Toon posts:

[XP] Spontane reboot XP nu bsod IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL*

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wie kan mij helpen?

Vanmiddag een compleet spontane reboot op mijn Asus L3800 laptop met XP als OS. 40 Gb en 512 Mb. Hij blijft nu reboten na een BSOD. De melding die ik krijg is IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
met als foutcode *** STOP: 0x0000000a (0x0000014c, 0x00000002, 0x00000001, 0x804F22EA)

Was ten tijde van de eerste reboot, bezig op msn en had de webmail van mijn werk openstaan.

Heb alleen vanochtend Zonealarm pro geinstaleerd.

Heb al een memtest gedaan en die is gepassed zonder problemen. Heb ook al geprobeerd XP opnieuw erover heen te instaleren en dan krijg ik een fotcode 7.

Kan geen rare dingen vinden in de bios om te disabelen.

Blijf het een vreemd verhaal vinden, maar wil graag weer aan de slag op die laptop. Er staat een complete studie van mijn vriendin op.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Kan een driver-probleem zijn. Toevallig onlangs nieuwe hardware toegevoegd, drivers geupdate of windows-update gedaan?

Zie ook http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314063

Verwijderd

Topicstarter
Niks van dat al. Het enige wat er sinds weken veranderd is, is de instalatie van Zonealarm Pro. en daarna zeker nog 6 keer geboot.
Snap er dus helemaal niks van. Zeker omdat de vershillende memtesten die ik gedaan heb, allemaal goed verlopen zijn.
Heb ook al het geheugen en de harde schijf eruit gehad. maar nadat die er weer ingezet zijn, blijft het probleem bestaan.

Heb ondertussen ook al een hele hoop meldingen via Google opgezocht en doorgelezen en heb ondertussen vierkanten ogen gekregen.

greetz,

Scubakabouter

Verwijderd

Geeft de Event Viewer nog bijzondere meldingen?

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 08:17

zyberteq

nou, dat dus

meestal duidt die foutmelding op een driver probleem zoals HereIam al aangeeft.
dit kun je ook vinden in de BSOD Guide

heb je vaker deze BSOD gehad met deze foutmelding? of is het gewoon deze keer? alleen deze keer is er niet zoveel aan de hand en had je gewoon pech. vaker? dan moet je je drivers eens nakijken

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Topicstarter
hij blijdt rebooten, ik kom dus niet verder als deze foutmelding. Sorry als dat niet helemaal duidelijk was.

greetz,

Scubakabouter

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:03

Guldan

Thee-Nerd

ik zou in veilige modus opstarten en Zone alarm eraf gooien. Maar niet gesteld dat dit een oplossing is. Zone alarm is het laatste erop gekomen en moet er dus als eerste af om de oorzaak van het probleem te kunnen achterhalen :).

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Ik had laatst ook continu reboots op mijn asus laptop. De deinstallatie van zonealarm deed toen wonderen. Bij mij in de pc-shop op de universiteit konden ze me vertellen dat zone alarm vaak voor problemen met dit soort dingen zorgt.

Verwijderd

Wanneer je na het installeren van zone alarm niet meer succesvol hebt kunnen inloggen kan je last know good configuration nemen.

Wanneer je wel kunt inloggen of zone alarm eraf halen of een system restore point terug zetten.

(geen asr disc icm een windows backup / systemstate aanwezig zeker?)

Verwijderd

Topicstarter
Dan is de enige vraag, " hoe kom ik weer in XP"? Al dan niet in veilige modus. Wat ik nu ook probeer, ik kom niet verder. Hij wil niet opstarten. Ik kan tijdens het opstarten kiezen voor niet rebooten, maar dan blijft het scherm met de foutmelding staan. En een nieuwe instalatie lukt ook niet want dan krijg ik een nieuwe foutmelding.

greetz,

Scubakabouter

Verwijderd

die fotcode 7. wanneer komt deze op en wat is de preciese omschrijving.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Om een veilige modus op te starten, moet je vlak voor dat Windows opstart op F8 drukken en dan veilige modus kiezen :?
Of bedoel je dat niet?

Verwijderd

over die foutcode, is dat deze?

Setupdd.sys could not be loaded. Error code 7

Verwijderd

Ja je moet op F8 drukken voor de advanced startup options (bijvoorbeeld recovery console)

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik, en heb ik ook gedaan. De foutcode 7 verschijnt als ik XP opnieuw wil installeren. krijg die alleen nu ook niet meer te voorschijn....

Greetz,

Scubakabouter

• TheovdS
-Info over error-code 7-

En natuurlijk:
-Google-

[ Voor 51% gewijzigd door TheovdS op 14-09-2005 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
De foutcode & die ik krijg is:

Kan het bestand \i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden.
De foutcode is: 7

Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Greetz,

Scubakabouter

• TheovdS
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:58:
De foutcode & die ik krijg is:

Kan het bestand \i386\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden.
De foutcode is: 7

Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatieprogramma af te sluiten.

Greetz,

Scubakabouter
Dan moet je dit ff lezen.

Edit:
Probeer eens een 'Load Default BIOS Settings'

[ Voor 11% gewijzigd door TheovdS op 14-09-2005 20:04 ]

Verwijderd

@TS, heb je de ACPI in de BIOS uitgeschakeld staan want dat kan het ook zijn weet ik toevallig; had ik ook eens een keer bij een pc

Verwijderd

Topicstarter
even een andere vraag, via F2 en een par keer esc drukken de laptop toch zover gekregen dat hij XP opnieuw wil installeren. Kan ik hem over de andere versie heen instaleren zonder mijn oude gegevens kwijt te raken?

Greetz,

Scubakabouter

Verwijderd

Dan moet je een repair install doen. Je kan dit doen door gewoon de installatie te starten, deze ontdekt dan je huidige os en je kan vervolgens aangeven om een repair install te doen.

Bedenk dan wel dat ook programma's e.d. erop blijven staan. Mocht het probleem hier in zitten dan heeft een repair install in dat geval dus geen nut :)

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt maar dan kan ik in ieder geval alles backupen. en ben nu ook aan het proberen om met partiion magic een extra partitie aan te maken en te proberen daar een andere xp in te instaleren. Kan ik misschien op die manier mijn bestanden backupen. Dat is namelijk het enige wat belangerijk is.

Greetz,

Scubakabouter

• TheovdS
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:50:
dat klopt maar dan kan ik in ieder geval alles backupen. en ben nu ook aan het proberen om met partiion magic een extra partitie aan te maken en te proberen daar een andere xp in te instaleren. Kan ik misschien op die manier mijn bestanden backupen. Dat is namelijk het enige wat belangerijk is.

Greetz,

Scubakabouter
Om die bestanden te back-uppen kan je je schijf toch ook ff in een andere PC proppen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:50:

Greetz,

Scubakabouter
Je kan ook even kijken naar BartPE, kun je alles zo via een netwerk overgooien wat je wilt backuppen. En desnoods zou je bestanden van Zonealarm eraf kunnen gooien :Y)

@theovds: niet altijd onmogelijk maar bedenk wel dat het om een laptop gaat

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@theovds heb helaas geen andere laptop bij de hand, dus dat gaat helaas niet.

Opstarten met partition magic diskettes gaat ook niet. dus nu maar Windows Xp proffesional setup diskettes gedownload en kijken of ik dan wel verder kom.

Ben allang blij dat ik mijn oude beestje nog had. Zo zie je maar weer weggooien is zonde, gun je oude pc een tweede ronde.

Allemaal heel veel dank voor de tips. kom in ieder geval niet op een normale manier in de huidige XP versie. Hoop dat mijn skills me nog niet helemaal in de steek gelaten hebben en dat ik er nog in kom zonder de harddisk in een andere pc te moeten duwen. By the way, welke laptop heeft twee harddisk posities?

Greetz,

Scubakabouter

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Geen enkele laptop heeft plaats voor 2 harddisks misschien kun je van een externe schijf booten? Ondersteund je bios booten via USB?
Laat trouwens de groeten onder je posts maar weg, dat leest een beetje irritant op een forum ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

@TS, heb je al naar BartPE gekeken? Kun je alles heel gemakkelijk overzetten via een ander systeem. Of je hd nou bad sectors heeft of niet, of windows nou brak is of niet. Maakt niet uit, hij boot van cd en maakt een netwerkverbinding zodat je bij al je partities kan komen vanaf een andere aangesloten pc :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

scubakabouter, dat groeten onder elke post is niet per se nodig hoor :)

Verwijderd

Ik heb het ook net gehad, op mijn asus a6va. En ik had OOK zonealarm geinstalleerd. Tijdens de installatie liep ie ook steeds vast. Vermoedelijk doordat ik het bios naar default settings heb gezet deed ie het oppeens weer, en kon ik dus windows weer opnieuw installeren. Je kan windows ook installeren zonder de schijf te formatteren. Dat kan je proberen (na een reset van het BIOS)
Pagina: 1