Toon posts:

Brakke proc?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, kan me soms iemand helpen, om de 1 of andere reden wil mn systeem niet stabiel overclocken |:(

AMD Athlon64 3400+ Newcastle (s754)
DFI LanParty nf3 UT 250Gb
OCZ 2x512MB PC3200 Value Dual Channel *Winbond UTT* Kit
Ook nog een 80GB Sata die in slot 3 zit (de gelockte dus) en een 550watt voeding.

Wat ik ook doe ik krijg hem niet stabiel, wanneer ik zelfs maar 100mhz hoger klok (2500Mhz dus) looptie vast in windows, start men hd niet op of krijg ik blouwe schermen, ik heb al alle mogelijke timings geprobeert en getest met memtest en deze waren na wat extra V allemaal stabiel, raakte tot 257 fsb aan 3.1v op 2-2-2-10. Men voltages blijven ook stabiel en ik heb een XP-90 erop zitten die idle 33* en na een 45min torture 48* haalt, dus dat is het ook niet. Dus het kan volgens mij enkel de proc zijn die niet mee wil.. Kan me soms iemand zeggen of deze van een slechte oc week is enz.. Dit is wat ik af las op de cpu:

"ADA3400AEP4X
CBAZC 0435XPMW
1069012I40202"

Alle hulp welkom 8)7

Verwijderd

Wat voor vcore draai je dan? Met wat extra vcore zou elke cpu (ook van een slechte week) wel 100mhz moeten kunnen overclocken...

Verwijderd

tja overclocken is geen garantie, soms wil het natuurlijk gewoon niet.

een cpu is bedoeld voor een bepaalde snelheid en meestal valt er wel wat meer uit te halen natuurlijk, misschien heb je dan net een productie model die gewoon niet mee wil werken.

je hoort hier veel mensen over overclocken maar dat is natuurlijk maar een klein deel van alle gebruikers die allemaal gewoon standaard draaien.

heel vervelend voor je want je mobo en ram is natuurlijk hartstikke goed. misschien kan je van iemand een cpu`tje lenen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je hebt een redelijk 'oude' K8, en in het begin gingen die helemaal niet hard. Het zou me niet verbazen als je cpu al tegen zijn max aan zit op stock snelheid.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja, dit is een typisch geval van aan het plafond zitten van een cpu: soms heb je geluk, soms niet. Zoals ExceL010 al zegt: met overclocken zijn er -geen- garanties dat je een bepaalde snelheid kan halen. Zo te zien heb je al van alles geprobeerd, en ben je gewoon echt op de 'top' van die proc: niks aan te doen helaas, behalve een andere proc lenen/kopen om te kijken of je daarmee verder komt.

Aangezien dit een redelijk standaardverhaal van oorzaak>gevolg is, gaat deze dicht :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.