gekleurde lijn in laptopscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 17:41
Goeie dag allemaal,

Sinds kort ben ik eigenaar van de Acer Aspire 1692WLMi (maandje of 1,5)
Het probleem is echter, dat er nu een gekleurde lijn in me scherm zit.
Bij een zwarte screensaver is de lijn blauw, bij een gele achtergrond wit.
Dit probleem deed zich 2 dagen geleden ook al voor, echter, na wat heen en weer bewegen met me laptop deed het scherm het weer goed.....

Wat kan (is) er aan de hand?

• Aapie
  • Niet online
Hallo,

Je zegt het zelf al... na wat heen en weer bewegen met je laptop.
ik neem aan dat je scherm bedoeld ? dan lijkt het me snel duidelijk, ik denk dat er ergens een breukje zit bij het draai punt van je scherm.

Dit is gewoon een garantie kwestie als deze nieuw is natuurlijk.

Groeten Joost

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Ik gok op ergens een (soms) los contactje.

De subpixels op het scherm worden namelijk aangesproken via 2 lijnen, een horizontale en een vertikale, zodat door een combinatie van die twee een pixel aangewezen kan worden.

Volgens mij zit er bij je scherm ergens een los contactje bij zo'n horizontale lijn, waardoor een hele lijn van blauwe subpixels niet meer aangestuurd wordt maar gewoon oplicht.

• Felke
Valt dit onder de standaart garantie? Ik heb 1 jaar standaart.. dus moet hem zelf brengen....

• n-i-x
Als je er normaal mee omgegaan bent dan lijkt dat me gewoon een productiefout, en daar hebben we garanties voor.

• Felke
na opgebeld te hebben, had ik besloten te wachten met het opsturen van mijn laptop tot de vakantie. Ik heb hem namelijk dagelijks nodig voor mijn studie.
Echter, wat eerst een enkele pixelrij was, zijn nu 2 pixelrijen + 2 banen van ongeveer 4 cm breed (!)

Weet iemand of er mogelijkheden zijn bij acer om een leen-laptop te krijgen?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Het probleem is echter, dat er nu een gekleurde lijn in me scherm zit.
Daar heb ik ook last van, alleen dan van een lijn van boven tot exact halverwege het scherm. Dit word veroorzaakt door een gebroken kristallijn, de tft wordt via een matrix aangesproken dus als één kristallijn breekt, heb je gelijk een gekleurde lijn in je scherm.
Bij mij is het probleem waarschijnlijk ontstaan door dat ik te veel boeken etc.., in mijn laptop tas had zitten, wat natuurlijk veel druk op het scherm zet...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Felke schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:58:
na opgebeld te hebben, had ik besloten te wachten met het opsturen van mijn laptop tot de vakantie. Ik heb hem namelijk dagelijks nodig voor mijn studie.
Echter, wat eerst een enkele pixelrij was, zijn nu 2 pixelrijen + 2 banen van ongeveer 4 cm breed (!)

Weet iemand of er mogelijkheden zijn bij acer om een leen-laptop te krijgen?
Bij acer denk ik geen, je kunt de winkel waar je de laptop hebt gekocht er op aanspreken. Maar je had natuurlijk ook de optie destijds om onsite garantie af te sluiten toch? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Felke
djexplo schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:07:
[...]
Daar heb ik ook last van, alleen dan van een lijn van boven tot exact halverwege het scherm. Dit word veroorzaakt door een gebroken kristallijn, de tft wordt via een matrix aangesproken dus als één kristallijn breekt, heb je gelijk een gekleurde lijn in je scherm.
Bij mij is het probleem waarschijnlijk ontstaan door dat ik te veel boeken etc.., in mijn laptop tas had zitten, wat natuurlijk veel druk op het scherm zet...
Ik ben in dat opzich altijd erg voorzichtig geweest, heb zelfs dat stomme zwarte vel nog tussen me scherm en toetsenbord.... :+

----
Vergeten te zeggen: De lijnen gaan weg, wanneer ik bovenaan me scherm druk uitoefen. (Niet op het scherm zelf, maar het gedeelte daarboven.) Misschien een wasknijper op me scherm zetten :Y)

----
Onsite garantie, betekend dat dat men je direct helpt bij de winkel? (En dus, er direct een nieuw scherm op schroefen?) Anders kan ik natuurlijk alsnog deze garantie nemen.. (?)

[ Voor 11% gewijzigd door Felke op 26-09-2005 13:19 ]

• n-i-x
Felke schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:17:
...
Vergeten te zeggen: De lijnen gaan weg, wanneer ik bovenaan me scherm druk uitoefen. (Niet op het scherm zelf, maar het gedeelte daarboven.) Misschien een wasknijper op me scherm zetten :Y)
...
Als je op een bepaalde manier erop drukt, dan zal de verbinding wel weer gemaakt worden...
Je zou mischien iets kunnen bedenken/maken waardoor ie het weer even goed doet, maar kijk dan wel uit dat je niks doet waardoor je garantie vervalt.
Felke schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:17:
...
Onsite garantie, betekend dat dat men je direct helpt bij de winkel? (En dus, er direct een nieuw scherm op schroefen?) Anders kan ik natuurlijk alsnog deze garantie nemen.. (?)
On site lijkt mij 'ter plekke', dus dan denk ik dat ze iemand naar je huis toe sutren(ik weet het dus niet zeker).

Ik denk alleen niet dat je nog (extra) garantie af kan sluiten voor een product dat al defect is, dat is net zoiets als je auto all-risk verzekeren nadat je em tegen een boom aangereden hebt.

• Felke
En ja hoor, het is weer zover. Me scherm vertoont weer dezelfde problemen....
Kom ik er net ook achter dat ik geen extra garantie meer kan afsluiten, om er al 90 dagen voorbij zijn!
Wat een ongelovelijke *** :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Felke op 22-11-2005 18:11 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
14 september had je 'm anderhalf maand, je hebt nu dus nog ruimschoots garantie. Inleveren dus die laptop en klaar. Waarom je dan afraadt om een Acer laptop te kopen omdat jouw laptop toevallig een defect heeft is me ook een raadsel.

• Felke
ik heb 1 jaar garantie, de laptop is 14-07-2005 gekocht. Er zijn dus al 90 dagen voorbij.
Hoe kan de normale consument dit in godsnaam weten?

Ik ben uiterst ontevreden over de support van Acer, het duurt langer dan de beloofde 10 (werk) dagen voordat hij terug is, en ze geven tussentijds niet aan wanneer je hem ongeveer weer terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Felke op 22-11-2005 18:11 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat van die 90 dagen bedenktijd of je de garantieuitbreiding neemt geven ze wel duidelijk genoeg aan hoor. Lees bijvoorbeeld het boekje maar eens door dat je er bij hebt gekregen. (en dat is echt niet de enige plaats waar het staat aangegeven)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• sdomburg
:/

Je zegt zelf al dat het probleem met een beetje bewegen op een gegeven moment weg is. Hoe moet de technische dienst ooit controleren of een reparatie gewerkt heeft als de laptop het gewoon weer doet? Ik dacht dat op tweakers.net mensen met een beetje verstand van hardware zaten en geen consumenten die simpelweg roepen fix het maar en als het weer komt zijn jullie stom.

Erg flauw dus om vanwege jouw specifieke geval een grote gerespecteerde fabrikant af te gaan zeiken.

[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 22-11-2005 18:09 ]

• Felke
sdomburg schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:08:
:/

Je zegt zelf al dat het probleem met een beetje bewegen op een gegeven moment weg is. Hoe moet de technische dienst ooit controleren of een reparatie gewerkt heeft als de laptop het gewoon weer doet? Ik dacht dat op tweakers.net mensen met een beetje verstand van hardware zaten en geen consumenten die simpelweg roepen fix het maar en als het weer komt zijn jullie stom.

Erg flauw dus om vanwege jouw specifieke geval een grote gerespecteerde fabrikant af te gaan zeiken.
Ik ben gewoon boos, snap je zelf ook wel.
Als ik geen verstand heb van acer en zijn praktijken, wil niet zeggen dat ik totaal onwetend ben. :O

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 15:02
Zelfde probleem gehad met mijn Dell, was gewoon een of ander los contactje inderdaad... monteur gebeld, dag later had ik 'n nieuw scherm :)

• sdomburg
Felke schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:10:
[...]

Ik ben gewoon boos, snap je zelf ook wel.
Als ik geen verstand heb van acer en zijn praktijken, wil niet zeggen dat ik totaal onwetend ben. :O
Ik heb zelf ook geen verstand van Acers praktijken, maar je mag op Tweakers toch wel verwachten dat mensen zich in kunnen beelden dat een probleem dat maar af en toe optreedt en waarbij meerdere factoren de oorzaak kunnen af en toe eens niet bij de eerste reparatie gevonden en gecontroleerd kunnen worden. Weinig nut om dan je topic te kicken met een verhaal over hoe kut Acer wel niet is dat ze je probleem blijkbaar niet de eerste keer op hebben kunnen lossen.

Verwijderd

ik wil even melden dat ik hetzelfde probleem heb met mijn 1692wlmi en zelfs nu voor de 2de keer *zucht, de eerst keer was vorig jaar rond november, 2 maanden nadat ik hem kocht, ik heb hem via UPS dan binnen gedaan en maar een 2 maandjes later had ik hem al terug sè, tijdens die periode natuurlijk talloze telefoontjes gepleegd waaruit zogezegd bleek dat de schermen niet in stock waren.

Nu, een kameraad van mij heeft op hetzelfde moment als ik 100% dezelfde laptop gekocht, maar had pas ietsje later als mij net hetzelfde probleem, hij stuurt ze op, en hopla, een week later heeft hij hem al terug, nog 2 weken vóór dat ik hem terug had, ik natuurlijk gebeld naar acer hoe zoiets kan, en dan zegge ze doodleuk dat het een ander model was (NIET DUS, WAS DEZELFDE LAPTOP) ..

Nu zijn we weer een aantal maanden verder, en gisteren krijg ik dus net hetzelfde probleem, een balk van zo een 8 centimeter met flikkerende strepen rechts op mijn scherm.

Ik zit nu met het probleem dat ik de laptop nu nog nodig heb voor school, en aangezien acer geen vervang laptops geeft ga ik dus nog een aantal maanden moeten wachten, want ik kan absoluut geen 2 maanden zonder laptop vallen nu.

Ik wil ook eventjes zeggen dat er dus vrij veel gevallen op internet te vinden zijn over dit probleem met deze laptop, duidelijk dus een soort productie fout ofzo, wat ik mij dus ook afvraag, wat als ik nu hetzelfde probleem weer krijg een aantal maanden na de reparatie wanneer mijn garantie verloopt?

anyway, geen acer voor mij meer, nooit, ik heb er genoeg miserie mee gehad en ik ken teveel mensen in mijn directe omgeving die ook serieuze problemen hebbe ervaren met hun acers..

• n-i-x
Dan moet je maar je geld terugvragen, en kan je als reden opgeven dat je niet gelooft dat ze het definitief op gaan lossen.
Dan kan je van je geld een andere laptop kopen...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Dit topic is oud, en dat kicken om te klagen over Acer heeft weinig zin. GoT is uiteindelijk toch een techforum, en dit heeft niks meer met de techniek te maken. Laptops horen nu toch in Complete Systemen & Laptops.

Dicht dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 13-05-2006 22:23 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.