Toon posts:

[XP] Wie zit er op mijn HTTP/FTP/andere servers; monitoren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al een redelijk lange een tijd hetvolgende :
- Webserver
- Sql-server
- Ftp-server
- En nog wel wat meer wat niet relevant is ;)

En ik zou daarvan graag willen weten welk ip er nou op zit, of welke users er nu opzitten. Nu weet ik dat je per server wel kunt zien of er activiteit is, en wie erop zit, maar ik zou dit graag in 1 overzichtelijk programma willen hebben. Ik heb al op internet gezocht, maar dan kom ik op verkeerde sites terecht omdat ik niet precies weet hoe ik het kort moet samenvatten.

Deze verschillende servers draai ik op 1 pc.

Kan iemand me uit de brand helpen ?

Verwijderd

Welk platform gebruik je?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:52

Outerspace

Admin General Chat
Op je FTP server kan je wel bijhouden wie er op je server is ingelogt.
en
n.a.v: wildhagen in "inloggen/aanmelden registreren."
Auditing aanzetten, dan kan je het in de EventLog zien (Afdelign Security).

[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 14-09-2005 17:42 ]

Wauw, een sig!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan zo 123 ook nix verzinnen, maar wat misschien wel relevant is...... welk besturingssysteem draai je op deze server

Verwijderd

Topicstarter
De server draait op een windows xp bakje.

Stom van me dat ik dat ben vergeten erbij te vermelden.

• ksmedts
http://www.snapfiles.com/freeware/network/fwnetmoni.html

kijk eens op deze pagina hier staan een hele zooi tooltjes (freeware) om tcp poorten te monitoren misschien zit er iets voor jouw tussen

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door ksmedts op 14-09-2005 19:53 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 05:15
Parse met een perlscrippie de logfiles?

• ksmedts
dat wil op een linux machine wel lukken aangezien alle programma's hun log bestanden in mooie leesbare text bestanden wegschrijven..... de dag dat ik software op een windows bak een fatsoenlijk leesbaar logbestand zie wegschrijven moet volgens mij nog komen.....

[ Voor 4% gewijzigd door ksmedts op 14-09-2005 20:07 ]

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Ab_dullah schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:07:
dat wil op een linux machine wel lukken aangezien alle programma's hun log bestanden in mooie leesbare text bestanden wegschrijven..... de dag dat ik software op een windows bak een fatsoenlijk leesbaar logbestand zie wegschrijven moet volgens mij nog komen.....
msn ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• ksmedts
jij wint :) , maar laten we On topic blijven

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je met de output van Netstat al niet voldoende? Verder pas ik je topictitel even aan :)

Bijhouden wie er op mijn servers zit > [XP] Wie zit er op mijn HTTP/FTP/andere servers; monitoren?*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ab_dullah schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:53:
http://www.snapfiles.com/freeware/network/fwnetmoni.html

kijk eens op deze pagina hier staan een hele zooi tooltjes (freeware) om tcp poorten te monitoren misschien zit er iets voor jouw tussen

suc6
Thnx, ik gebruik nu serverscheck monitoring software, dat werkt echt fijn, en precies zoals ik het wil :D
Spider.007 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:31:
Kun je met de output van Netstat al niet voldoende? Verder pas ik je topictitel even aan :)

Bijhouden wie er op mijn servers zit > [XP] Wie zit er op mijn HTTP/FTP/andere servers; monitoren?*
Sorry voor de topic titel :>

Maaruhm netstat is niet wat ik zoek, aangezien ik op het moment zelf de users wil zien, en kijken of er iemand op mijn server zit. Tevens werkt netstat niet met ftp's.
Pagina: 1