Toon posts:

Scarlet One en diens Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zwager heeft zich laten verleiden tot scarlet one. Verschrikkelijk maarja. Mijn vraag:

Op de modem/router die hij van scarlet gekregen hebben (oranje copperjet), heb ik een wireless router aangesloten, welke ik laat werken als een bridge. Vervolgens de pc (mac mini) aangesloten en het internet op gestuurd. Allemaal geen probleem.
Laptop open (wintel laptop) en ook de wireless op, krijg ik een inlog scherm. Erg vreemd vond ik, moest daar de inlog gegevens van scarlet one invullen en kreeg ik een tabel te zien. Hierin zag ik het ip adress en het momenteel aangesloten mac adress, en daarnaast het mac adress de laptop waar ik opdat moment aan zat. Ik werd gevraagd of ik het huidig mac adress wilde koppelen aan het ip.

Ja = de eerste aangesloten pc wordt verstoten van internet, want ip wordt dan al gebruikt door andere pc.
nee = geen internet op de laptop waar ik mee aan het werken ben.

Betekent dit dat ik maar 1 pc kan aansluiten op deze modem van scarlet one? De modem/router bereiken via het ip adress lukt ook niet, want als ik deze intik (zoals staat in instructie boekje) gebeurd er niks. Lijkt me vrij dikke rip off als er maar 1 pc aan gelinkt kan worden.

Iemand hier enig idee van? of ervaring mee?

Email bij scarlet = geen antwoord
Bellen = eeuwig wachten

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Hmzz ik heb hier hetzelfde probleem, is er al een oplossing voor gevonden ?

Signature unavailable

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:55
Ik denk dat het geen ingebouwde hub/switch in het modem zit, waardoor er maar 1 persoon het modem kan gebruiken.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Kun je de copperjet niet gewoon op bridge laten staan en dan je Wlan router ook echt laten routen ;)
Dus Wan kant van je router gewoon op Dynamic (dhcp) zetten
En LAN lekker via DHCP op de router laten connecten.

Zo ziet scarlet maar 1 pc (de router in werkelijkheid) en lijkt mij het probleem opgelost.

geen ervaring met scarlet of het werkt maar bij kabel inet werkt het in ieder geval zo wel

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Mja daar was ik dus al bang voor. Net voor die mensen een switch gekocht,.. Mja moeten ze maar 10tje extra uitleggen,... Iig bedankt

Signature unavailable

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 17:31

simplemouse

*.*.*.*

scarlet werkt net als de oude versie van chello

dus wat doe je...

je laat je modem zo als hij is en de steld je wireless in als router met dhcp aan, je zogt er voor dat je wan mac adress van de router het zelfde is als van je pc die met het modem verbonden zit en dan ben je klaar als het goed is

dit is een oplossing die ik heb gehoord niet gebruikt

hoop dat het lukt

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Aha mja voor degene waar ik het bij installeer hoeft het geen wireless te zijn. Bedrading ligt er al ;). Dus dan wordt het een routertje kopen.

Signature unavailable

Pagina: 1