"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
1
2
3
4
| TABLE { -moz-border-radius: 0.75; } |
zo was het volgens mij
Verwijderd
Bah, wat een mottige code, na elke kleine update van een browser kan je site naar de knoppen zijn.
Nuja, ik zou ook nog eens moeten denken over een beter oplossing, maar dit lijkt me zo vals. Ok FF is leuker en handiger, maar de meeste mensen surfen nog via IE.
www.456bereastreet.com/ar...stom_corners_and_borders/ (CSS + js)
www.456bereastreet.com/ar...stom_corners_and_borders/ (CSS + extra markup)
Cogito ergo dubito
Zoek even op alistapart.com voor een artikel..
Hoezo na elke kleine update van een browserVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:17:
@ SchizoDuckie
Bah, wat een mottige code, na elke kleine update van een browser kan je site naar de knoppen zijn.
Nuja, ik zou ook nog eens moeten denken over een beter oplossing, maar dit lijkt me zo vals. Ok FF is leuker en handiger, maar de meeste mensen surfen nog via IE.
Voor een goede oplossing in CSS, zal onze TS nog wel even moeten wachten op CSS3.
And believe me, that will take a looooooong time
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
maak een div met de bovenstaande manier, en plaats daar dan je tabel in (als je dat nodig acht iig).
Elke cel van de tabel heeft wel een eigen class:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <table border="1"> <tr> <td class="cell top left">appel</td> <td class="cell">peer</td> <td class="cell top right">banaan</td> </tr> <tr> <td class="cell bottom left">appel</td> <td class="cell">peer</td> <td class="cell bottom right">banaan</td> </tr> </table> |
Ik hoop te dus mbv css een oplossing te vinden in de zin van:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| table, td { border-color : red; border-collapse : collapse; } td.cell .top .left { background : url(images/corner_top_left.gif) no-repeat top left; } /* etc... */ |
Probleem is dan alleen dat de tabel er zo uitziet:

Zoals je ziet loopt de tabelrand om de achtergrond heen. Is het wellicht op een of andere creatieve manier nodig om css te vertellen dat de background van de 4 hoek-cellen OVER de rand heen moet vallen (bv. met een padding van -1px ofzo)?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Verwijderd
Nee, dat staat het model niet toe.Reveller schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:24:
Is het wellicht op een of andere creatieve manier nodig om css te vertellen dat de background van de 4 hoek-cellen OVER de rand heen moet vallen (bv. met een padding van -1px ofzo)?
zorg dan dat de border van je table niet aan staat maar dat je de borders in je classes van de td's doet met behulp van backgroundplaatjesReveller schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:24:
Probleem is dan alleen dat de tabel er zo uitziet:
[afbeelding]
Zoals je ziet loopt de tabelrand om de achtergrond heen. Is het wellicht op een of andere creatieve manier nodig om css te vertellen dat de background van de 4 hoek-cellen OVER de rand heen moet vallen (bv. met een padding van -1px ofzo)?
[ Voor 75% gewijzigd door edwinistrator op 17-09-2005 16:07 ]
Verwijderd
td.cell .top .left {
background : url(images/corner_top_left.gif) no-repeat top left;
}
hier kun je ook een positie aan geven, top left veranderen in -2px -2px zou misschien kunnen helpen, zeker weten doe ik het niet of het zo moet, maar het kan wel...
http://www.dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=29
de maker van de site zit ook hier op dit forum, ben alleen ff zn naam kwijt
Puur jatwerk van A List Apart natuurlijk: http://www.alistapart.com/articles/mountaintop. En dan ook nog eens verschrikkelijk ranzig vertaald...Pendaco schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:13:
wellicht heb je hier ook wat aan;
http://www.dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=29
Hoewel ik slecht tegen jatwerk kan, moet ik het deze auteur wel nageven:Reveller schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:29:
[...]
Puur jatwerk van A List Apart natuurlijk: http://www.alistapart.com/articles/mountaintop. En dan ook nog eens verschrikkelijk ranzig vertaald...

Het origineel wordt er netjes aangegeven. Dat het een ranzige "vertaling" is is iets anders..
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij