[SBS2003] icm Winxp home, gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
Weet niet of het in het goede topic staat...
Zoals de titel zegt, SBS2003 server en Winxp-home workstations, nu weet ik dat xp-home niet op een netwerk kan, maar dit hoeft dan ook niet.
Ik heb op de server ook exchange geconfigureert en op de xp-home clients outlook 2003, en heb ik geprobeerd een exchange postvak toe te voegen, dit is gelukt, maar niet helemaal.
Als ik op de clients Outlook open, kan ik de postbus van exchange niet openen, ik krijg de melding, de set mappen kan niet worden geopend, nu heeft dat meestal met rechten te maken.
Nu heb ik op de server everyone full conroll gegeven, maar nog kan ik niet vanaf de clients de postbus op exchange openen.

Ik heb het exchange account al meerdere malen op de client aangemaakt en verwijderd, zelfs outlook opnieuw geinstalleerd maar niets mocht baten.
Kan verder van de clients wel de server volledig benaderen.

Iemand een idee hoe dit komt, of gaat het gewoon niet werken met xp-home?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe heb je de authenticatie laten verlopen in je Outlook profiel? :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 20:09
elevator schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:41:
Hoe heb je de authenticatie laten verlopen in je Outlook profiel? :)
Een exchange account aanmaken, exchange server=IP van de server, gebruikersnaam= gebruikersnaam@domein.local.
Dit gaat verder allemaal goed.

Edit: ik heb hem nu wel werken, terwijl ik niets veranderd heb :? misschien had hij ff tijd nodig oid.
Versturen en ontvangen gaat nu wel goed, het probleem was dus dat hij op de client de exchange niet kon openen, en nu wel, dus weer opgelost!

[ Voor 28% gewijzigd door Ora et Labora op 14-09-2005 17:01 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik bedoelde eigenlijk - in de mail setup van Outlook kan je "Integrated authentication" e.d. gebruiken, ik gok dat als je dat op 'Standard' oid zet (iig - dat hij komt vragen waarop je wil aanloggen) dat het dan beter werkt maar misschien ook wel niet :)

In ieder geval, vragen over Outlook zijn beter op z'n plek in Officesuites en -software - ik verplaats je topic nog eventjes :)

Windows Operating Systems >> Officesuites en -software