Toon posts:

Nieuwe pc valt uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken ben ik in het bezit van het volgende systeem:

AMD Athlon X2 3800+
Hitachi Deskstar 160 Gb
WD Raptor 36 Gb
Asus A8N-E
Corsair Valueselect 1024 MB
LC6420G-420W V2.0
Sparkle SP-PX43GDH Geforce 6600GT

Tijdens de eerste dagen viel de pc steeds uit als ik een filmpje van het internet probeerde af te spelen. Soms al bij het begin, soms halverwege, soms op het einde. Betje willekeurig dus. Echter een filmpje (met Mediaplayer) vanop de pc kijken is geen probleem. Dus ik stoorde me er niet echt aan.

Echter viel de pc gisteren opnieuw uit, ik had twee IE, Itunes, Scilab en Word openstaan, dus geen echt zware belasting van men systeem.

De symptonen in alle gevallen is dat het schermop stand-by gaat, krijgt dus geen signaal meer. Verder blijven men casefans wel leuk doordraaien, dus kan ik niet horen of men schijven al dan niet draaien. Nu is men vraag, wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is het de voeding die niet goed genoeg presteert? Of heb ik een probleem met de CPU? De componenten worden niet te warm, draai mooi onder de 40 graden meestal, dus ik denk dat de warmte ook niet de oorzaak zal kunnen zijn. Wie o wie heeft er een idee?

Verwijderd

Zelf had ik er minimaal een 450W voeding ingezet. Mogelijk is je voeding wat instabiel?