[XP] Zwart scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Sinds een kwartier geleden ( vanmorgen ging het nog gewoon goed ) wil Windows niet meer doen wat ie moet doen.
Als ik opstart krijg ik eerst dat laadschermpje, maar daarna blijft het zwart.
Ik dacht dat het misschien een driverprobleem was ( onwaarschijnlijk als ie het al tijden doet, maarja. ).
Dus ik via de veilige modus forceware 80.40 verwijdert, en opnieuw opgestart.
En waarempel, ik kon erin. Gelijk de nieuwste 78.01 gedownload en weer opstarten => zwart scherm :?

Ik heb geen idee wat het probleem is, ik moet toch gewoon drivers kunnen installeren?
Anders kan ik er niets mee :(

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 18:56
Wat is pcies de inhoud van je pc :{ os ? proc? mob enz enz enz

Videokaart flippende denk k

• SH4D3H
OS WinXP SP2, proc lijkt me niet zo boeiend?
LinSpire, Ubuntu etc doen het zonder problemen, en Windows deed het ook, en doet het zonder forceware ook.

2600+ 2x512 A7N8X Deluxe Rev2 6800Ultra

• Kwomkwommr
Driver verrot ofzo dattie em niet goed verwijdert ofzo :{ videokaart te warm? videokaart al getest @ andere machine?

Verwijderd

RedskillZ schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:51:
videokaart te warm? videokaart al getest @ andere machine?
Hij zegt toch dat het wel werkt in Linux? Probeer eens te booten in safe mode. Als dat mogelijk is, is het 90% zeker een driver probleem en dan kan je proberen een driver cleaner erover heen the halen en dan nog eens proberen? (http://www.drivercleaner.net/)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 14:55 ]

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
Gooi je drivers er eens volledig af met bijv. Drivercleaner en installeer ze daarna opnieuw. ^^

[ Voor 4% gewijzigd door TheovdS op 14-09-2005 14:55 . Reden: kmoet sneller leren typen :( ]

• SH4D3H
Zoals jullie uit de TS kunnen opmaken ;) wil veilige modus wel.
Ik ga nu even drivercleaner proberen.

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-03 20:00

KnijnN

GroenteBOER!

Wat zegt event viewer in veilige modus?

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

• Kwomkwommr
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:55:
[...]

Hij zegt toch dat het wel werkt in Linux? Probeer eens te booten in safe mode. Als dat mogelijk is, is het 90% zeker een driver probleem en dan kan je proberen een driver cleaner erover heen the halen en dan nog eens proberen? (http://www.drivercleaner.net/)
woops niet goed gelezen :')

• SH4D3H
Helaas mocht het niet baten :(
Ik kan in veilige modus alles verwijderen, dan kan ik gewoon normaal opstarten, maar zodra ik er forceware opzet en restart is ie zwart :?:?:?

• SH4D3H
Het enige dat ik gisterochtend geïnstalleerd heb toen alles nog werkte was zo'n Windows-update dingetje.
Ik heb al gekeken bij systeemherstel maar ik weet niet of hij ervoor of erna een herstelpunt maakte, want het hielp iig niet.

Ik heb nauwelijks nog 'n idee, behalve dan even 'n ander punt uitproberen.

// Edit, dat mocht ook niet baten :(

Wat werkt:
- Veilige modus
- Windows normaal waarvan de videokaart drivers zijn verwijdert
- Linux

Ik heb nu 78.01, 78.03 en 80.40 geprobeerd.
Nadat u dit hulpprogramma hebt gedownload, wordt het hulpprogramma één keer uitgevoerd om te controleren of de computer is geïnfecteerd met bepaalde soorten schadelijke software (inclusief Blaster, Sasser en Mydoom). Eventueel gevonden varianten kunnen met dit hulpprogramma worden verwijderd. Als er schadelijke software wordt aangetroffen, geeft het programma de volgende keer dat u de computer opstart een statusrapport weer. Er is elke maand een nieuwe versie van dit hulpprogramma beschikbaar. Als u het hulpprogramma handmatig op de computer wilt uitvoeren, kunt u het downloaden via het Microsoft Downloadcentrum of een on line versie uitvoeren via microsoft.com. Dit hulpprogramma is niet bedoeld ter vervanging van een antivirusproduct. Gebruik een antivirusproduct om de computer te beveiligen.
Dat is het ding dat ik bedoelde, dat heb ik geïnstalleerd, maar dat is er nu weer af.

Edit2 //
Ik heb het geprobeerd zonder die update, ben teruggegaan naar maandag met systeemherstel, maar weet het nu echt niet meer :(
Ik wil windows eigenlijk niet weer opnieuw installeren :O

[ Voor 73% gewijzigd door SH4D3H op 15-09-2005 11:08 ]

• SH4D3H
En zoals te verwachten was was windows weer eens het probleem.
Schone install gedaan en het werkt weer :)
Draai gewoon weer 80.40!
Pagina: 1