GF6800U en dvd's afspelen geeft probleem

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Sinds kort heb ik een GF6800 ultra, en dat geeft een probleem :P
Als ik een DVD ga kijken heb ik onwijs slecht beeld, het ziet er uit alsof er slechts 8 bits kleuren zijn. Dus ruisachtige delen en niet veel kleur.

Nu heb ik alle codecs en powerDVD al gedeinstaleerd. Maar dat mocht niet baten. Bij BSplayer heb ik het probleem niet meer. Nadat ik wat met de RGB/yv12/vmr-9 vinkjes had zitten spelen had ik plots wel goede kleuren, alleen nog wel haperingen. Het zal hem daar dus wel ergens in zitten. Maar die instellingen zijn er niet bij power DVD/WMP. Dus is er een optie om ook dat aan te passen? Hardware rendering aan/uit schakelen gaf ook geen verbetering.

De specs even op een rijtje
win XP sp1
power dvd 5.0
forceware 77.72
XFX 6800 ultra
A64 3000+, 512MB

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Driver probleempje als ik mij het goed herinner.
Even de laatste downloaden

Mr. T.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:15

Griffin

Is mythical

het is een driver probleem ja.
ik heb nu de 77.77 drivers, en geen last meer van.
maar ik vind het niet nodig om naar 78.01 (oid) te gaan :P

Verwijderd

Is het toevallig een Asus-kaart en heb je de enhanced drivers geïnstalleerd? Dan staat er geloof ik standaard een soort van kleurcorrectie aan bij het afspelen van films. Het vinkje uitzetten (instellingen / Asus Enhance?) en de kleurweergave is weer normaal.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Met 78.01 nog geen verbetering. Moet er nu even vandoor, zal daarna eens het eea deinsaleren en opnieuw instaleren om te kijken of het dan wel werkt.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Wat je ook ff kan doen VOORDAT je alles gaat weggooien is in het tabblad OVERLAY je instelling op 'geavanceerd' zetten in plaats van standaard. De nieuwste forceware hebben dat bugje namelijk dat alles er zwaar slecht uitziet.

SP2 installen verhelpt ook veel problemen ;)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ik heb wel een tabblad "video overlay settings" maar daar kan ik alleen de zoom instellingen en kleur instellen. verder niet.

Ja, ik weet dat dat SP2 wat problemen oplost. Helaas kreeg ik hem niet geinstaleerd, misschien omdat ik toen nog wat oude drivers voor mijn hardware had ofzo. Tijdens de instaltie gaf hij IIG een fout. Maar binnenkort denk ik toch nieuwe HDD's en dus ook winXP install :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Het is volgens mij wel in dat tabje dat je linksonderin (onder die jeep met die surfplanken op het dak ;) ) via een dropdown menu de keuze uit twee hebt. Als je die op geavanceerd zet, dan zou het moeten werken. (ik heb het probleem ook gehad, maar doordat ik nu een ati kaart bezit kan ik je het exacte menu niet laten zien)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
\o/ ik ben er uit :D
Ik kan met rivatuner de gamma waarde aanpassen, die stond helemaal op max. 8)7
Misschien ook slim van mij geweest als ik vermeld had dat ik dat geinstaleerd had :P

Bedankt iig d:)b
Pagina: 1