[printers] hogere resolutie = hoger inkt verbruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Als je in hogere resolutie print, kost dit ook meer inkt?

Ik print best veel en ik dacht dat ik inkt kon besparen door de kwaliteit laag te houden. Maar heeft dit wel zin? Ik print veel dvd covertjes en meestal ziet dit er niet zo goed uit.

En als het inktverbruik niet meer word bij een hoge reso op hoeveel dpi kan ik hem dan zetten als ik normaal a4 printpapier gebruik?

Verwijderd

jep, hogere resolutie is meer inkt. moet es op hoogste resolutie een flutpapiertje printen en op lage resolutie. Bij hoge res heb je een doorweekt vodje, lage resolutie blijft het papier

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

cixx schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:26:
Als je in hogere resolutie print, kost dit ook meer inkt?

Ik print best veel en ik dacht dat ik inkt kon besparen door de kwaliteit laag te houden. Maar heeft dit wel zin? Ik print veel dvd covertjes en meestal ziet dit er niet zo goed uit.

En als het inktverbruik niet meer word bij een hoge reso op hoeveel dpi kan ik hem dan zetten als ik normaal a4 printpapier gebruik?
het is logisch dat bij een mindere kwaliteit kwa printout je minder inkt gebruikt....

een hoge resolutie maakt dan niet uit ;) je kan toch niet groter printen dan het standaard papier in je printer (meestens A4 ;) )

Wabbawabbawabbawabba

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:07

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Is niet helemaal waar, om een hoge kwaliteit qua print tekrijgen > dus meer dots per inch, gaan veel
leverancier ( met name Canon) over tot het maken van kleiner druppels inkt. Wat een hogere resolutie tot gevolg heeft maar geen hoger verbruik.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Montana schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:32:
Is niet helemaal waar, om een hoge kwaliteit qua print tekrijgen > dus meer dots per inch, gaan veel
leverancier ( met name Canon) over tot het maken van kleiner druppels inkt. Wat een hogere resolutie tot gevolg heeft maar geen hoger verbruik.
volgens mij klopt dit.

Stel je voor je print een rood vlak van 10 bij 10 centimeter. Maakt het dan wat uit of het 1440 dpi is of 360 dpi? Volgens mij niet omdat het vlak toch helemaal rood is. En het lijkt me ook een beetje zinloos om meer inkt te gaan gebruikt op een hogere resolutie. Hierdoor word het lijkt mij alleen maar onnaukeuriger.

Weet misschien iemand anders hier meer over te vertellen?