Toon posts:

Multicast versturen vanuit de browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om multicast packeten te versturen en te ontvangen van uit de browser via javascript of een java applet. Wat ik namelijk wil is over het interne network de content van een aantal browsers van afstand kunnen beheren. Dit gaat om HTML informatie schermen waar van ik bijvoorbeeld van af mijn host computer een multicast bericht stuur naar Computer-A om bijvoorbeeld het scherm te refreshen en dat de computer replyed met een bericht dat het is gebeurd. Dit wil ik dan implementeren in een applicatie op de hast computer om makkelijk de content te kunnen beheren.

Weet iemand of dit mogelijk is? gelieve geen antwoorden over Meta refresh of dat soort ongein dat was maar een voorbeeld.

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Daar zul je een permanente connectie met de browser voor nodig hebben. Met javascript gaat dit niet. Het zou kunnen met een Java applet, Flash object, ActiveX object, of iets dergelijks.

Wat wel kan, is alle browsers om de zoveel tijd laten pollen naar de server, om te zien of er al iets veranderd is. Maar in feite is HTTP niet zo geschikt voor wat jij wilt.

[edit]
En ik snap al helemaal niet waar je multicast voor nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat de browser op een set top box draaid en dus gelimiteerd is. Geen active X bijvoorbeeld. Heb nu een Set top box die geen Java applets acepteerd en geen activex. een andere kan wel java applets aan maar geen active x. Allen refreshen van de pagina is ook niet de bedoeling maar ook beheren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 16:31 ]

Verwijderd

Ik snap uberhaupt niet waarom je een webbrowser wil gebruiken voor iets waar het specifiek niet voor bedoeld is. Het www (dwz, HTTP) werkt disconnected en op basis van client requests, terwijl jij juist vanuit de server content wil pushen op een connected basis.

Het is veel makkelijker en logischer om een client app te schrijven waarmee je dit doet, desnoods als ActiveX control of Java-applet gehost in een webbrowser, zodat de applicatie wel via een URL is te bereiken.

Edit: Okay, ik snap waarom. Maar nog steeds blijft staan dat HTTP dit niet toestaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 16:31 ]

Verwijderd

Ok, als je over set-top boxen begint is het iets duidelijker. Je wilt kennelijk content broadcasten naar meerdere machines, en de machines feedback laten geven. Ik ben bang dat je dat niet gaat redden als je geen gebruik kunt maken van een standaard client interface, omdat deze wellicht niet eens geïnstalleerd is. En ik zie het met javascript nog niet gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gene conten broadcasten alleen comandos om kleine taken uit te voeren. (refresh / update fragen na een reset / speciefieke date van 1 setb kunnen opvragen etc)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:22:
Ik wil gene conten broadcasten alleen comandos om kleine taken uit te voeren. (refresh / update fragen na een reset / speciefieke date van 1 setb kunnen opvragen etc)
Een refresh kun je wel simuleren met AJAX.

Wat bedoel je precies met "update"?

Wil je data naar de server kunnen versturen? Zo ja, dan moet je dus om de beveiliging van de browser heen om data van de settop box te kunnen benaderen. Of je moet gebruik maken van een ActiveX, Java of .NET-dll-component.

edit:
Wellicht dat het beter is om e.o.a. server te maken die je webbased kunt benaderen. Deze server communiceert dan naar de "buitenwereld" toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wil je data naar de server kunnen versturen? Zo ja, dan moet je dus om de beveiliging van de browser heen om data van de settop box te kunnen benaderen. Of je moet gebruik maken van een ActiveX, Java of .NET-dll-component.
Ja ik wil data kunen versturen naar de server en van de server naar de client. Het liefst met behulp van van JAVA omdat de set top box dat ondersteend. dus als iemand een link heeft naar een applet die zo iets kan zou dat erg mooi wezen. Het gaat nogmaals niet om het refreshen dat zou simple om te lossen zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Creepy op 15-09-2005 13:54 . Reden: edit knop i.p.v. quote.. :+ ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het liefst met behulp van van JAVA omdat de set top box dat ondersteend. dus als iemand een link heeft naar een applet die zo iets kan zou dat erg mooi wezen.
Ja ho ff. Hier in P&W draait het om het zelf programmeren. Dus een vraag naar een werkende applet / code etc. zien we hier liever niet. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests.

Maar wat let je om het zelf te gaan ontwikkelen?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook de bedoeling dat ik het zelf ga programmeren maar aangezien ik nooit een applet heb geschreven en niet zeker weet of het mogelijk is wat ik wil heb ik hier de vraag voor gesteld om me alvast in de juiste richting te sturen. Als dit de verkeerde plek is zeg maar waar de juiste is deze leek me de meest geschikte :)
Pagina: 1