VOIP: BudgetPhone i.c.m. Speedtouch 190 problemen

Pagina: 1
Acties:

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem, ik heb een VOIP SIP accountje lopen bij BudgetPhone (talkin2ya), ik kan met mijn Speedtouch 190 ATA wel gebeld worden, maar zelf niet bellen.

Speedtouch zit aangesloten op mijn 4poorts E-Tech modem.

Ik heb het gevoel dat je eerst nog een nummer in moet toetsen voordat je werkelijk kan bellen.

Hebben jullie een idee, of heeft er iemand een Speedtouch 190 in combinatie met een BP account draaien?

Ook is de kwaliteit tijdens het bellen ook slecht te noemen, hebben jullie ook nog tips hoe deze te verbeteren?
:)

[ Voor 11% gewijzigd door vanke014 op 14-09-2005 22:03 ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

nix op got search gevonden??.. zijn waarschijnlijk wel meerder mensen met dat probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Welleweerd op 14-09-2005 22:09 ]

Bedankt alvast

• vanke014

vanke014

Topicstarter
Welleweerd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:08:
nix op got search gevonden??.. zijn waarschijnlijk wel meerder mensen met dat probleem
Wonderbaarlijk weinig te vinden over de Speedtouch 190, behalve dit linkje

[rml][ VOIP] Speedtouch 190[/rml]

Het rare ervan is, ik krijg wel kiestoon, maar dan krijg ik na het draaien van het nummer een in gesprekstoon/bezet.

[ Voor 15% gewijzigd door vanke014 op 14-09-2005 22:18 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Die kiestoon wordt sowieso niet door Budgetphone gegenereerd. Die komt van je ATA (ST 190).

Pas als je klaar bent met het nummer intoetsen stuurt deze een request door naar Budgetphone om verbinding met het gekozen nummer te maken.

Wanneer jouw ATA en Budgetphone dan een protocol uitgevochten hebben, zal er een apart datakanaal tussen poort 10000 en 20000 UDP worden opgezet voor de spraak data.

Heb je die poorten ook doorgestuurd naar je ATA?

Voor je problemen met de gesprekskwaliteit kan je eens proberen als primary codec voor ulaw of alaw te kiezen (G.711).

[ Voor 12% gewijzigd door real-doc op 14-09-2005 23:00 ]

• vanke014

vanke014

Topicstarter
real-doc schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:56:
Die kiestoon wordt sowieso niet door Budgetphone gegenereerd. Die komt van je ATA (ST 190).

Pas als je klaar bent met het nummer intoetsen stuurt deze een request door naar Budgetphone om verbinding met het gekozen nummer te maken.

Wanneer jouw ATA en Budgetphone dan een protocol uitgevochten hebben, zal er een apart datakanaal tussen poort 10000 en 20000 UDP worden opgezet voor de spraak data.

Heb je die poorten ook doorgestuurd naar je ATA?

Voor je problemen met de gesprekskwaliteit kan je eens proberen als primary codec voor ulaw of alaw te kiezen (G.711).
Bedankt voor je tips alvast,

Ik heb even in mijn router/modem gekeken, enkel poort 5060 staat op dit moment doorgemapt naar het interne IP van die ATA. (E-Tech modem/router), probleem is dat ik volgens het modem maar maximaal 20 poorten mag mappen.

Ik kan dus niet tussen 10000 en 20000 instellen, tenzij ik dus weet welke poort hij zal gebruiken.

• real-doc
  • Niet online
Die poort wordt willekeurig gekozen, daar kan je geen invloed op uitoefenen.

Heeft je router anders geen DMZ optie?

Die ST190 kan trouwens ook van WAN naar LAN bridgen, dan kan je hem dus voor je router hangen, de router aan de ST en dan zouden je problemen opgelost zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door real-doc op 14-09-2005 23:15 ]

• vanke014

vanke014

Topicstarter
real-doc schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:11:
Die poort wordt willekeurig gekozen, daar kan je geen invloed op uitoefenen.

Heeft je router anders geen DMZ optie?

Die ST190 kan trouwens ook van WAN naar LAN bridgen, dan kan je hem dus voor je router hangen, de router aan de ST en dan zouden je problemen opgelost zijn.
Router heeft DMZ optie, heb hem insteld op het IP van de ST 190, ook dit had geen effect, kreeg in gesprekstoon. Ik heb BudgetPhone om advies gevraagd. Vreemde is, zelfs zonder portmapping kan ik gebeld worden, maar niet uitbellen.

• real-doc
  • Niet online
Wat trouwens een stuk makkelijker test is X-Lite installeren op een van je pc's.

Dat is gewoon een softwarematige sip telefoon, dan kan je ook rustig op je gemak de instellingen uitproberen, naar de debug informatie van X-Lite kijken en kijken of je portforwards werken.

Er zijn namelijk ook tal van routers waar de DMZ niet (goed) werkt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Uitbellen moet volgensmij sowieso kunnen, zeker als je wel gebeld kan worden. Dan klinkt verder zoeken naar instellingen of portmapping vrij zinloos eigenlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 15-09-2005 07:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• vanke014

vanke014

Topicstarter
bjck schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:11:
Uitbellen moet volgensmij sowieso kunnen, zeker als je wel gebeld kan worden. Dan klinkt verder zoeken naar instellingen of portmapping vrij zinloos eigenlijk.
Volgens mij staat de outgoing poort niet goed. Hij staat nu op 5060.
Pagina: 1