Toon posts:

Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al sinds langere tijd, met onregelmatige tussenpozen, problemen met mijn internetverbinding. De problemen beginnen vaak opeens
en zijn dan soms heel snel, soms pas na 2 of 3 dagen helemaal weg. De problemen zijn als volgt:

1. Tijdens het surfen of anderzins gebruiken van internet slaat de PC soms compleet vast. Reageert niet meer op muis, niet op
toetsenbord, de eventueel opgezette muziek blijft hangen (zoals bij een CD met een kras erin ;)) en het enige dat helpt is een
harde reset.

2. Soms valt de verbinding zonder een duidelijk aanwezige reden gewoon 'weg'. Bij het proberen te laden van een website, blijft
de browser dan hangen bij 'Looking up www.tweakers.net...', waarbij tweakers.net een willekeurige site is. Ook het modem is dan niet
meer bereikbaar via 10.0.0.138, ik krijg een 'connection refused'.

3. Het lampje op het modem dat staat voor een verbinding met de PC, begint soms te knipperen. Ook dan doen dezelfde problemen zich
voor als bij 2. Het duurt soms kort, soms erg lang voordat de verbinding met de PC weer 'hersteld' is. Het vreemde is, dat als de PC
uitstaat het lampje weer wel gewoon brandt.

Voor de duidelijkheid: het lampje op het modem dat aangeeft dat er line sync is brandt dus wel gewoon. De problemen doen zich voor
onder zowel Windows XP als Linux. XP geeft steeds de volgende melding: "een van de netwerkkabels is niet aangesloten".

Ik heb al geprobeer de netwerkkaart naar een ander PCI slot te verplaatsen (dacht aan een IRQ conflict oid). Leek in de
eerste instantie te werken maar daarna kwamen de problemen terug. De kabels zitten ook allemaal goed vast. Iets dat me opviel
bij het zoeken naar het probleem was dat m'n 12V lijn nogal hoog zit (Zit grofweg tussen de 12.60 en de 12.90V, nagemeten met
multimeter). Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik meld het maar even.

Wat zou de mogelijke schuldige kunnen zijn? Zit het in mijn PC (wat ik denk), of toch bij de provider?

De PC in kwestie:
Netwerkkaart: Sweex dingetje 10/100 mbit, Realtek RTL8139 chipset
AMD Athlon 1800+, 768MB RAM
Modem: Speedtouch 510i
Verbinding: ADSL Lite (1600/512) bij Planet

Op het moment dat ik dit post lijkt alles weer redelijk normaal te werken, maar ik wil toch graag weten wat de oorzaak is zodat ik
hier in de toekomst geen last meer van heb. Alvast bedankt voor alle hulp!