Ik heb sinds dat ik mijn softwarematige router heb vervangen door een sneller exemplaar een 'knipperverbinding' in mijn netwerk. Om de ca. dertig seconden kunnen computers in het netwerk geen nieuwe connecties leggen over internet. Ik krijg dan alleen maar time-outs. Internetten, outlook, pingen, aanmelden bij msn, het werkt allemaal niet. Soms kan ik meer dan 75% van de tijd gewoon niet internetten
. Maar downloads en radiostreams gaan vrolijk door.
Intern andere PC's of de router pingen is nooit een probleem. Ook de router zelf heeft nergens last van. Ik kan met VNC altijd op de router internetten zonder time-outs.
Met de vorige software router (een P3) had ik hier geen last van. Het probleem lijkt me dan ook te liggen bij de nieuwe router.
Configuratie:

Specs router:
- P4 2.4Ghz@2.7Ghz
- 100Mbit Realtek Onboard (zit nu aan het netwerk)
- 100Mbit Realtek PCI (zit nu aan het internet
- nieuwe gersverse WinXP Prof SP1 installatie die momenteel SP2 aan het binnenhalen is
Wat ik geprobeert heb:
- UTP kabels vervangen
- functie van de NIC's op de router omgewisseld (internet en netwerk)
- Thuisnetwerkwizard meerdere keren doorgelopen
- Router is een paar keer gereboot
- [search=internet gedeeld hapert] zonder resultaat

Intern andere PC's of de router pingen is nooit een probleem. Ook de router zelf heeft nergens last van. Ik kan met VNC altijd op de router internetten zonder time-outs.
Met de vorige software router (een P3) had ik hier geen last van. Het probleem lijkt me dan ook te liggen bij de nieuwe router.
Configuratie:
Specs router:
- P4 2.4Ghz@2.7Ghz
- 100Mbit Realtek Onboard (zit nu aan het netwerk)
- 100Mbit Realtek PCI (zit nu aan het internet
- nieuwe gersverse WinXP Prof SP1 installatie die momenteel SP2 aan het binnenhalen is
Wat ik geprobeert heb:
- UTP kabels vervangen
- functie van de NIC's op de router omgewisseld (internet en netwerk)
- Thuisnetwerkwizard meerdere keren doorgelopen
- Router is een paar keer gereboot
- [search=internet gedeeld hapert] zonder resultaat
tvw