plextor en goedkope cdrs

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Topicstarter
Heeft er iemand problemen met branden op goedkope cdtjes met een plextor cdwriter?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Ik heb problemen met branden op goedkope cd's met alle writers...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Nope, prima. Zelfs cd's waar het geen merk bij kan verzinnen slikt ie. Itt mijn audio cd speler...

Verwijderd

Geen problemen (meer) met welke cd dan ook alles gewoon op 8X. YAMAHA8424E

Als je fouten krijgt is het niet goed met je fikker en niet met de cdz. Had ik ook eerst die wou alleen maar Philips en Sony branden de rest weigerde die dus gewoon.

Verwijderd

Met m'n 8432 echt met geen enkele CDR last, en ik koop altijd de aller- allergoedkoopste, heb een aantal merkloze, vage spindels, that's write!, maxmax, fujitsu, etc.
Alles perfect op 8x. Ook m'n audio-speler lust ze nog allemaal. :)

Met CDRW's is het een ander verhaal :( daar is mijn plextor helaas ONTZETTEND kieskeurig mee, de helft slikt ie niet, en sommige (4x CDRW's) alleen op 2x speed: heb per ongeluk op zo'n schijfje wat met 4x achter geplakt, gevolg: hele schijf onleesbaar :( :( en ik kan hem zelfs niet meer wissen, het lampje blijft eeuwig knipperen als ik het schijfje in de writer stop, hij komt nooit zover dat ik erase kan kiezen want de software blijft beweren dat de writer not ready is...
Nee, telkens als ik weer met CDRW's aan het klooien ben denk ik met weemoed terug aan m'n HP8100, die schreef CDRW's weliswaar maar op 2x, maar dat ging tenminste altijd goed. Maar als ik dan met m'n plextor weer een paar CDR diskjes op 8x heb gebakken, maakt dat het weer een beetje goed. :9

Offtopic:
Voor al die ukkels met dat gezeur over Q3 tijdens het CD-bakken met hun SCSI-brandertje:
Ik kon met mijn Plextor 8432 IDE ook gewoon UT spelen tijdens het fikken (is toch een stuk leuker dan Q3, niet dan?)! (Zie alleen zelf het nut niet zo, maar goed als je echt die paar minuten ook nog wilt gamen...)

• php
  • Niet online

php

Heb een plex20/4/2 welke de meest goedkope rotzooi slikt. 1,66 op spindel, 1998 op de HCC (was toen echt goedkoop). Zo'n proggie wat kon zien was voor CD-r het was, kon er niets van maken......Echt merkloos dus.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb ook de PX-W124TSi gekocht en hij brandt zowel Philips Silver Premium als Sony CDQ-74CN en Arita Professional zonder problemen op 12 speed (audio en data). Met 80min CD's heb ik nog geen ervaring.

<offtopic>
Ondanks het feit dat de SCSI-ID's en de termination in orde zijn, krijg ik onder WinNT toch af en toe een SCSI-error, die achteraf niet terug is te vinden in het systeemlogboek of zo.... De brander (ID6) hangt met een PX-40TSi (ID5) aan 1 kabel, waarbij de PX-40TSi het (tweede en) laatste device is en DUS terminated. Iemand soortgelijke, vage ervaring?
</offtopic>

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Concrete

Concrete

Just press the button...

En ik had net offtopic-haken getikt!
tsss

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien moet je een ander id dan 6 geruiken. Deze wordt nl ook gebruikt voor SCAM en het wil nog wel eens probs geven als daar een apparaat op zit.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

ik heb een plex 4x2x20, een 8x20 en een 8x2x20 en hij pakt werkelijk ALLE CDR's. Lang niet allemaal op 8x, maar dan brandt je ze op 4x (heel soms 2x (shit mmore + audio))

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Concrete

Concrete

Just press the button...

[continued offtopic]
Thanks, maar WinNT heeft geen SCAM, dus je moet de SCSI-ID's e.d. netjes zelf instellen. Iemand nog een idee?
[/continued offtopic]

Pagina: 1