Toon posts:

[XP] Map 1 user is niet te openen (ingelogd als admin)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren ik heb een grooooooot probleem. Ik ben opgetrommeld om een XP machine weer op gang te helpen. Je kan alleen in de veilige modes de pc opstarten. In elke andere mode loopt de pc onherroepelijk vast. Er zijn 5 user accounts aangemaakt, maar bij het aanmelden krijg ik er maar 3 te zien. Van de 2 users die niet inzichtelijk zijn bij het aanmelden kan ik van 1 user de bestanden niet kopieren omdat de toegang gewijgerd wordt. Ik ben ingelogd als admin en heb volledige rechten, maar krijg het echt niet voor elkaar.

Weten jullie een manier om toch bij die bestanden te komen want ze zijn wel belangrijk (scriptie zonder backup).

Heel de installatie verpesten is toegestaan (pc is toch al rot) als ik die bestanden maar te pakken krijg. Iemand tips?

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 20:55
de hele c:\documents and settings kopieren op cd of andere hd en opnieuw installeren,
de zelfde gebruikers aanmaken en vervolgens je mapje met documents and settings weer terug zetten? :+

Verwijderd

Topicstarter
Reeds geprobeerd. Op het moment dat ik de hele map wil kopieren krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot de map.

Ik ben wel 1 stapje verder gekomen. Ik kan de hoofd map van de user al benaderen door alle rechten voor die map aan de admin te koppelen, maar hij neemt niet de submappen en bestanden mee ook al is dat wel ingesteld :(

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat dat niet in de FAQ? Take ownership uitvoeren (rechtermuisknop op map, tab security, advanced, tab owner, replace owner on enz...), in veilige modus indien XP home, en je kan erin.
/edit: heb je nu take ownership gedaan, of heb je handmatig de rechten gezet?

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Bean op 14-09-2005 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah eureka het is gelukt. Take ownership was niet helemaal goedgegaan. Via eigenaar vervangen was het niet gelukt hoewel dat toch zou moeten kunnen, maar via effectieve machtigingen kan je ongeveer het zelfde doen alleen dan door op andere opties te klikken.

Op een of andere manier slikt hij het nu wel :P Ik ben u als een gek alle bestanden aan het kopieren naar de fileserver. M'n huid is weer gered :D

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op een of andere manier slikt hij het nu wel :P Ik ben u als een gek alle bestanden aan het kopieren naar de fileserver. M'n huid is weer gered :D
Gefeli...Meteen na het kopieren even checken of de bestanden ook daadwerkelijk geopend kunnen worden...Je zal de eerste niet zijn... :/

Verwijderd

Topicstarter
Zoo bestandjes zijn gered, klantje is blij en ik ook. Bestanden staan op dvd en zijn allemaal te openen. Heb een complete scriptie waar geen backup van was gered en ben dus de held van de dag.

Wie zei dat ictérs nerds zijn?? :+
Pagina: 1