Lacie Network Hardisk Mini

Pagina: 1
Acties:
  • 3.624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb vandaag een prachtige Lacie NetworkHD mini 250GB gekocht...
Het apparaat heeft volgens de website gebruikers beheer..

dit gebruikers beheer heeft alleen niet de mogelijkheid om persoonlijke mappen aan te maken, maar komen allemaal uit op 1 map! Het doel wat dit toestel zou hebben is dat iedereen zijn eigen beveiligde map zou hebben. Heeft iemand enig idee of ik dat alsnog zou kunnen doen ? of ben ik echt genoodzaakt om iets anders te kopen ? en zoja is er iets in de zelfde prijsklasse wat wel aan mijn wensen kan voldoen ?

I reject your reality and substitute my own!

Verwijderd

Dit zou ik ook graag willen weten. Ik zit op mijn werk met het zelfde probleem!
De duurdere kunnen het zeker wel....

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
Kun je niet gewoon per user een share maken (met rechten per share)?

Wil je echt persoonlijke mappen, dan was je beter geweest met Linux distro + samba. Kon je gewoon de home directories sharen met de juisten rechten...

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Nee er is 1 share, deze is volgens de gebruiksaanwijzing de partitie! je kan in het administrator menu ook alleen maar de share editten niet toevoegen of verwijderen., een user heeft als kenmerken alleen een wachtwoord en een username

• Tom_G
mkanon schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:10:
Nee er is 1 share, deze is volgens de gebruiksaanwijzing de partitie! je kan in het administrator menu ook alleen maar de share editten niet toevoegen of verwijderen., een user heeft als kenmerken alleen een wachtwoord en een username
Ik zal straks es een handleiding zien te downloaden en het even bekijken.

Vind het wel vreemd, want meeste van die dingen kan je meerdere shares aanmmaken. Mischien kan je zelf handmatig nog rechten per user aanpassen in de submappen van die share.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de nieuwe software al geprobeerd (van 13 september)? Als je drive offline is en je typt edmini in je browser, kom je vanzelf bij de juiste pagina van Lacie terecht. (Althans, dat gebeurt bij mij.)
Merkte ik trouwens omdat om een of andere reden mijn drive vannacht was verdwenen uit mijn netwerkje.
Ik moet erg wennen aan de Lacie ethernet mini. Mijn Iomega NAS schijfje werkt veel eenvoudiger, maar die heeft dan ook helemaal geen shares, daar heeft iedereen overal toegang op.
Ik weet niet wat er precies verandert met deze software, even geen tijd om erop te studeren.

• Tom_G
Ik vind ook geen referentie over meerdere shares terug in de handleiding. Erg vreemd. Wat voor een nut hebben die users dan?

Wat ik enkel terugvind, is dat je per user schrijven aan of uit kan zetten. Dat is wel erg basic, dat wil zeggen dat iedere user hoe dan ook alles kan lezen.

Niet echt ideaal dus.

[ Voor 43% gewijzigd door Tom_G op 15-09-2005 12:21 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Apply this to get the latest functionalities and fixes. This updater is necessary for products produced/shipped before June 2005. To be used on Windows 2000/XP and MacOSX 10.3.x or greater. (not compatible with Win9x or MacOS9.x)

Important: Only for Ethernet Disk mini USB not for the Ethernet Disk (Rack 1U)

The version 1.5 of the EDmini contains the following packages:
- Linux Kernel 2.4.25-lacie6
- LaCix 1.1.1
- EDminiLogOn for MacOS 1.10
- EDminiLogOn for Windows 1.07

Here are the changes since version 1.3:

- HFS+ in no more considered as Read-Only
- Some messages has been improved
- Improve ClearLog feature
- Users’ name can now accept ‘.’ characters
- Add compatibility with Apple's Bonjour technology
- EDmini’s share can now be renamed
- User “admin” can now be used with USB EDminiLogOn tool
- EDmini is now able to register itself on WINS servers
- EDminiLogOn is no more case sensitive with users' login name
- Bugs fix on EDminiLogOn for Windows

NOTE: In order to enable the “Bonjour” service, the user MUST reset the settings to default factory. To do so, you have to use the corresponding button named “Reset settings” (cf. picture)

Volgens mij niet dus

• BellySM
  • Laatst online: 23-02 11:17
Tom_G schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:17:
Ik vind ook geen referentie over meerdere shares terug in de handleiding. Erg vreemd. Wat voor een nut hebben die users dan?

Wat ik enkel terugvind, is dat je per user schrijven aan of uit kan zetten. Dat is wel erg basic, dat wil zeggen dat iedere user hoe dan ook alles kan lezen.

Niet echt ideaal dus.
Hmmm... heb de 300GB variant net binnen en treft ik hetzelfde 'probleem' aan over de shares. Had ik maar eerder dit draadje gelezen... :/

Mijn vermoeden is dat het verhaal van shares hier in het leven geroepen is om de schijf onder windows toegankelijk te maken over ethernet (\\Edmini). Het is dus niet zo'n intelligente share met gebruikers/groepen/rechten etc., maar om de partitie zichtbaar te maken voor intern via het windows-netwerk. Fat32 ondersteunt geen beveiliging standaard, itt NTFS of ext3.

Het vastlopen van de Edmini, zoals eerder iemand hier opmerkt staat in de handleiding: wanneer via ethernet een bestand groter dan 2GB wordt geplaatst op de disk, dan crashed of koppelt de Edmini zich af van het netwerk. In mijn ogen eerder een bug dan beperking indien dat idd zo is.

Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware (gebruik nu 1.1.1) die dit wel mogelijk maakt. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit een hardware beperking is, eerder software (en draaien deze dingen niet gewoonlijk op linux/smb?).

[ Voor 6% gewijzigd door BellySM op 29-11-2005 21:18 ]

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
BellySM schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:36:
[...]
Hmmm... heb de 300GB variant net binnen en treft ik hetzelfde 'probleem' aan over de shares. Had ik maar eerder dit draadje gelezen... :/

Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware (gebruik nu 1.1.1) die dit wel mogelijk maakt. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit een hardware beperking is, eerder software (en draaien deze dingen niet gewoonlijk op linux/smb?).
Ik heb 2 dagen geleden ook de 300GB versie gekocht. En ook zelfde probleem met maar 1 share dus. helaas is er op internet weinig over te vinden nog.
Ik heb LaCie in iedergeval gemail of meerdere Shares waar apart rechten op gezet kunnen worden in een volgende firmware/software versie toegevoegd kan worden 8) .

Wellicht handig als meer mensen dit doen dan zullen ze sneller naar gaan kijken denk ik ?

UPDATE: Ik heb antwoord van LaCie ontvangen.
Een dergelijke update is inderdaad gepland, maar voorlopig kunnen we nog geen definitieve release datum geven.

Sinds enkele weken hebben we een beta-versie klaar van firmware versie 2.0; het aanmaken van meerdere shares wordt daarin ondersteund. Indien u dat wenst, kan u de (beta) update-software downloaden en testen. De Edmini moet uitgezet worden, en moet via Usb op ow computer aangesloten worden. Wanneer die aangesloten is, moet u gewoon de updatesoftware openen en de update uitvoeren.
Ook een download link gekregen en ben deze nu aan het downloaden.. Ik ga hem vanavond uittesten.. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Gitano op 26-04-2006 15:13 ]

• Gitano
Nieuwe Update:

Ik heb de nieuwe software geinstalleerd en deze werkt goed.
Het is nu idd mogelijk om meerdere shares aan te maken en users apart rechten
te geven op deze shares. ( Read/Write , ReadOnly of geen rechten natuurlijk )

Draait nu op software versie: 2.0 (Beta) - LaCix - 1.3.1

De interface ziet er op zich hetzelfde uit als de 1.6 versie..
Bij de userinterface kun je makkelijk per user zien op welke shares ze rechten hebben

Aardige verbetering met deze Beta versie dus.

Verwijderd

Zou je de link willen plaatsen waar je dit bestand kan downloaden. :)

ik heb hetzelfde probleem met de shares.

• Gitano
Ondertussen is versie 2 uit beta en te downloaden vanaf de Lacie Website. :-)

http://www.lacie.com/nl/support/drivers/

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 15:48
Hmmm, ik wil dus gewoon geen-wachtwoord http acces kunnen hebben maar dat kon dus niet, Lacie ervover gemaild;
Thanks for contacting LaCie Tech Support.

Let get right to the point. That, what you are trying to accomplish is
not something the ED mini was made for, and do want to congratulate you
on what you have accomplished. However, like I said; "this is not
something the ED mini was made for".

The ED mini is a Secure Device, created to have data be controlled by an
administrator, who can setup users to have access to certain data.
This device was never build/meant to be used as a Fileserver/webserver,
etc.
There is, and not will be a way to get around the username/password for
created users, not even for guest accounts.

Therefore I have no answer to your question regarding the HTTP issue you
are running into.
Nou is er al het een en ander te vinden over het uit elkaar schroeven van je EDMini;

http://www.federated.com/~jim/edmini/index.html

En ik heb m'n EDMini dus ook uit elkaar geschroefd. Ik heb ook console acces via een webbrowser, heb ook nog bijna dropbear aan de praat gekregen (maar toen werd het me echt te complex, met crosscompilen e.d., ik ben geen linux guru en die gast duidelijk wel, heb het geprobeerd maar het wou niet)

Iig. is nu eerst maar eens het plan om anonymous http aan de praat te krijgen, dat moet toch kunnen lukken met console acces en bij de systeembestanden kunnen door de HD desgewenst in een andere externe HD-behuizing te stoppen. Als iemand tips heeft!
Pagina: 1