Ik ben bezig met een C# programma, waar ik mbhv SQLDMO merge replication wil opzetten.
Het lukt me om merge - replication te 'enablen' op een 'publisher', ik kan ook een 'publication' aanmaken met een aantal 'articles', etc....
Als ik in SQL Server Enterprise manager ga kijken, zie ik ook dat dit allemaal goed gegaan is.
Mijn probleem zit 'm nu echter bij het aanmaken van een 'subscription' voor de 'publication' die ik net aangemaakt heb.
Ik doe dit mbhv volgende code:
(Waar publi dus een 'publication' is.
Echter, op die laatste regel (waar ik de subscriber dus aan de publication toe ken), krijg ik volgende exception met deze extra info:
Op internet en in de Books Online kan ik zowiezo niet veel informatie vinden hierover.
Ik heb ook al ff gekeken naar het 'DistributionSubscription' object. Ik heb zo'n object aangemaakt, maar heb geen idee welke properties ik allemaal moet zetten, en waar ik dat object dan kan gebruiken / toewijzen.
Iemand hier misschien ervaring met het opzetten van (merge) replication in Sql Server via SQLDMO ?
Het lukt me om merge - replication te 'enablen' op een 'publisher', ik kan ook een 'publication' aanmaken met een aantal 'articles', etc....
Als ik in SQL Server Enterprise manager ga kijken, zie ik ook dat dit allemaal goed gegaan is.
Mijn probleem zit 'm nu echter bij het aanmaken van een 'subscription' voor de 'publication' die ik net aangemaakt heb.
Ik doe dit mbhv volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SQLDMO.MergeSubscription2Class subscr = new MergeSubscription2Class(); subscr.Subscriber = "servername"; subscr.SubscriptionDB = "subscrdatabasename"; subscr.SyncType = SQLDMO_SUBSYNC_TYPE.SQLDMOSubSync_Auto; subscr.MergeSchedule.FrequencyInterval = 1; subscr.MergeSchedule.FrequencyType = SQLDMO_FREQUENCY_TYPE.SQLDMOFreq_Autostart; subscr.MergeSchedule.FrequencyRelativeInterval = SQLDMO_FREQRELATIVE_TYPE.SQLDMOFreqRel_First; subscr.MergeSchedule.DoAlter(); subscr.Priority = 0.0f; publi.MergeSubscriptions.Add (subscr); |
(Waar publi dus een 'publication' is.
Echter, op die laatste regel (waar ik de subscriber dus aan de publication toe ken), krijg ik volgende exception met deze extra info:
Blijkbaar moet ik dus nog de server (die in mijn geval wel niet remote is), als een subscription server definieren. Echter, hoe moet ik dat doen ? Welke classes heb ik er voor nodig ?[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]The remote server is not defined as a subscription server.
Op internet en in de Books Online kan ik zowiezo niet veel informatie vinden hierover.
Ik heb ook al ff gekeken naar het 'DistributionSubscription' object. Ik heb zo'n object aangemaakt, maar heb geen idee welke properties ik allemaal moet zetten, en waar ik dat object dan kan gebruiken / toewijzen.
Iemand hier misschien ervaring met het opzetten van (merge) replication in Sql Server via SQLDMO ?
https://fgheysels.github.io/