Toon posts:

[2000] Server promoten met dcpromo wil niet lukken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik wil een 2de domaincontroller in m'n (test)domein plaatsen. Dit doe ik via DCPROMO, log in met de username en password. Alles gaat goed tot ik de (2de stap): volledige domeinnaam ingeven (kan hem zelfs via een browse venster aanduiden).
Wanneer ik deze dus aanduid of manueel ingeef krijg ik de volgende boodschap

"The domain "mijndomein.be" cannot be contacted. Ensure that the DNS domein name is typed correctly. This condition may be caused by a DNS lookup problem. If this domain ...."

In de Microsoft Knowledge base vind ik hier wel het één en het ander over, maar deze gaan allemaal over de DNS.

Ik heb ondertussen al gecontroleerd of de DNS in orde is. Wat ook zo is.
Pingen kan zowel via IP-adres als Host-name.
Volgens mij is de DNS in orde.

Heeft er iemand nog andere voorstellen.
Alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook op fqdn? servernaam.domeinnaam.local? Heb je DNS op die tweede bak staan, en een forwarder naar je dc, en niks aan dns op de netwerkkaarten? Of heb je het anders gedaan? Dit lijkt me namelijk, zoals de error ook al zegt, een dnsprobleem.

Ik zet even je OS tussen [] in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je wel naar je andere domain controller browsen? :)

Verwijderd

Topicstarter
wanneer je in het browservenster de domeinnaam ziet is deze de fqdn.

In m'n 2de bak is de dns-server nog niet geinstalleerd. Ik heb al wel geprobeerd om de DNS servers op de netwerkkaart aan te passen, zowel de DC als een andere DNS server ip-adres heb ik hier al ingezet, geen verschil.

Wat ik de vorige keer niet vermeld heb is dat op de eerste server DNS wel geinstalleerd is, maar niet draait. De DNS-service wordt bij mij door een andere Server gedraaid. (op die server heb ik trouwens gecontroleerd of de goede records en dergelijke aanwezig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
"Kan je wel naar je andere domain controller browsen? :)"

als ik via "mijn netwerklocaties" ga kijken ==> volledig netwerk ==> dan zie ik hier de domeincontroller tussenstaan. Bij het dubbelklikken vraagt deze naar een naam en password:
bij het ingeven krijg ik al de gedeelde mappen te zien, dus ja dat lukt wel

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Na een beetje zoeken heb ik nog volgende zaken ontdekt.
Pingen naar de FQDN lukt.
als ik in de wizard bij het ingeven van het domein, enkel de naam van het domein ingeef, en niks van .be of .lokaal erachter plaats, dan geraak ik al een stap verder. Hij geeft dan de meldingen om het aanmaken van de database NTDS en dergelijke, totdat hij daadwerkelijk moet beginnen om de active directory te installeren, dan geeft hij terug de melding dat het domein niet gekend is of dat hij er geen contact mee kan maken.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Misschien de server die je een DC wil maken eerst lid maken van het domein?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:03:
als ik in de wizard bij het ingeven van het domein, enkel de naam van het domein ingeef, en niks van .be of .lokaal erachter plaats, dan geraak ik al een stap verder.
Je gebruikt dus een externe DNS server voor je Active Directory.
Dat je NetBIOS domain naam resolved is eigenlijk puur goed geluk.
Hij geeft dan de meldingen om het aanmaken van de database NTDS en dergelijke, totdat hij daadwerkelijk moet beginnen om de active directory te installeren, dan geeft hij terug de melding dat het domein niet gekend is of dat hij er geen contact mee kan maken.
Dus:

DNS server aanzetten op je eerste Domain Controller + goed configureren (zie de HOWTOs/Guides bovenin).
Eerst zorgen dat je DNS resolving goed werkt (en dat doet ie nu niet, dat je in je webrowser wel je fqdn ziet heeft geen ene fsck te maken met je AD).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1