Ik ben een beetje met C++ aan het expirimenteren, en ben (totaal nutteloos overigens) een programmaatje aan het schrijven die terugstuurt aan de gebruiker hoe vaak de letter 'a' in een ingegeven zin voorkomt. Er moet herhaaldelijk om een zin gevraagd worden enzovoort tot de letter X ingevoerd wordt. het programma moet dan stoppen.
Nou probeer ik dit dus met een while loop, en ik krijg het maar niet voor elkaar om het programma te laten stoppen bij het invoeren van een X..
Ik heb alle mogelijke combinaties onderhand geprobeerd met enkele en dubbele aanhalingstekens, enzovoort, maar niets lijkt te werken..
Hele code:
Nou probeer ik dit dus met een while loop, en ik krijg het maar niet voor elkaar om het programma te laten stoppen bij het invoeren van een X..
C++:
1
| while (zin != "X") { |
Ik heb alle mogelijke combinaties onderhand geprobeerd met enkele en dubbele aanhalingstekens, enzovoort, maar niets lijkt te werken..
Hele code:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #include <iostream> using namespace std; int main() { int aantal, i; char zin[50]; cout << "Voer een zin in: "; cin.getline(zin, 50); while (zin != "X") { aantal = 0; for(i=0; i<strlen(zin); i++) { if(zin[i] == 'a') { aantal++; } } cout << "De letter a zat " << aantal << " keer in deze zin." << endl; cout << "Voer nog een zin in: "; cin.getline(zin, 50); } return 0; } |
[ Voor 8% gewijzigd door Intrepidity op 14-09-2005 22:34 ]