Ik heb hier thuis een draadloos netwerkje, Desktop PC en Laptop. Wil ik via mijn desktop de mappen van mijn laptop inkijken is dit geen probleem. Maar wil ik van mijn laptop mijn Desktop inkijken vraagt hij een login en een wachtwoord. Ik geef daar dan de gegevens in waarmee ik inlog op men Desktop PC en dan ben ik binnen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wachtwoord niet hoef integeven en dat hij onmiddelijk binnen kan op mijn desktop?
een gebruiker met dezelfde naam en password aanmaken als op de andere pc?
Rechtsklik op deze computer -> Beheren -> Lokale gebruikers en groepen -> Gebruikers.
Daar staat als het goed is Gast bij. Dubbelklik daarop om naar eigenschappen te gaan, en vink dan deze account is uitgeschakeld uit (dus je moet de account aanzetten).
Daar staat als het goed is Gast bij. Dubbelklik daarop om naar eigenschappen te gaan, en vink dan deze account is uitgeschakeld uit (dus je moet de account aanzetten).
Gast account aanzetten.
Maar de oplossing van Pakjebakmeel is dan beter/veiliger, en bijna net zoveel werk.
Maar de oplossing van Pakjebakmeel is dan beter/veiliger, en bijna net zoveel werk.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wat heb je zelf geprobeerd en opgezocht ?Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:03:
Ik heb hier thuis een draadloos netwerkje, Desktop PC en Laptop. Wil ik via mijn desktop de mappen van mijn laptop inkijken is dit geen probleem. Maar wil ik van mijn laptop mijn Desktop inkijken vraagt hij een login en een wachtwoord. Ik geef daar dan de gegevens in waarmee ik inlog op men Desktop PC en dan ben ik binnen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit wachtwoord niet hoef integeven en dat hij onmiddelijk binnen kan op mijn desktop?
Ik denk niet veel, doe eens een search op dit forum en je ziet dat het meerdere dingen kunnen zijn. Volgens mij staat dit zelfs in de FAQ, maar kan me vergissen.
Had al op google aan het zoeken geweest maar niets gevonden, in de FAQ dacht ik ook niet dat het stond
Verwijderd
Als je de Guest-account wil gebruiken moet je die ook wel even specifiek rechten geven op de gedeelde mappen. Tabblad Sharing en dan klikken op Permissions en daar je Guest toevoegen.
Overigens is dit ook allemaal utigelegd in FAQ - Network Troubleshooting. Ik raad je aan die in het vervolg eerst door te nemen.
Overigens is dit ook allemaal utigelegd in FAQ - Network Troubleshooting. Ik raad je aan die in het vervolg eerst door te nemen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()