WebAlbum software - Welke kan ook tags aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar WebAlbum software om mijn foto's te publiceren op mijn webserver. Eigenlijk iets vergelijkends met Flickr. :D

De volgende eisen heb ik gesteld.
- EXIF/IPTC support
- Categoriseren van foto's in categorieën en/of albums
- Albums opzetten met Tags.
- Zoeken op Tags.
- Diverse skins.
- Foto informatie (EXIF/IPTC) staat in een Database (bv MySQL)

Web: Apache/PHP
DB: MySQL of LDAP

Ik heb Gallery v1, Coppermine, JAlbum en imagevue al geprobeerd. Geen van deze kan met Tags omgaan. IPTC is wel bij sommige ondersteund maar je kan er niet op zoeken of categoriseren .

WebPhotosServer is een optie maar krijg ik niet goed draaiende. Deze kan wel op Tags zoeken. Maar is geënt op Windows omgevingen en ik krijg het niet goed draaien op Linux/Apache/PHP.

Wie kan mij daarbij helpen?

http://www.hroling.nl

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En nu de link met fotografie :P? Misschien had hij beter gekunt in sofware algemeen of internet gedeelte ;)

Dit is echt puur foto's hier en bewerking....

[ Voor 27% gewijzigd door Micha op 14-09-2005 22:34 ]

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
MicDis schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:33:
En nu de link met fotografie :P? Misschien had hij beter gekunt in sofware algemeen of internet gedeelte ;)

Dit is echt puur foto's hier en bewerking....
Hier zitten de meest mensen die met foto's bezig zijn. Als ik het is Software Algemeen plaats krijg ik misschien eerst vragen wat ik bedoel of zo. Ik hoop dat ik in Fotografie een beter antwoord krijg.

Ik heb nog getwijfeld waar ik het moest plaatsen.

Misschien moet ik het maar dubbel-posten :o

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:39

Sharky

Skamn Dippy!

zoiets zoek ik ook al een tijdje eigenlijk, en ik vind de vraag hier best goed passen

This too shall pass

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gallery, kan je zoeken op titles enzo. Dus als je gewoon je titles ingeeft ben je er ook?

Maar als we het toch over flickr hebben Kom hier eens kijken, ons eigen GoT-groepje :)

Anoniem: 19894

http://coppermine-gallery.net/index.php
edit:

hmm.. dat had je al geprobeerd. Ik zou zeggen programmeer je Tags erbij.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 14-09-2005 23:02 ]

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:20
neographikal schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:52:
Maar als we het toch over flickr hebben Kom hier eens kijken, ons eigen GoT-groepje :)
*joined*

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Wat zijn Tags?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik heb onlangs nog een webgallery in elkaar geknutseld ( http://www.slook.nl/webgallery ) dus misschien is dit wel een leuke extra feature voor in de toekomst...

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• SuperKneus
  • Laatst online: 23:26
Als je naar de link van het GOT Groupje op flikr kijkt dan is het denk ik duidelijk wat tags zijn. Je kan een foto trefwoorden mee geven. Als je de foto dan bekijkt dan zie je onder/naast de foto de trefwoorden als links staan. Als je dan op een van die trefwoorden klikt dan krijg je een lijst met foto's te zien die dezelfde trefwoorden bevatten.

Wat ik alleen niet snap is waarom de TS dan niet coppermine gebruikt. Zover ik weet kan je in coppermine gebruik maken van tags.

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
SuperKneus schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:16:
KNIP

Wat ik alleen niet snap is waarom de TS dan niet coppermine gebruikt. Zover ik weet kan je in coppermine gebruik maken van tags.
Op dit moment gebruik ik Coppermine. Ik vind deze op dit moment de beste van de webalbums die ik heb "getest". Maar Tags gaan hier niet goed mee zoals ik bedoel. Hij leest EXIF en IPTC maar je kan er niet op sorteren.

Ik hou er niet zo van om mijn prive foto's op Flickr te plaatsen. Een aantal foto's is niet het probleem maar om de foto's van mijn gehele familie en vriendenkring op Flickr te plaatsen doe ik niet.

Voorbeeld wat ik zou willen:
Ik heb een Album "Vakantie 1" en een album "Vakantie 2". En dan alleen de foto's laten zien van "persoon 1" die in beide vakanties mee op reis was.

Dat is nu wat ik niet kan met Coppermine. Of jij moet me kunnen uitleggen hoe en wat. :*)
Tags zijn keywords die je aan een foto geeft. hierop kun je dan een zoekopdracht geven en dan vind je alle foto's waar die Tag in staat.
Bijvoorbeeld foto's van mensen. Je geeft bij elke foto aan wie er op staan. Op sommige foto's staan meerdere personen en als je dan alle foto's wilt zien van een persoon (of jij en je vriendin) krijg je ook foto's waar die personen op staan.

[ Voor 30% gewijzigd door bolke op 15-09-2005 07:58 ]

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Tja bij coppermine kan ik keywords invoeren.. als ik een plaatje bekijk en ik trek de info open dan staan daar de keywords als links onder. Lijkt mij precies wat je zoekt?

Tevens kan je prive albums aanmaken die niet voor iedereen zichtbaar zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Acid_Burn op 15-09-2005 13:53 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Ik ben naar aanleiding van de frontpage meuktracker gallery v2.0 gaan bekijken. De specs zijn goed.

- EXIF/IPTC ondersteuning (worden geimporteerd in de keywords)
- Zoeken op keywords
- User registratie
- Database (MySQL, Oracle)
- PHP
- Categoriseren van foto's in albums
- Skins
- Veel plugins (modules) zoals DiskQuota,
- Diverse import mogelijkheden.

Ik ga die vanafond installeren en uitproberen.

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Blij flickr kan je ook rechten per foto instellen hoor. Je kan per foto zeggen of deze public of private is, en als deze private is of deze door friends of family bekeken kan worden (als je een contact daar toegvoegd, kan je zeggen of deze gewoon een contact is, of deze een friend is, of dat deze family is)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Tonio schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:38:
Blij flickr kan je ook rechten per foto instellen hoor. Je kan per foto zeggen of deze public of private is, en als deze private is of deze door friends of family bekeken kan worden (als je een contact daar toegvoegd, kan je zeggen of deze gewoon een contact is, of deze een friend is, of dat deze family is)
Kan met Gallery2 ook. Je kunt voor elke foto de rechten instellen. Je kan groepen maken die je rechten geeft of gewoon per gebruiker.

Ik wil graag de foto's in eigen beheer op een server hebben staan. Ik heb geen problemen met Flickr, het is een hele mooie dienst. Maar niet voor mijn prive foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door bolke op 15-09-2005 22:38 ]

Pagina: 1