Nieuwe windows install, alles werkt reboot, start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb gister een laptop gekocht, en ik denk laat ik eens even fijn de laptop installeren met de recovery CD's. Ik dus netjes geinstalleerd werkt allemaal prima. Ik installeer even wat programma's windows vraagt om een reboot, ik reboot dus. Krijg ik alleen het bios scherm en daarna blijft het beeld zwart. Totaal geen activiteit meer van de laptop.

Ik denk wel kolere, dat is niet de bedoeling, ik nog een keer de recovery CD erin, weer opnieuw geinstalleerd. Alles werkt weer, nieuwe programma's erop, paar keer gereboot alles werkt zoals het hoort. Ik denk dus mooi, dat doet het ook weer. Installeer ik net Sony Ericsson data suite ofzo, moet ik mijn Laptop rebooten... Blijft het kreng weer met een zwart beeld zitten, doet helemaal niks meer na het Push F2 for bios scherm. Ik kan wel een Windows 2000 CD of de recovery CD erin doen dat start ie weer prima op en vind ie de harde schijf ook gewoon.

Iemand enig idee wat dit nou weer kan zijn????

zo niet, iemand laptop kopen?

Never really found a place that I call home...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah - welke Windows versie draai je?
Lukt het wel om in safe modus je Windows te starten? :)

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
elevator schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:38:
Mjah - welke Windows versie draai je?
Lukt het wel om in safe modus je Windows te starten? :)
Lijkt me niet, hij komt niet verder dan z'n BIOS :)

Misschien een temp-probleem ?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 17:54

Willem2

Ω is futile

ja hoor, 50€? :)

Anyways, probeer eens herhaaldelijk op F8 te drukken tijdens het booten; met een beetje geluk krijg je dan het XP opstart menu en kun je safemode of booten met logging kiezen.
Als je dit scherm wel krijgt; dan lijkt het erop dat een driver die vroeg tijdens het booten geladen wordt de boel verziekt voor je. Die zou je dan in de logging terug moeten kunnen vinden (met een eoa FAILURE melding meestal, komt in de C root te staan als het goed is).

Want als je wel vanaf CD kunt booten, is het of een driver probleem of een warmte probleem.
Maar als XP wel draait, maar als het pas fout gaat na installeren van bepaalde software valt warmte af wat mij betreft...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)