Toon posts:

[.NET] Informatie tussen verschillende website uitwisselen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Nou ja iets waar ik nog steeds geen goede oplossing heb kunnen vinden. Ik zal het probleem zo duidelijk mogelijk beschrijven.

Het probleem:
ik wil graag bepaalde informatie opslaan (zonder gebruik te maken van een database) van een externe website en deze informatie vervolgens verzenden naar een externe server.

het idee is eigenlijk dat er informatie van verschillende websites opgeslagen worden in een centrale punt. Ik weet echt niet hoe ik dit kan bereiken.

Dit is waar een mogelijke oplossing waar ik aan zit te denken:
- Een kleine applicatie installeren op de externe website. Deze applicatie houdt de gegevens bij in een xml bestandje. De xml bestandje wordt vervolgens overgezonden naar de centrale punt.

Nou heb ik een aantal vragen en hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden:

- hoe maak ik in .net een connectie met een server buiten af?
- hoe kan ik een groot aantal xml bestanden verzenden naar een server?
- gaat de performance achteruit als er regelmatig informatie weggeschreven worden naar de xml bestandje? ik wil graag informatie opslaan van elke gebruiker dus afhankelijk van het aantal bezoekers worden er ook zoveel xml bestanden aangemaakt en regelmatig info weggeschreven.

- Zijn er andere oplossingen aanwezig die veel efficienter / effectiever /makkelijker waar de performance niet ten onder gaat?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Groet b

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
kijk eens naar web services? Ik denk dat je daar wel iets nuttigs kan vinden.

http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus/
( aan de linkerkant navigeren naar het stukje over web services )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
aha bedankt voor de link. Ik heb net de tijd genomen op te lezen wat webservices nou precies is.

maar een ding wat niet helemaal voor mij duidelijk is het volgende:

-wanneer ik een webservice heb ontwikkeld dan kunnen 3dr party deze webservice gebruiken. Stel dat er in mijn webservice een methode bevat:
vb: insertSessionValue(int bla, int bla2);

en

vb sendSessionValueToServer();

Ik wil dat er per sessie (een willekeurig) website iets opgeslagen wordt met de insertSessionValue(..,..); En dat er na elke sessie de methode sendSessionValueToServer() gebruikt wordt om de gegevens die opgeslagen zijn (bijvoorbeeld een dataset) naar de centrale punt waar de de dataset uitgelezen wordt en opgeslagen wordt in een database.

Ik zal graag willen weten hoe ik erkan voor zorgen dat de gegevens van een willekeurig website die gebruikt maakt van mijn webservice automatisch opgestuurd kan worden naar de server.
van wat ik heb begrepen is dat die gegevens in een HTTP gestopt wordt en dat deze dan zo wordt verzonden. Klopt dit? Zo ja hoe krijg ik dit voorelkaar? en hoe haal ik die info uit de http header?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Ik snap niet helemaal wat je wil. Je zegt dat willekeurige websites gebruik moeten kunnen maken van jouw webservice, die vervolgens 'gegevens' naar een 'centraal punt' moet sturen om het daar in een database op te laten slaan. Het lijkt me dan het makkelijkst om gewoon die webservice te laten draaien op de database machine.

Mocht dat nou niet mogelijk zijn, dan zou ik die webservice direct de gegevens in de database laten plaatsen. Zo niet, dan moet je toch met remoting (messaging of RPC, dat maakt niet veel uit) aan de gang.

Verder hoef je bij webservices weinig met de HTTP header of de XML (SOAP) die verzonden wordt te doen, dat wordt allemaal geregeld door .NET zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Korben op 15-09-2005 00:21 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Topicstarter
Korben schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:19:
Ik snap niet helemaal wat je wil. Je zegt dat willekeurige websites gebruik moeten kunnen maken van jouw webservice, die vervolgens 'gegevens' naar een 'centraal punt' moet sturen om het daar in een database op te laten slaan. Het lijkt me dan het makkelijkst om gewoon die webservice te laten draaien op de database machine.

Mocht dat nou niet mogelijk zijn, dan zou ik die webservice direct de gegevens in de database laten plaatsen. Zo niet, dan moet je toch met remoting (messaging of RPC, dat maakt niet veel uit) aan de gang.

Verder hoef je bij webservices weinig met de HTTP header of de XML (SOAP) die verzonden wordt te doen, dat wordt allemaal geregeld door .NET zelf.
bedankt voor de reactie:

Ok dus als ik een webservice dan kan een eigenaar van elk willekeurig website gebruik maken van mijn webservice. dus als ik bijvoorbeeld een methode heb die een insert doet naar de database en iemand van buiten af gebruikt deze method dan worden deze gegevens opgeslagen in de database van waar de oorspronkelijke webservice zich bevindt?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:32:
[...]

bedankt voor de reactie:

Ok dus als ik een webservice dan kan een eigenaar van elk willekeurig website gebruik maken van mijn webservice. dus als ik bijvoorbeeld een methode heb die een insert doet naar de database en iemand van buiten af gebruikt deze method dan worden deze gegevens opgeslagen in de database van waar de oorspronkelijke webservice zich bevindt?
Dan vereis je een extra code welke je als parameter moet meegeven of laat alleen bepaalde IP's toe door je firewall?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
hmm om het simple te houden, het volgende voorbeeld:

Hoofdwebsite:
voor deze website heb ik een webservice gemaakt met het volgende methodes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                                [WebMethod]
        public void setPageCounter(int count)
        {
            PageCount=count;
        }

[WebMethod]
        public int getPageCounter()
        {
            return PageCount;
        }

In de hoofd website wil ik voornamelijk de getPageCounter() method gebruiken.

Ander website:
ik heb een proxy class gemaakt en de .dll file in de hoofdroot van de website folder geplaats.

in de hoofdwebsite heb ik de getPageCounter() method aangeroepen en in de andere website heb ik de setPageCounter(..) aangeroepen.

wat ik dus wil bereiken is de info die bij de andere website versturen naar de hoofdwebsite.

Kan een van jullie bevestigen of ik het goed doe?
zo nee hoe moet het dan wel?
Pagina: 1