Toon posts:

Horizontale rode strepen door beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn beeld, er lopen namelijk horizontale rode strepen doorheen.
Deze zijn er niet de hele tijd. Ze verschijnen vaak als ik de pc net heb opgestart of als ik het beeldscherm een tijdje uit heb laten staan en hem dan weer aan zet. Ze verdwijnen dan na een aantal minuten weer, om later weer terug te komen.
In games heb ik er veel minder last van, de strepen lijken het ergst te zijn als er veel tekst in beeld is.

Aan mijn videokaart kan het niet liggen, ik heb er een andere ingezet en het probleem blijft. Ook resolutie en refreshrate veranderen heeft geen zin.

Monitor: Samsung Syncmaster 793DF met een Geforce 6600GT

Op een printscreen zijn de strepen niet te zien, ik heb er daarom een foto van moeten nemen.
http://tom.buggyashell.nl/IMG_0299.JPG

Modbreak:Deze foto is wel errug groot, ff linkje van gemaakt. Let er een volgende keer ff op ajb :)

Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

[ Voor 8% gewijzigd door Pollewob op 15-09-2005 09:15 ]

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Heb je de VGA kabel er al uitgehaald en er weer ingestopt?
Heb je ook al een andere VGA-kabel geprobeerd?
Heb je al geprobeerd om een via DVI(+ verloopblokje naa VGA) aan te sluiten?

Zoiets zit waarschijnlijk in de signaaloverdracht, dus prbeer van alles met de kabel uit, en post daarna even of het wel/niet gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
De VGA kabel zit vast in de monitor, deze kan ik er dus niet uithalen. Ook een andere kabel gebruiken gaat dus niet.
Ik heb nu de monitor aangesloten op DVI via een verloopblokje. Dit heeft helaas geen effect want de rode strepen blijven komen.

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?
Al eens een keer degauss gedaan? Anders denk ik dat het een andere monitor wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Degauss heb ik ook geprobeerd, heeft helaas ook geen effect