Toon posts:

USB 2.0 powered hub zorgt ervoor dat LEDs aanblijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search is dit de enige topic die ik kon vinden > USB powered hub en HD lampjes

Er is daar geen antwoord op de vraag van de TS die exact overeen komt met mijn probleem.

Ik heb net een nieuwe USB 2.0 PCI kaart gekocht met een USB 2.0 Hub (met stekker) van Conceptronic. Alles werkt prima, behalve dat wanneer ik mijn computer uit zet. Als ik mijn computer uit zet dan blijven het HDD activiteit lampje en het lampje van mijn CDROM aan staan.
Ook wordt de stekker van de USB 2.0 Hub heel erg warm, en als ik die eruit haal dan gaan de lampjes ook uit.

Nou heb ik die hub expres gekocht zodat ik niet onder mijn bureau hoefde te klooien, maar dat hierdoor nog steeds. Weet iemand hier een oplossing op?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn hub ingeruild nadat ik hem twee nachten in het stopcontact had gelaten. Volgens mij is de adapter sindsdien namelijk overleden, want als ik deze erin deed deed de hub het niet meer...

Helaas heb ik met de nieuwe hub (met een minder hete adapter) nog steeds precies hetzelfde probleem dat de LEDs aan blijven staan...

Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen???

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

mace

Sapere Aude

Dit komt simpelweg omdat als dit soort apparatuur (de HD en CDROM ) stroom krijgt, dat ze aan gaan,
hier is bar weinig tegen te doen.

Ik zou zelf een schakelaartje maken, in het snoer van de adapter van de hub, deze monteer je dan op een strategische plaats, zodat je er makkelijk bij kan....

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:55:
Dit komt simpelweg omdat als dit soort apparatuur (de HD en CDROM ) stroom krijgt, dat ze aan gaan,
hier is bar weinig tegen te doen.

Ik zou zelf een schakelaartje maken, in het snoer van de adapter van de hub, deze monteer je dan op een strategische plaats, zodat je er makkelijk bij kan....
Het is niet slim van een USB hub om stroom ook de andere kant (terug naar de USB 2.0 PCI kaart op de computer) te sturen??? Onnodig ook lijkt me...

Hebben alle USB hubs dit? Ik had het met mijn vorige USB 1.1 hub (die ook een adapter had) dus niet... :?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

mace

Sapere Aude

Oh, ik begreep je verkeerd, ik dacht dat je een USB HD en CDROM had, maar het is dus de cdrom & hd in je pc? Dan is het niet goed, nee. Ik zou de hub omruilen voor een andere als ik jou was. :)
Pagina: 1