Ik heb nu een tijdje een Dell dimension 8400 pc en heb deze afgelopen zomer is opgeschoond en een nieuwe installatie gegeven. Het viel me echter op dat er 2 partities zijn waar ik niet van weet waarvoor ze zijn. De 1e is er een van 47mb EISA configuratie. De andere is 2.75 gb en FAT geconfigureerd. Kan iemand mij vertellen waarom deze partities er zijn en zo ook of ik ze zonder problemen kan verwijderen.
De eerste is voor dell diagnostics, meteen na de post moet je maar eens een paar keer op F12 rossen en de diagnostics starten. Erg handig als er iets mis lijkt te zijn met je pc.
De andere is een restore partitie, normaal gesproken kan je op CTRL+F11 rossen en dan wordt de image zoals je hem uit de doos haalt erop gezet. Deze kan je beter verwijderen met partition magic aangezien deze partitie na een normale installatie van windows "kapot" gaat.
Dus dan heb je er weer 2.75 gb bij aan vrije ruimte.
De andere is een restore partitie, normaal gesproken kan je op CTRL+F11 rossen en dan wordt de image zoals je hem uit de doos haalt erop gezet. Deze kan je beter verwijderen met partition magic aangezien deze partitie na een normale installatie van windows "kapot" gaat.
Dus dan heb je er weer 2.75 gb bij aan vrije ruimte.
Pixal, is het mogelijk om die diagnostics partitie op een later tijdstip opnieuw te installeren, wanneer je bv bij een eerdere fresh install van windows die partitie hebt gewist?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K