Toon posts:

Outline Stroke ongedaan maken in Illustrator?

Pagina: 1
Acties:
  • 883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een symbool gemaakt in Illustrator CS2.
Bestaand uit alleen lijnen met bepaalde dikte.
Vervolgens heb ik van de lijnen vlakken gemaakt via Path>Outline Stroke.
Dit bestand opgeslagen. En de lijntekening niet bewaard.
Helaas. De lijndikte was verkeerd en ik wil dus nu die lijndikte aanpassen.

Ik wil die Outline Stroke ongedaan maken. Kan dat? Vanuit vlakken weer lijnen toveren?

Hopelijk kan iemand me zeggen of het wel of niet kan.
Thnks,

Varese

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Overtrekken is de oplossing :)

Trouwens, welkom op Got :) Zou je voor dat je verder post dit eens door kunnen nemen:
[rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml]
[FAQ]Algemene GoT FAQ[/FAQ]

Daar staat oa in dat je niet hoeft te groeten onder je posts ;) En dat er ook meer moeite van je verwacht wordt alvorens je post, wat heb je bijvoorbeeld al opgezocht/geprobeerd? :)

[ Voor 85% gewijzigd door André op 14-09-2005 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk.
Maar ik lees hier: Laat zoveel mogelijk zaken weg die irrelevant zijn. Dat leidt de aandacht af van het eigenlijke probleem.

Toch dan maar vermelden wat ik al geprobeerd heb? Google afgestruind met de o.a. zoektermen: outline+stroke+undo+ illustrator . Illustrator help nagekeken. In Illustrator zelf. Het object doorgeknipt en opnieuw een stroke gegeven die ik weer aan de binnenkant heb gezet (werkt niet dus)En natuurlijk de zoekfunctie op dit forum.
Als je nog een tip hebt over waar ik nog meer zou kunnen zoeken en met welke zoektermen, hoor ik het graag.

En excuses dat ik zomaar binnen kom vallen en niet het idee geef dat ik al de hele avond aan het klooien ben.

Er is dus volgens jou geen oplossing, behalve dan om alles overnieuw te maken?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Kort : nee, ongedaan maken kan niet.
Iets langer: Altijd backups maken van je shapes.
Nog iets langer : Bij een Outline > Stroke blijft de originele shape wel bewaard. Als je even inzoomt op je stuk zou je 3 lijntjes moeten zien, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/7871/stroke10oy.gif

Zie je degene die in 't midden zit niet meer, dan kun je dit proberen: kies de Point Selection tool, en kies een van de punten in de binnenste shape. Druk een aantal keren delete. De binnenste lijn van de stroke wordt nu verwijderd. Doe dan een Object > Path > Offset en zet 'm op de helft van de lijndikte (was die 6pt, dan moet je dus 3pt invullen).

Dit werkt niet voor alles even goed, maar het scheelt misschien een hoop gezeur. Voornamelijk scherpe hoeken geven met deze methode mogelijk problemen.

Zie je degene die in het midden zit nog wel, dan is er niks aan de hand. Gewoon even wegslepen van de shape, als er geen fill in zat moet je die gewoon opnieuw aanbrengen.

teveel zooi, te weinig tijd

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:35
Nee, outline stroken en dan opslaan is wel pretty much definitief. ;)
Ik zou het zo 1,2,3 ook niet weten, maar, ik neem aan dat je een minder dikke stroke wilt?
Want dikker lijkt me niet zo'n punt?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
@Yoozer: Helaas. Stom stom stom: Ik heb die middelste lijn weggegooid toen. (doe ik dus ook nooit meer). En met bepaalde bewerkingen bijvoorbeeld met de Pathfinder is hij uitzichzelf verdwenen.

Die Object > Path > Offset is wel een goeie tip. Dat ga ik dus maar doen dan. Eerst hele symbool schalen, dan 'lijn'dikte meten,symbool in logische stukken knippen, uitrekenen welke lijndikte erbijgeteld moet. Helaas kan dat alleen aan de buitenkant erbij via die Offsett en niet aan de binnenkant. Bijvoorbeeld bij de letter 'a' dat rondje midden in. Veel werk. Helaas.

@ Willem169
Ik wil het totale symbool schalen naar kleiner formaat. Maar met wel dezelfde lijndikte en verhoudingen dus. Het zijn ook een aantal vrij complexe symbolen die na de de functie Outline Stroke weer via de Pathfinder aan elkaar gelast zijn en daarna weer bewerkt.

Jammer, volgende keer beter. Jongens bedankt...
Pagina: 1