

Een vf700 monteren is echt een eitje (spreekwoordelijk), heb ik zelf ook gedaan op de agp versie.

Verwijderd

Topicstarter
SneaZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:23:
Arctic heeft (nog) geen koelers voor de 6600GT AGP. Heb zelf een 6600GT AGP van Leadtek + een Zalman vf-700b-cu. Past perfect, heb alleen de memory koelblokjes er niet op. (hoeft niet per se)

edit: Zalman heeft ook een passief koelblok voor de PCI-e to AGP bridge.
Is die Arctic daar niet geschikt voor ? ... ziet er wel zo uit vind ik.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:26:
Een vf700 monteren is echt een eitje (spreekwoordelijk), heb ik zelf ook gedaan op de agp versie.
Ja maar ook zo'n AGP die ik heb, met zo'n compleet blok erop ? Want ik vraag me dan af hoe je, dat met die heatsink doet. Die moet er wel op blijven zitten. Als je bij mij de fan er afhaald, neem je de hele heatsink ook mee. Daarom ... hoe los je dat op dan ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 16:52 ]

• SneaZy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:12

SneaZy

Don't Panic!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:36:
[...]

Is die Arctic daar niet geschikt voor ? ... ziet er wel zo uit vind ik.
Nee, die is hier niet meer te gebruiken. De pci-e naar agp bridge zit dan in de weg. Deze koeler is alleen geschikt voor de PCI-e variant. De enige mogelijk is de zalman vf-700b

Spekkies

Pagina: 1