Geluid dat spontaan harder/zachter gaat?!

Pagina: 1
Acties:
  • 20.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Damn,

Dit vind ik nu echt 'n erg vaag probleem...!

Het geluid op mijn PC gaat als ik hem op 'normaal' volume heb, gewoon tijdens het afspelen van een mp3 opeens zachter, en daarna weer harder, zachter etc.
Ik dacht eerst dat het eventueel aan mijn Onboard geluidskaart lag, dus heb ik die uitgeschakeld en 'n een Creative Live! 1024 (ja, een oude ja) erin geprikt.

Dit loste het probleem echter niet op?

Weet iemand waar ik zou moeten zoeken... hardware of software?

Specs:

Duron Applebred 1400MHz
Abit KD7-Raid
512mb PC2700 kingston geheugen
Creative Live! 1024 geluidskaart
Creative Desktop Theater DTT2200....

Rest is niet relevant denk ik?

Ow ik gebruik trouwens winamp voor m'n muziek ;)
Altijd gebruikt en nooit problemen gehad, tot sinds kort.

Anoniem: 91626

heb je je speakers als eens getest. Het kan zijn dat de aansluiting niet helemaal goed meer is of dat de versterker makementen vertoond ?

lang leven winamp

Anoniem: 150486

Het kan ook aan de hertz instellingen van je mp3tjes liggen en hoe gevoellig de software daarmee omgaat. Al vind ik het hierboven staande logischer

• De_Bastaard
Hmm,

Ik zal zometeen eens speakertjes gaan testen ja :)
Anders misschien eens dat ding openschroeven en met contactspray aan de gang gaan ofzo?

• De_Bastaard
Effe 'n update...

Het ligt niet aan de speakers, en ook niet aan het programma wat ik gebruik, met Windows media player heb ik namelijk hetzelfde probleem.

Ik heb trouwens ook eens even dat volume-regel apparaatje uit elkaar gehad, maar die is helemaal stof-free, beetje met de mond schoongeblazen...

Het ligt niet aan de speakers
Hoe weet je dat zo zeker ?

• De_Bastaard
Ik gebruik maar 2 speakers van de 5 die ik er heb, die heb ik omgewisseld met die wat ik niet gebruikte en toen was 't probleem er nog steeds.

Krijgen je speakers geen stroom van de versterker in de bassbox ?
Je kan dan wel de speakers om wiselen maar dan weet je nog niet of de bron (versterker) ook goed functioneerdAfbeeldingslocatie: http://itc.ua/img/dpk/2001/10/5_Creative_DTT2200_2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 15-09-2005 18:33 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dit is vaker voorbij gekomen

check even of je een voip, skype/msn of iets dergelijks open hebt staan. deze regelen automagisch je volumes. dit kun je wel uitzetten in de desbetreffende programmas met een vinkje ergens

btw, een creative live is gewoon een goed ding hoor. niks op aan te merken

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 15-09-2005 18:39 ]

Iperf

• De_Bastaard
En... die versterker kan ik dan ook gewoon openschroeven, en even met contactspray overheen gaan ofzo?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er overheen gaan :X

nee contactspray spuit in je volumeregelaar .. die strook waar dat glijcontact over heen gaat

Afbeeldingslocatie: http://www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/experiment/lab/expt1/potpic.gif
openmaken hoeft doorgaans niet, gewoon in een gat spuiten en even heen en weer draaien

maat toch denk ik niet dat het daaraan ligt .
anders had je de volumeregelaar wel horen kraken als je hem draaid

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 15-09-2005 21:10 ]

Iperf

• De_Bastaard
Wat ook zo 'raar' is, als ik mn volume dus iets harder dan _normaal_ zet, blijft het volume wel constant ? Maarja dan is het weer net té hard om constant naar te luisteren...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zet dan je volume in windows lager en harder op je versterker (of andersom)

Kraakt hij ook als je er aan draaid ?

Iperf

• De_Bastaard
Geen gekraak :)

Edit: Dat wat je zei met dat volume zachter zetten in windows, en harder op mn volume-controle knoppie helpt dus niet :/

[ Voor 81% gewijzigd door De_Bastaard op 15-09-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
fish schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:04:
er overheen gaan :X

nee contactspray spuit in je volumeregelaar .. die strook waar dat glijcontact over heen gaat

[afbeelding]
openmaken hoeft doorgaans niet, gewoon in een gat spuiten en even heen en weer draaien

maat toch denk ik niet dat het daaraan ligt .
anders had je de volumeregelaar wel horen kraken als je hem draaid
voor dat kraken zijn tegenwoordig hele leuke uitvindingen gedaan, ik denk dat logitech die inmiddels ook wel gebruikt.
daarnaast kun je beter even een hoofdtelefoon aansluiten op je geluidskaart. dan ben je iig 1 stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hilbren schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:03:
[...]

voor dat kraken zijn tegenwoordig hele leuke uitvindingen gedaan, ik denk dat logitech die inmiddels ook wel gebruikt.
daarnaast kun je beter even een hoofdtelefoon aansluiten op je geluidskaart. dan ben je iig 1 stap verder.
de ts was op het punt zijn versterker te behangen met contact spray. ik heb even uitgelegd waar het wel hoort
De_Bastaard schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:20:
Geen gekraak :)

Edit: Dat wat je zei met dat volume zachter zetten in windows, en harder op mn volume-controle knoppie helpt dus niet :/
ok,

heb je nou al gekeken of er een voip proggie actief is ?

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 16-09-2005 19:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb dus even contact-spray op dat volume-regelaar geval gespoten, ding flink wat rond gedraaid, maar dat maakt geen verschil.

Verder gebruik ik alleen MSN waar zo eventueel voip stuff actief over kan zijn, en daar staat alles uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:59
De_Bastaard schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:46:
Wat ook zo 'raar' is, als ik mn volume dus iets harder dan _normaal_ zet, blijft het volume wel constant ? Maarja dan is het weer net té hard om constant naar te luisteren...
ik heb PRECIES hetzelfde gehad met mijn 6700 set. Lag aan dat 'controller' waar mijn volume knop opzit. Meldde mijn probleem aan Creative, kreeg gelijk te horen dat ik ene nieuwe 'controller' toegestuurd zou krijgen (wat ik ook kreeg : GRATIS :) ) en daarmee was het probleem opgelost

dus als je nog garantie heb, even contact opnemen met Creative

• De_Bastaard
Geen idee of er nog garantie op zit, maar ik heb Creative gewoon gemailed ;)

Bedankt iig :)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Creative heeft heel goede support, dus dat zou geen probleem mogen zijn

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 02:09
/beetje laat maar toch:

Er was hier iemand op GoT waar het geluid ook harder en zachter ging, en daar had hij de AC3FILTER de drc wat aangepast, en wat mee geprutst, en toen was het weg...

Als je mail krijgt, zou je dat dan hier ook willen posten, HEEL enkel heb ik er ook wel eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Een hele kick, maar ik heb exact hetzelfde probleem
Met mijn Creative I trigue 3330.
Heb ze net een mailtje gestuurd, dus ben benieuwd

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Laatst online: 22-05 17:04
Kan het niet zijn dat ie tussen stereo en mono flipt? Heb zelf hier een verbogen minijack die af en toe zit te spoken.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

TeXiCiTy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:11:
Kan het niet zijn dat ie tussen stereo en mono flipt? Heb zelf hier een verbogen minijack die af en toe zit te spoken.
Nee, heb alle kabels nagelopen, Heb het als ik hem op mijn mp3 speler aansluit, of dvd speler,
in elk spel / film

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:19
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou gehad!

Mij mij was het de volumedraaiknop van mijn logitech toetsenbord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Ik heb dit probleem al sinds het begin van mijn creative live en creative inspire setje en ook alleen als de volume vrij laag is. Maar ik vind het juist fijn, houdt je scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 23:50
Heb dit probleem ook met Audigy 2 ZS + Inspire T7700. Als het volume een beetje zacht staat dan gaat ie continue van hard naar zacht en andersom. Enige oplossing die simpel is, is gewoon het geluid in windows zachter zetten en van de volumeregelaar van de boxen (bij mij dan) harder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251319

Ik heb ook zo'n probleem met mijn toshiba laptop...

Wanneer ik muziek luister of een film kijk dan gaat het geluid harder bij het horen van een windows/msn geluid... Ik las hier dat je iets van je msn moest instellen maar ik kan dat niet vinden... ik probeer het nu door mijn msn uit te zetten kijken of het dan nog steeds dat probleem geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Danielson schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:59:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou gehad!

Mij mij was het de volumedraaiknop van mijn logitech toetsenbord :D
En wat heb je daar uiteindelijk aan gedaan?

Ik zit nl met hetzelfde probleem als de TS, met exact dezelfde speakerset. (en ik heb ook een logitech toetsenbord)
Appart is wel dat ik met m'n vorige systeem nergens last van had en dat nu ik sinds 2 maanden een nieuwe pc heb het volume vanzelf harder/zachter gaat.

Ik ben alleen bang dat er geen garantie meer op m'n speakerset zit.. :(

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Eerst had ik een XP pc met een SoundBlaster Live! 5.1 kaart, wat perfect werkte. Nu heb ik op dezelfde pc Vista Home Premium en dezelfde SBL!-kaart. En nu zit ik dus ook met dit hard/zacht probleem. Geluid werkt via de orginele XP drivers van Creative.

En oh ja, ik heb ook een Logitech toetsenbord (Media Keyboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

heb ook precies hetzelfde probleem gehad, idd 't kastje met volume regelaars was de boosdoender. Kon het gelukkig wel fixen door het even uit elkaar te halen, en weer goed in elkaar te zetten. Binnen 5 min was ik er weer vanaf :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Comgenie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:45:
heb ook precies hetzelfde probleem gehad, idd 't kastje met volume regelaars was de boosdoender. Kon het gelukkig wel fixen door het even uit elkaar te halen, en weer goed in elkaar te zetten. Binnen 5 min was ik er weer vanaf :).
Idem met de controller van mijn Inspire T7900 set een jaar geleden. (Er liepen geloof ik een paar flinke draadjes op het Creative forum over dit issue). Openhalen en schoonmaken had maar enkele weken resultaat. Uiteindelijk een nieuwe volumecontroller gekregen (die er ook iets anders uitzag dan de originele) en sindsdien geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Laatst online: 05-06 16:41

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb ook zoiets, maar waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde probleem. ik heb sinds kort een auzentech x-plosion als geluidskaart en als ik het geluid binnen mediaplayer helemaal vol zet klinkt het geluid nogal 'jumperig' (heel snel wisselt hij dan volume en das nogal irri). Met men onboard geluidskaart (was ook een c-media geval) was dat niet het geval =/ .

naja de oplossing heb ik wel (geluid zachter zetten), maar wat is daar nou de logica achter? bug in windows media player, of in de drivers van het auzentech kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rub3s schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:17:
ik heb ook zoiets, maar waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde probleem. ik heb sinds kort een auzentech x-plosion als geluidskaart en als ik het geluid binnen mediaplayer helemaal vol zet klinkt het geluid nogal 'jumperig' (heel snel wisselt hij dan volume en das nogal irri). Met men onboard geluidskaart (was ook een c-media geval) was dat niet het geval =/ .

naja de oplossing heb ik wel (geluid zachter zetten), maar wat is daar nou de logica achter? bug in windows media player, of in de drivers van het auzentech kaartje?
Ik zou bijna WMP de schuld willen geven, want met VLC klinkt muziek heel erg normaal..
Pagina: 1