Remote control software

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• denneke1280
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 10:07
Kan iemand me uit ervaring vertellen welk remote control programma goed is.

Belangrijk is
Snelheid
- Zwart scherm klant zijde
- dos prompt
- Gebruikers kunnen kiezen
- bestand overdracht
- Hoe meer opties hoe beter
- CTRL-ALT-DEL klant zijde

Zelf dacht ik ook aan zo een soort programma als hamachi, en dan dameware NT utlillities. Maar als ik tien gebruikers heb bij hamachi zien we elkaar allemaal. Als jullie een soort gelijk programma weten waarmee je alleen gebruikers ziet als je ze toevoegd, en dus niet direct het hele netwerk aan klanten ziet is het ook goed.

Als windows kan vastlopen, zal deze dat ook doen !

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Admin General Chat
Je kan Radmin proberen :)
Die kan bijna alle taken die jij beschrijft (dos prompt weet ik namelijk niet) maar heeft wel weer telnet.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Probeer UltraVNC eens, dit programma is helemaal gratis. Voor Radmin moet je een licentie kopen.
UltraVNC key features include FileTransfer, Video Driver, Encryption Plugins, MS Logon, high performances over all kinds of connections, Viewer Toolbar, JavaViewer with FileTransfer, autoscaling and serverside scaling, Multiple Monitors support, Repeater/proxy support, good Security and Text Chat.

UltraVNC also has powerfull addons like Repeater, SingleClick packager and Nat to Nat connector, that help you to easely handle the most complex connection situations.

UltraVNC runs under Windows™ operating systems (95, 98, Me, NT4, 2000, XP, 2003...), but its embedded JavaViewer allows you to connect (and make File Transfers) from a simple Web Browser on any Operating system supporting Java™ (Linux, Mac OS...) to an UltraVNC server.

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 14-09-2005 21:11 ]

• denneke1280
Maar VNC ondersteund geen monitor disable aan de client kant. Hun kunnen dan gewoon meekijken. Was eigenlijk niet de bedoeling. Het mag ook best wel wat kosten, maar het moet ook goed zijn.

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-08 22:03
UltraVnc ondersteunt wel degelijk blank monitor @ viewer request, maar dat moet wel ingeschakeld zijn op server.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan iemand me uit ervaring vertellen welk remote control programma goed is.
Het neergooien van een lijst met eisen is toch niet wat we van een topicstart verwachten op GoT :) Vertel even wat je zelf al hebt onderzocht; het lijkt me dat dit niet zo moeilijk te vinden is? Begin bijvoorbeeld eens met [search=remote control software] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• denneke1280
Tja heb ik gedaan, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. 90% van wat ik tegen kom is webbased, en dat is nu net niet wat ik wil. Vandaar mijn vraag of er iemand ervaring heeft met de "eisen" die ik zoek. Eisen vind ik een groot woord, noem het liever wat je nodig hebt in remotecontrol software.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Probeer PC-Duo maar eens,

Ik beheer er sinds 1998 ongeveer 500 clients mee over lan/wan enz.
en ben sindsdien er tevreden over de snelheid en opties. Alles wat jij zoekt zit er in.

[ Voor 5% gewijzigd door TAMW op 14-09-2005 22:22 ]

• denneke1280
Is pc duo hetzelfde als Netsupport Manager ? Ze lijken namelijk verschrikkelijk veel op elkaar

Is het trouwens mogelijk om hiermee meerdere computers op afstand te besturen met hetzelfde ip adres. (2 pc's bij klant A)

[ Voor 41% gewijzigd door denneke1280 op 15-09-2005 08:56 ]

Verwijderd

Dan zou je toch moeten portforwarden volgens mij. Beide computers een eigen poort.

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Ik heb thuis een (BitVise) SSH server draaien op Windows 2003.

Via SSH kun je dataverkeer tunnelen over 1 poort (gewoonlijk 22). Zo kun je de lokale poort 3390 op je werk PC mappen naar een [ip] adres op je thuis netwerk 3389 (de RDC poort). Al het data verkeer van 127.0.0.1:3390 wordt dan via de SSH lijn door gesluisd naar [ip]:3389.

Via de gratis-voor-persoonlijk-gebruik BitVise SSH client Tunnelier maak ik vanaf bijvoorbeeld werk contact met m'n SSH server thuis en log in via Remote Desktop of gebruik de ingebouwde SCP (Secure File Copy) client om bestanden heen en weer te zenden.

Ook gebruik ik af en toe PuTTY (open source SSH client) en WinSCP2 (open source SSH SCP client).

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• denneke1280
Sonii schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:43:
Ik heb thuis een (BitVise) SSH server draaien op Windows 2003.

Via SSH kun je dataverkeer tunnelen over 1 poort (gewoonlijk 22). Zo kun je de lokale poort 3390 op je werk PC mappen naar een [ip] adres op je thuis netwerk 3389 (de RDC poort). Al het data verkeer van 127.0.0.1:3390 wordt dan via de SSH lijn door gesluisd naar [ip]:3389.

Via de gratis-voor-persoonlijk-gebruik BitVise SSH client Tunnelier maak ik vanaf bijvoorbeeld werk contact met m'n SSH server thuis en log in via Remote Desktop of gebruik de ingebouwde SCP (Secure File Copy) client om bestanden heen en weer te zenden.

Ook gebruik ik af en toe PuTTY (open source SSH client) en WinSCP2 (open source SSH SCP client).
Moet ik dit zien als een VPN verbinding

Verwijderd

Ik weet niet hoe belangrijk het is dat je een volledig dos prompt kan overnemen, maar als dit een hoge priority heeft zoek je best iets die dit kan en dan de rest ook. Want het klinkt logisch, maar lukt bijna met geen enkel programma.

Naast de dos prompt kan CA Unicenter remote control alles wat je nodig hebt en is makkelijk te onderhouden met rechten systeem erin enzo.

dos prompt kan met *netsupport* nog iets, dacht ik. hebben het bij ons speciaal eens aangekocht daarvoor. Wat de rest van het programma kan weet ik totaal niet

• denneke1280
Ik zoek gewoon zo'n uitgebreid mogelijk programma. Het mooiste zou zo'n soort zijn als desktop authority, met virusscan en spywarescan aan boord. Kun je remote andere computers opschonen.

Er moeten gewoon voor het systeembeheer zoveel mogelijk functies inzitten. Zie het zo... je moet eigenlijk 95 % van de problemen snel, veilig en goed kunnen oplossen via een remote oplossing

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Remotely anywhere. Gewoon webbased de (remote) bak beheren. Ook actieve processen enz kun je zien. Filetransfer, chat functie (kan handig zijn als je remote iemand moet helpen), scherm overnemen, enz.
Ik draai t nu een weekje, en heb Remote Admin nog niet gemist ;)

Ik heb dus de kosten van licenties niet meegenomen

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

@Denneke:

SSH is geen VPN. Bij een VPN wordt je PC onderdeel van het netwerk waar je inbelt. SSH biedt me slechts een manier, alhoewel uiterst veilig, om toegang te krijgen services die ik nodig heb.
Ik wil bijvoorbeeld files copieren via SCP of op m'n server thuis inloggen via Remote Desktop. SSH biedt me een manier om via 1 lijn/poort allerlei soorten dataverkeer te tunnelen.

Bij m'n klant zitten bijna alle poorten naar internet dicht behalve SSH (22), HTTP (80) en HTTPS (443) en misschien nog een paar. Ook moet alles via een globale HTTP proxy server naar internet gaan. Met SSH lukt het me om naar buiten te komen om te doen wat ik wil. Nu gebruik ik het voornamelijk voor SCP en Remote Desktop. Additioneel zou ik m'n POP3/SMTP verkeer ook via SSH naar thuis kunnen tunnelen, want thuis zitten deze poorten naar internet niet dicht.
Andersom zou ik ook m'n PC op het werk beschikbaar kunnen maken voor thuis, bijvoorbeeld om thuis nog ff door te kunnen werken.

Ik besef me wel terdege dat ik veiligheidsbarrieres omzeil, dus maak ik spaarzaam gebruik van m'n SSH mogelijkheden bij een 'dichtgetimmerd' netwerk.

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

Verwijderd

DJFliX schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:01:
UltraVnc ondersteunt wel degelijk blank monitor @ viewer request, maar dat moet wel ingeschakeld zijn op server.
Idd en deze optie staat standaard ingeschakeld. In de Client moet je even zoeken naar een knop daarop een muis en een groen streepje: Toggle Remote Input and Remote Blank Monitor (On/Off).

:)

PS. met OpenVPN ondersteund naast routing ook bridging (vanaf Windows XP) zodat je twee netwerken via een SSL tunnel aan elkaar kunt koppelen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:06 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

heb je al eens gekeken naat pcanywhere?

die heeft alle functies die je wil hebben.
oa . een taskmanger voor de remote computer

en je kan een installer pakketje maken wat je naar je client kan sturen, met wat vooringestelde opties.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Heel leuk, maar ik gok dat TS al een antwoord heeft kunnen vinden na een half jaar. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.