Videokaart zorgt voor bluescreen

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 18:13

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik zit nu al 2 dagen er mee te kloten, en heb werkelijk waar me helemaal SUF gesearched waar mogelijk. Ik heb een laptop en daarin is door ACER een nieuw mobo gezet. Van origine een Acer 1500 met ATI Radeon Mobility 9600 er op. Maar ik begin m'n twijfels te krijgen of dat nog wel het geval is.
Nu krijg ik, als ik de drivers er op installeer (of de OmegaDrivers als alternatief)), een bluescreen na het rebooten; een korte bluescreen en daarna een reboot.

De standaard XP drivers werken goed, maar scrollen gaat gewoon onwijs traag in bijv IE. Ook via LiveUpdate kan hij niks van drivers vinden.

Ik zit echt helemaal met de handen in het haar, please iemand help me!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Thandor

SilverStreak

Heb je alle drivers geïnstalleerd ?
Veel moederborden hebben behoefte aan goede drivers. Zonder deze drivers kan een videokaart niet goed uit z'n voeten en kan het apparaat dus conflicten geven.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Heb je dea machine al opnieuw geinstalleerd, daar operating systemen hardware changes niet altijd leuk vinden.

Verwijderd

Voor een mobile GPU heb je ook mobile drivers nodig ;)

En ja standaard windows xp drivers zijn gewoon VGA zonder enige acceleratie.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:46
Probeer Everest eens om te controleren wat er daadwerkelijk voor moederbord met videokaart in zit.

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja, alle drivers geinstalled. Volgens mij ook later chipset drivers, maar gezien ik nu in godsnaam niet weet welk mobo ik heb wordt dat lastig. Alles ook al opnieuw geinstalled (kreeg eerst GELIJK al een bluescreen, na format kwam ik er toevallig achter dat dit door de grafische kaart kwam).
Voor drivers gewoon de officiele van ACER gebruikt (die altijd werkte) en die van OmegaDrivers.net

Snap er werkelijk niks van... het kan toch geen kapotte graphicschip zijn he?

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 10:21
Je zit te prutsen, je moet gewoon even de originele drivers gebruiken. En als je een recovery cd hebt dan kun je die gebruiken.

*of je moet weten waar je mee bezig bent*

Lijkt mij trouwens sterk dat ze bij een reparatie je moederbord vervangen voor een ander type. En anders bel je ze even? zullen vast wel een helpdesk hebben met wat meer informatie over je reparatie.

[ Voor 7% gewijzigd door mangahuisman op 15-09-2005 09:03 ]

• apNia

apNia

Topicstarter
offtopic:
Ik zit te prutsen.. sure! Als je leest heb je gelezen dat ik drivers EN omegadrivers heb geinstalled..

En een RECOVERY CD?!?! Da's pas voor prutsers...

Ik weet dondersgoed waarmee ik bezig ben, ik ben 23, bijna afgestudeerd aan de hogere informatica en computer al zolang als ik me kan herinneren vanaf de Atari ST. Geloof me, ik zit niet te prutsen.
Ik plaats hier niet zomaar een thread. Hou alsjeblieft dit soort arrogante postst voortaan voor je, want volgens mij ben jij degene die niet weet waar je 't over hebt..

Verwijderd

Probeer eens de gewone Catalyst drivers te downloaden en patch ze dan met mobile mod. Kun je hier vinden: http://www.driverheaven.net/patje/

Met deze mod werkt het op alle kaarten. :) Werkt prima op mijn X700 Mobile.. :9

Edit: Je kunt ook even kijken met Sisoft Sandra of met CPU-Z wat voor chipset je hebt.. En als je een Intel hebt, probeer eens de nieuwste Intel Inf drivers..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 10:08 ]

Verwijderd

Heeft het nou geholpen? :)

• apNia

apNia

Topicstarter
offtopic:
zit op m'n werk nu a333tje86, ga vanavond laat als ik thuis ben asap testen! thanks tot zover iig :)

Verwijderd

Jammer dat je nog geen reactie hebt gegeven.. Ik ben wel benieuwd naar wat Acer er voor iets leuks in heeft gezet! :*)

• apNia

apNia

Topicstarter
Hey! Ben nu eindelijk bij m'n laptop ;)
Een report van CPU-Z heb ik op http://www.moonpirates.nl/temp/cpuz.htm geplaatst. Alles lijkt daaruit vrij normaal. Ook heb ik met je mod op de catalyst drivers het geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
SANDRA leek nergens te voorspellen wat m'n grafische kaart is.
Snap er dus werkelijk niks van. Een mogelijkheid dit nog zelf op te lossen, of zal ik ACER mailen met de vraag was ze nu weer voor de 1000e voor iets vaags hebben uitgespookt? :(

Verwijderd

Hmmm, als je met die drivers ook de kaart niet kan installeren dan lijkt het wel alsof er geen Ati kaart meer in zit.. 8)7 Ik zou idd eens met Acer bellen want dit is een beetje vaag.. :?

Met die CPU-Z kan je idd niet veel..

Nou ja, in iedergeval suc6 en we horen het wel hoe het uit pakt! :)

• apNia

apNia

Topicstarter
En SiSoft Sandra kan ook niet bepalen welke grafische kaart ik heb?

Wat ik overigens raar vond was dat die CPU-Z hem zag als een Acer 1500, dus waarschijnlijk de hardware config dus is zoals het hoort. Ze zullen er toch niet ineens een andere grafische chip in prikken? En al helemaal niet van een heel ander merk. Of is dat heel dom gedacht?

Bedankt voor je hulp in ieder geval so far :)

Verwijderd

Nee helaas kan Sisoft dit niet.. Een programma wat het heel misschien wel kan is 3DMark 2005.. Kijk dan daar eens bij system details, dan leest 3DMark core speed uit enzo, dus misschien ook de kaart naam of bios..

Lijkt me idd ook dat Acer er geen andere videokaart in stopt.. :/
Pagina: 1