[Router]Crashed bij iets zwaardere load

Pagina: 1
Acties:

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 10:59
Afbeeldingslocatie: http://users.belgacom.net/bn118549/LanFlow.jpg

Hierboven zie je de situatie zoals ze nu is bij ons thuis. Dit werkt allemaal perfect totdat je met een pc van op zolder eens iets anders wilt doen dan surfen op het internet. Wanneer je daar msn of iets van internet radio wil spelen wanneer de andere pc's die niet op zolder staan ook aanstaan raakt de router vast en zit er niks anders op dan die uit het stopcontact te doen en er weer in te doen. Heel vervelende zaak, vermits IK de plaats op zolder heb :)
Momenteel draait er maar 1 pc op zolder die tweede is tijdelijk uit het netwerk gehaald omdat ik dacht dat het daar misschien aan ligt.
Andere router helpt niet, we hebben deze al eens vervangen en dat blijft hetzelfde.

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Dit probleem treedt enkel op bij het gebruik van één specifieke pc? of ook als je een andere pc op dezelfde lan-poort op je router aansluit? en wat als je de switch er tussenuit haalt?

[ Voor 14% gewijzigd door Sequence op 14-09-2005 16:05 ]

• Rath
Switch er tussenuit en ik rechtstreeks op modem is geen enkel probleem (behalve dat de rest dan zonder internet zit.)
Het is altijd met een pc op zolder.
Haal ik de laptop weg uit de éne kamer en plaats ik die hier crashed de router ook. Kabellengte tussen de modem en de switch is +/- 50 m cat5.
de router kabels heb ik al verschillende keren verstoken maar daar ligt het ook niet aan.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Mischien is je voeding net te zwak zodat je routertje crasht, dat heb ik weleens gezien bij wat vrienden met een draytek router.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Rath
freak1982 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:48:
Mischien is je voeding net te zwak zodat je routertje crasht, dat heb ik weleens gezien bij wat vrienden met een draytek router.
Zou kunnen, hoewel alle lampjes nog branden (power, en de aangesloten lan en wan lampjes)
maar het Status lampje brandt ook en dat zou niet mogen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook. Gewoon internetten is geen probleem, maar met bestanden gaan leuren is met deze router geen goed idee.

• Rath
Skaah schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:13:
Ik heb dit probleem ook. Gewoon internetten is geen probleem, maar met bestanden gaan leuren is met deze router geen goed idee.
Heb jij dit opgelost door een andere (zwaardere) router te kopen of gewoon zo gelaten?

• Skaah
  • Niet online
Het is bij mijn ouders, dus ik heb mijn zusjes instructies gegeven de stekker er uit te trekken en er weer in te doen als er problemen optreden. >:)

edit:

Ná het eerste wanhopige "MSN doet het niet help!1!1111! telefoontje natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Skaah op 15-09-2005 08:53 ]

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Mss heeft het te maken met incompatibiliteit van verschillende merken? Kheb daar ooit ergens iets over gelezen. Natuurlijk is dat theoretisch gezien bullshit aangezien ze beiden gewoon ethernet implementeren :*)

SvennieG

• hanhoo
  • Laatst online: 22-04 09:41
Automatisch Internet Gateway apparaten opsporen deinstalleren op de pc's (Software - Windows Onderdelen toevoegen/verwijderen - Optionele netwerkcomponenten).

Probeer ook UPNP eens te deinstalleren / te schakelen.

• Rath
hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:03:
Automatisch Internet Gateway apparaten opsporen deinstalleren op de pc's (Software - Windows Onderdelen toevoegen/verwijderen - Optionele netwerkcomponenten).

Probeer ook UPNP eens te deinstalleren / te schakelen.
Jammer genoeg lost dat mijn probleem ook niet op...
mss heb ik een 'zwaardere' router nodig? iemand enig voorstel daarvoor?

• hanhoo
  • Laatst online: 22-04 09:41
Heb je al geprobeerd de log van de router uit te lezen? Voor hetzelfde geld staat daar een bugcheck code in die je kunt voorleggen aan de supportafdeling van de fabrikant.

Heb je uberhaupt al met de fabrikant contact opgenomen?

• Skaah
  • Niet online
Skaah schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:52:
Het is bij mijn ouders, dus ik heb mijn zusjes instructies gegeven de stekker er uit te trekken en er weer in te doen als er problemen optreden. >:)

edit:

Ná het eerste wanhopige "MSN doet het niet help!1!1111! telefoontje natuurlijk.
Een vriend van mij heet dit probleem nu ook, met dezelfde US Robotics router.

Ik krijg wat mijn twijfels bij de kwaliteit van dit product.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:19

Redwood

The Truth Is In Here

draai je ok edonkey of shareaza of iets in die buurt?
Die laten vaak routers crashen, door dat ze meer connectties gebruiken dan het modem aankan!
Een goeie oplossing is dat de router van de speedtouch gebruiken, deze heeft daar geen last van

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Zie hier 800 posts (ongeveer :-)) met klachten over een andere US robotics router.

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Mijn conclusie: nooit meer iets van US Robotics kopen. Heb nu een Asus WL-300g, geen problemen mee.

Verwijderd

Jammer genoeg zijn er meerdere routers best wel brak, we hebben er nu één die om de 8 dagen vast loopt en met downloaden kan die niet goed overweg. Waneer je iets wilt downloaden wil de router soms helemaal over zijn nek gaan.Terwijl onze ouwe UMC minder probleme had, maar aangezien we telefoon over adsl hebben kunne we die niet meer gebruiken. Mischien gaan we wel een keertje een beetje kwaliteit router kopen. Want wat we nu hebben is echt troep, hij maakt zelfs ook nog lawaai terwijl er helemaal geen fan in zit :o .

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 14:26 ]

Pagina: 1