Met 2 LAN kaarten internetten?

Pagina: 1
Acties:

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05 21:21
Mischien wel een hele domme vraag.. maar als ik aan het downloaden ben met Limewire dan is m'n internetverbing erg traag.

Als ik dan met een andere computer ga internetten dan kan ik wel met volle snelheid surfen.
Is het nu ook mogelijk om met 2 LAN kaarten dus toch snel te internetten als je aan het downloaden bent? of is hier een andere manier voor?

Verwijderd

Nee dat gaat niet, dan weet je pc niet meer welke gateway hij moet nemen. Maar komt dit niet gewoon doordat Limewire een hoog CPU-verbruik heeft?

• yorroy
CPU ligt rond de 5.. maar geheugenverbruik rond 68 MB.

Verwijderd

Dan zal dat het niet zijn, ik denk dat enige oplossing is om bandbreedte voor Limewire te beperken. Of downloaden op een klein goedkoop servertje, of 's nachts downloaden :)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:30

weebl

YARR!

Het kan wel hoor. Als je twee identieke (en vrij dure) 3Com kaartjes koopt. Die kan je aan elkaar linken dacht ik. Dus dat je in beide kaarten een UTP kabel steekt. Dit resulteert in een 200 mbit verbinding...

• TheJackal83
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-01 15:02
Dan zou ik maar je upload uitzetten.
Dat scheelt enorm veel, kijk daar maar eens een even naar.

PSN ID: TheJackal83

• yorroy
Het moet natuurlijk wel goedkoop blijven he ;)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:14
weebl schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:19:
Het kan wel hoor. Als je twee identieke (en vrij dure) 3Com kaartjes koopt. Die kan je aan elkaar linken dacht ik. Dus dat je in beide kaarten een UTP kabel steekt. Dit resulteert in een 200 mbit verbinding...
Moet je ook een internetverbinding van 200Mbit hebben natuurlijk ;)

Die techniek heet btw "trunking" dacht ik.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TheJackal83 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:20:
Dan zou ik maar je upload uitzetten.
Dat scheelt enorm veel, kijk daar maar eens een even naar.
dat zou het hele p2p idee verpesten, lager zetten is natuurlijk wel OK

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Als jou pc stronttraag is, en elke andere pc op het netwerk niet dan is je internetverbinding in elkgeval niet het probleem.

Ik denk daan de volgende oorzaken:
- de download/upload wordt beperkt per pc door je router.
- je cpu is te traag (blijkbaar niet lees ik hierboven)
- je hd kan de snelheid niet aan (draait de hd misschien in pio)
- er is wat mis met je drivers (lijkt me sterk, maar kan wel)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

weebl schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:19:
Verbinding is dan wel 200Mb Trunking/Channel bonding inderdaad. Maar dat ga je toch niet halen via een particulier internetaansluiting.

LinkedIn WoT Cash Converter

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 19:36
Ricardo87 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:22:
[...]

Moet je ook een internetverbinding van 200Mbit hebben natuurlijk ;)

Die techniek heet btw "trunking" dacht ik.
Teaming...

Op switches poorten "koppelen" heet trunking.

Verwijderd

je geeft zelf al aan dat een andere pc wel snel is....

dan is het toch vrij duidelijk dat het limiet niet op het netwerk zit maar op de pc zelf, 1,2,3 of 1000 nic`s zullen die pc echt niet sneller maken in deze situatie. een betere cpu, meer en sneller ram en een snellere HD wel.

en 200mbit heb je natuurlijk niks aan met internetten, moge dat duidelijk zijn (iig tot de komst van ADSL594 of glasvezel ;) natuurlijk)

• yorroy
Computer blijft wel snel genoeg.. dat is het probleem niet, het gaat dus vooral internet snelheid.
Ik heb @home Family, wordt dus alleen langzamer als ik tegelijkertijd Limewire gebruik.

P4 2.4 Ghz
512 MB

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt aan je upload, je moet gewoon ff limewire's upload beperken. Als je bijv. 50KB/s upload hebt dan zet je 'm op 40 ofzo :) Zolang je maar ietsjes upload hebt zodat het je downloaden niet beperkt.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Over het algemeen heet het koppeling van die kaarten teaming of channeling.. trunking is weer iets anders.. een trunk ik een koppeling die meerdere vlans transporteert..

Dat hele teaming verhaal is leuk hoor maar je moet er wel een switch bij hebben die het ondersteund.. en dan nog gaat het je echt niet helpen..

Aangezien je andere pc wel snel werkt vermoed ik dat het niet in je internet connectie zelf ligt maar meer in het maximaal aantal connecties die je pctje aan kan.

veel van dergelijke programma's hebben zoveel connecties tegelijkertijd open staan dat je netwerk connectie geheel dichtgedrukt wordt..

kijk eens of je die setting wat verder omlaag kunt brengen binnen je programma ?

IP Rocks

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Erik1 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:48:
Ligt aan je upload, je moet gewoon ff limewire's upload beperken. Als je bijv. 50KB/s upload hebt dan zet je 'm op 40 ofzo :) Zolang je maar ietsjes upload hebt zodat het je downloaden niet beperkt.
Als dat de oorzaak was zouden op de andere pc's het internet ook sloom zijn.
Dat is dus niet het geval. oftewel: de upload is niet het probleem.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met ^^

Zijn er misschien services die lastig doen wanneer limewire draait, of processen die veel cpu vreten?

[ Voor 87% gewijzigd door Borromini op 14-09-2005 20:34 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
ik heb hier thuis een 1600/512 verbinding en had precies het zelfde probleem.
op den duur deed ik maar gewoon op de ene pc downloaden en op de andere internetten. niet echt een oplossingen en dat vond ik ook.

netlimiter gedownload, limiet upload op: 40kb/s totaal / 35kb/s p. connectie
en een download van 140 totaal / 120 p. connectie

ik download btw met rev-connect, is een dc++ mod die meerdere sources ondersteund.

dan kan het wel eens gebeuren dat je 1 file van zoveel mensen aan het downloaden bent, 40-60, dat je halve systeem plat ligt omdat je zoveel verbindingen aan het maken bent.

als dat bij jou programma ook zo is moet je misschien is denken aan een ander download progje.
Pagina: 1