Toon posts:

Beveiliging tegen overclocking deel II

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zie mijn vorige topic:
Beveiliging tegen overclocking

Hierbij het vervolg:
\\quote
deleenheir schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:15:
zeer eenvoudig: koop goedkope PC onderdelen...

Een goedkoop mobo ondersteunt geen overclock mogenlijkheden, Athlon Xp bartons hebben een gelockte multiplier. Een latje goedkoop geheugen dat net de cpu fsb aankan sluit ook al een mogelijkheid uit, een koeler die de cpu net koel houdt beperkt ook...

Een paswoord op je bios de cmos jumper verwijderen of vastsolderen en ook de batterij vastlijmen.

eventueel een moederbordje met onboard vga
\\quote

Dat password op de BIOS, had ik ook al bedacht. Maar de meeste overclockers weten die batterij wel te vinden. Die andere tips kan ik wel wat mee denk ik. Zijn die bartons niet te unlocken? Dat vastlijmen van het batterij, hoe gaat dat in zijn werk? Ik neem dat je niet elke soort lijm kan gebruiken. En batterij'tje moet ook nog goed contact kunnen maken lijkt mij. Kun je mij hierover meer vertellen?

En ja ik heb overal gezocht, via search van dit forum. En ook via google. Maar kon er niks over vinden. Graag jullie hulp.

Verwijderd

Wij zijn hier alleen VOOR overklokken!

Hier ben je echt aan het verkeerde adres mer deze vraag... 8)7

Verwijderd

]

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 22:37 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan allicht kijken of je een soort van OEM bios kan krijgen voor jouw moederbord. Die bieden geen opties om over te clocken.

Intel borden kunnen het geloof ik ook niet. Voor AMD kan ik zo snel niets verzinnen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:35:
Wij zijn hier alleen VOOR overklokken!

Hier ben je echt aan het verkeerde adres mer deze vraag... 8)7
Jullie hebben verstand van overclocken. Dus ook wel verstand van beveiliging daarvan.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 22:40 ]

Verwijderd

De hoofdvraag van de tweakers is natuurlijk "waarom zou je het beveiligen".

Mijn gok is dat de TS hier praat over openbare pc's waar iedereen op kan, of iig waar de pc in contact komt met het fenomeen "wannabe }:O tweakers".

De beste beveiliging tegen OC'en zou idd een wachtwoord op de bios zijn, icm met een slot op de kast om mensen er buiten te houden. Komt ook bij dat oudere moederborden via jumpers en dip-switches in te stellen zijn. Dus ook dat is trickie. Fysiek beveiligen met een slot dus, en software matig met wachwoorden. Ben bang dat je je bios niet beter kan veilig stellen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 14:19
Wachtwoord op BIOS + een slot op de sidepanels van de PC? Wees creatief!

Met ^ dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door iets op 14-09-2005 22:48 ]

tvw

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Alle rechten alleen bij jezelf zetten zodat je niet meer iets kan installeren zonder in te loggen onder een ww.

Verder idd een groot hangslot.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19

sapphire

Die-hard pruts0r

das toch niet zo moeilijk, zoals hierboven al gezegd word slot op kast + Bios password, en jezelf alle rechten toekennen.
En goedkope onderdelen kopen zodat je als je softwarematig wilt OCen ook niet verder kunt komen.

Gabriël AM5

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Nu willen wij natuurlijk weten waarom je iemand of meerdere mensen het "genot" van overclocken wil onhouden :o

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Er zijn ook sommige intel bordjes die niet of nouwelijks t overclockten zijn. Misschien is dat ok nog een idee

Nu willen wij natuurlijk weten waarom je iemand of meerdere mensen het "genot" van overclocken wil onhouden :o

Off topic
Ik drukte toch echt op edit 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 15-09-2005 07:51 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

En ja ik heb overal gezocht, via search van dit forum. En ook via google. Maar kon er niks over vinden.
En ook dat is toch jammer: want ook zo werkt het niet hier in DOC. Als je niks kan vinden, vertel dan welke keywords je hebt gebruik en waarom je niet kon gebruiken wat je hebt gevonden. Verder zijn er maar een paar tips (zie bv Bouncing_tom) te geven om het te beveiligen, en die zijn in dit en het vorige topic al gegeven. Veel meer is er niet over te zeggen, dus je hebt helaas pech: ook deze gaat dicht. Je zal tevreden moeten zijn met de mogelijkheden en tips die je nu hebt gekregen: verder beveiligen betekent niemand bij de pc laten die je niet geoc'd wil hebben, simpelweg.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.