Knipperverbinding internet in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik heb sinds dat ik mijn softwarematige router heb vervangen door een sneller exemplaar een 'knipperverbinding' in mijn netwerk. Om de ca. dertig seconden kunnen computers in het netwerk geen nieuwe connecties leggen over internet. Ik krijg dan alleen maar time-outs. Internetten, outlook, pingen, aanmelden bij msn, het werkt allemaal niet. Soms kan ik meer dan 75% van de tijd gewoon niet internetten :(. Maar downloads en radiostreams gaan vrolijk door.

Intern andere PC's of de router pingen is nooit een probleem. Ook de router zelf heeft nergens last van. Ik kan met VNC altijd op de router internetten zonder time-outs.

Met de vorige software router (een P3) had ik hier geen last van. Het probleem lijkt me dan ook te liggen bij de nieuwe router.

Configuratie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/netwerk.PNG

Specs router:
- P4 2.4Ghz@2.7Ghz
- 100Mbit Realtek Onboard (zit nu aan het netwerk)
- 100Mbit Realtek PCI (zit nu aan het internet
- nieuwe gersverse WinXP Prof SP1 installatie die momenteel SP2 aan het binnenhalen is

Wat ik geprobeert heb:
- UTP kabels vervangen
- functie van de NIC's op de router omgewisseld (internet en netwerk)
- Thuisnetwerkwizard meerdere keren doorgelopen
- Router is een paar keer gereboot
- [search=internet gedeeld hapert] zonder resultaat

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/time-out.PNG
:(

tvw

Verwijderd

Drivers al geupdate? Die windows meelevert zijn vaak verre van geoptimaliseerd? Eventueel chipsetdrivers ook niet vergeten :)

tip voor een dns-server: 81.17.33.2, dat ding is erg rap en gewoon open :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 23:08 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Op de client DNS servers al eens handmatig juist ingesteld (dus niet op het ip van de router, maar op 't ip van de dns servers van je provider)?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• iets
Normaal laat ik de adressen automatisch toewijzen. Maar inderdaad handmatig werkt het allemaal nog steeds goed :). Bedankt voor de tip!

/edit:

Het probleem is dus dat de router niet goed de dns doorgeeft. Is hier nog iets aan te doen? Ik geef namelijk misschien dit weekend een lan hiero en dan is het lastig om bij iedereen de PC in te stellen. En het zou natuurlijk ook eigenlijk automatisch moeten kunnen :).

[ Voor 52% gewijzigd door iets op 14-09-2005 23:29 ]

tvw

• iets
Blijkbaar kan de router ook de printer niet delen via het netwerk. Ik kan niet over het netwerk printen. Printen via VNC op de router zelf is geen probleem. Er zit toch ergens nog iets niet lekker. Iemand een idee toevallig?

tvw