[MS Access] Iets openen in MS Acces van buitenaf

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Wij werken bij ons op het werk met Support Magic als registratiesysteem voor ICT problemen/wijzigingen/vragen.

Nu hebben we verschillenden meldcodes (telefonie, storing hw).

Nu zijn wij niet zo tevreden met de sumiere kennisdatabase in Magic. Dus heb ik mijn Access kennis bij elkaar geraapt en heb ik in Access een kennisdbtje gemaakt.

Deze is nu klaar alleen leek het me makkelijk dat als je op een link naast een meldcode klikt dat hij verwijst naar de informatie in Access.

Maar is dit eigenlijk wel mogelijk? Zouden jullie eens met mij samen creatief willen zijn? :-)

Mijn oplossing die ik op dit moment in me hoofd heb is:

1. Als je op de link klikt naast de meldcode kopieert hij bijv. telefonie en dan opent hij magic en plakt deze in een veld.
2. Daarna query op dat veld los laten.

Deze kopieeractie kan volgens mij niet in Magic, maar deze vraag heb ik al liggen bij onze Magic Fabber.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Ik weet niet of de mede GOT'ers het me me eens zijn maar ik vind je vraagstelling wat vaag. Ik begrijp niet wat je nu eigenlijk precies wilt.
dat als je op een link naast een meldcode klikt dat hij verwijst naar de informatie in Access.
In Magic bedoel je of in Access?
1. Als je op de link klikt naast de meldcode kopieert hij bijv. telefonie en dan opent hij magic en plakt deze in een veld.
2. Daarna query op dat veld los laten.
Dus eerst wil je iets in Magic hebben en dan een query op het veld uitvoeren. Kun je in Magic queries maken dan (ken het pakket niet)?

Misschien kun je iets duidelijker je probleem omschrijven? :)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ah natuurlijk.

1. Ik bedoel met dat link klikken dus in Magic en daarna wil ik de juiste data openen in Access dmv een query.

2. zie 1

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Iemand die nog een poging wil doen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik had het topic al gezien, maar begrijp je vraag ook niet helemaal. Je wilt in Magic een soort hyperlink maken die Access opstart en vervolgens een bepaald formulier/record laat zien?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Om dit te kunnen doen moet je dus iets in Support Magic aanpassen, niet zozeer in Access. Support op standaard software hoort weer thuis in SA, dus vraag een topic move aan via een topic report.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Niet alleen moet hij iets aanpassen in Support Magic (wta dus inderdaag in SA thuis zou horen) - hij wil ook weten hoe hij vanuit programma X iets kan doorgeven aan een programma Y - en als dat programma Y een Access programma is hoort het hier weer wel thuis ;)

We laten het hier dus nog even staan :)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Boss schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:04:
Ik had het topic al gezien, maar begrijp je vraag ook niet helemaal. Je wilt in Magic een soort hyperlink maken die Access opstart en vervolgens een bepaald formulier/record laat zien?
Dit is precies wat ik bedoel...

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 26-09-2005 10:09 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Daarvoor zul je in Magic moeten kunnen programmeren of iets in het pakket kunnen wijzigen. Ik ken het pakket niet, dus weet niet of er een ontwikkelomgeving of iets dergelijks in zit. Is het webbased?

Ook in Access zul je denk ik iets moeten gaan maken, maar je zult eerst je eerste probleem moeten oplossen.

[ Voor 22% gewijzigd door TXC op 26-09-2005 16:53 ]

Verwijderd

IF magic programmeerbaar is THEN
is er dik kans dat er in elk geval de mogelijkheid bestaat om
een applicatie te starten (in geval Access met als parameter de MDB)
toetsaanslagen daarnaartoe te 'sturen'
ELSE
Access zelf actief houden
Copy (CTRL-C) en Paste (Ctrl-V)
TIP
invoerveldje in een query, plakken, enter et voila
ENDTIP
ENDIF

'op vergelijkbare manier laat ik vanuit Access mailtjes maken in Groupwise bijvoorbeeld.
Pagina: 1