Toon posts:

tekentabletten welke is goed.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een tekentablet aanschaffen omdat ik veel met grafische applicaties werk (voor de lol)

Met de muis tekenen vind ik een beetje onhandig, dus dacht ik dat een tekentablet wel een goede oplossing zou zijn. Zo niet dan hoor ik het graag. :)
Ik gebruik de volgende programma's (dan heb je een inicatie of het iets scheelt tov muis)

- MS Image composer 1.0
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator 9
- Coreldraw 7
- Jasc Paintshop pro
- 3d studio max 3
- Rinoceros
- Lightwave
en nog kleinere tools zoals ulead en xara spul etc.

Maar welke moet ik nou nemen, het liefst uiteraard zo goedkoop mogelijk, ik heb gevonden:

Wacom 235,- (usb)
Target 105,- (serieel)
Dynalink 225,- (usb)

Misschien kennen jullie ze of hebben jullie nog andere merken. Ik zou het graag horen.

Verwijderd

Wacom heeft erg goede support (qua drivers etc etc), sowieso zou ik een USB meenemen...Graphire in tas, inpluggen op werk / school / etc
En ja: het scheelt enorm...:P

Verwijderd

De tabletten die je noemt zijn erg klein: formaat A6 ongeveer. Dat is dus formaat ansichtkaart. Deze tabletten zijn perfect als alternatief voor de muis en een aanrader als je last hebt van je arm (RSI).

Wanneer je een beetje behoorlijk wilt tekenen met de muis, zul je toch een maatje groter moeten nemen. Wacom heeft hele mooie en vooral ook goede tabletten in de Intuos serie. Zie http://www.wacom.de/Products/intuos/intuos_line.htm
Deze zijn allemaal wel een stukkie duurder dan de apparten die jij noemt. Reken voor een A5-tablet op zo'n 500-600 piek en voor A4 op bijna 1000.

Verwijderd

In de PC-Active van deze maand (januari 2001) staat een test van 4 kleine grafische tabletten.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik heb een wacom graphire tablet,
ik ben hier zeer tevreden over.
er zit goede software bij, en hij tekent nog steeds lekker.
Te dur istie ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik koop de PC-Active normaal elke maand, maar deze maand heb ik hem nog niet gehaald, zal ik toch eens doen dan!

Ik denk dat ik voor de Wacom A5 ga (als het dus echt veel scheelt).
500,- is wel een rip uit mijn lijf voor een tablet, maar ik kan het beter meteen goed doen. 1000,- vind ik de duur voor zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps de A5 is (volgens pricewatch) 817,- + 25 porto. Daar ga ik nog eens een nachtje over slapen.

En dan alvast nog een vraag:

Zit er verschil tussen deze twee?
- Wacom Graphire (USB) FL 239,-
- Wacom Intuos A6 (USB) FL 236,-

Thnx Again

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32
Ik was naar hetzelfde aan het kijken en die intuos die in de pricewatch staat voor 235 is geen intuos! Op de site van de dealer staat ook geen intuos, alleen maar de graphire. Het verschil tussen een intuos en de graphire is dat de intuos net ietsje groter is, nml echt A6.(scheelt bijna niets)
Maar hij heeft wel een 2 keer zo hoge resolutie en een veel grotere drukgevoeligheid (meen 1024 ipv 256) dan de graphire.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Toch mar kijken waar ik die Intuos (of zoiets) kan vinden. :)
Pagina: 1