WLan PCI kaart wordt niet herkent.

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• naartem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 11:21
Ik heb een probleem met mijn Qtec 774WP PCI Wireless Network Card.
Gebruikte hem altijd in een computer met Win XP, dit werkte altijd goed. Alleen nu wil ik hem in een computer met Win 2000 prof aansluiten en heb ik het probleem dat de computer hem niet herkent. Ik dacht eerst dat het te maken had dat de PCI slots kapot waren ofzo, maar dit is niet het geval...andere kaartjes worden wel gewoon herkent.
Dus in het kort samengevat:
Ik stop de kaart erin, start de pc op en Windows 2000 ziet geen kaart (bijv. niet bij apparaatbeheer). Dus wanneer ik de driver probeer te installeren krijg ik de melding dat er geen kaart is aangesloten op de PC.

Weet iemand hier een oplossing voor? HELP HELP !! :'(

_/-\o_ _/-\o_

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht eerst dat het te maken had dat de PCI slots kapot waren ofzo, maar dit is niet het geval...andere kaartjes worden wel gewoon herkent.
Bedoel je daarmee dat andere kaartjes in andere PCI-sloten herkend worden of andere kaartjes in dezelfde PCI-slot?

WLAN adapter ook in andere PCI-sloten geprobeerd?
Zit-ie er ook goed in?
Geprobeerd met de andere kaartjes eruit? ivm een conflict.
(sorry dat ik naar de bekende weg vraag)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Wordt ie wel herkent in je bios? Anders eens proberen andere PCI kaartjes (modem, etc...) te verwijderen. Heb dit ook gehad en dat was een geloof ik een IRQ conflict.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• naartem
Bedankt voor de snelle reactie! :D
Ik heb ehet idd geprobeerd met en zonder andere kaartjes. Op verschillende plekken en ook tijdens dat die WLan kaart erin zat. Ook heb ik die Wlan kaart tijdens die andere kaart erin gehad en ook dan werkte de andere kaart wel en de WLan kaart niet....

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:32
Wat zijn de specs van het moederbord waar je de WLAN wilt gebruiken?

Zou kunnen dat je moederbord tot PCI v2.1 aankan en de meeste (zo niet alle) PCI WLAN kaarten hebben een moederbord met PCI v2.2 nodig.

• naartem
Canard schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:48:
Wat zijn de specs van het moederbord waar je de WLAN wilt gebruiken?

Zou kunnen dat je moederbord tot PCI v2.1 aankan en de meeste (zo niet alle) PCI WLAN kaarten hebben een moederbord met PCI v2.2 nodig.
Dat ga ik even uitzoeken, het is een oude "Laser"(katja schuurman) PC. P3 - 500mhz
ik kom er nog op terug

• Canard
naartem schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:52:
[...]

Dat ga ik even uitzoeken, het is een oude "Laser"(katja schuurman) PC. P3 - 500mhz
ik kom er nog op terug
Zeer grote kans dat de PCI versie het probleem is.
De enige oplossing om toch wireless te verbinden is een USB WLAN stick.

• naartem
Hoe kom ik daar achter of hij PCI V2.2 slot ondersteund. Het moederbord is trouwen: aristo am-639BX-S maar goed...geen info over te vinden. Kan het niet opgelost worden met een bios update? O-)

Kan ik ergens softwarematig opvragen welke PCI versie het moederbord onsteund?

• Canard
Wellicht kun je met Everest de PCI versie opvragen, maar jouw moederbord heeft een Intel 440BX chipset en 99% van de moederborden met deze chipset ondersteunt geen PCI 2.2 helaas.

• naartem
Volgenmij heeft mijn moederbord wel PCI V2.2 want ik heb een LAN kaartje van D-Link die ook een PCI V2.2 slot nodig heeft volgens de specificaties: http://www.dlink.ca/datasheets/DFE-530TX_ds.pdf

En dit kaartje werkt wel dus het lijkt mij dan dat het moederboard wel V2.2 heeft.

• Canard
Hier staat dat dat kaartje ook PCI v2.1 ondersteunt :)
http://www.atozincomputer...work_card_pci_2310743.htm

• naartem
he jammer ;)
Ik lees ook hier idd dat chipset versie 2.1 heeft :'(

Bedankt voor je hulp.
Pagina: 1